Har för mig jag läste en tråd här där det stod hur mycket akvarium väger men hittade den inte. Måste flytta mitt för möbeln är trasig och är nyfiken på att veta hur mycket det kan väga så man vet hur många personer man ska samla ihop för jobbet. Akvariumet är ett 720L med måtten:200/60/60.
Vikt akvarium..
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
citat:Ursprungligen skickat av wenger
Har för mig jag läste en tråd här där det stod hur mycket akvarium väger men hittade den inte. Måste flytta mitt för möbeln är trasig och är nyfiken på att veta hur mycket det kan väga så man vet hur många personer man ska samla ihop för jobbet. Akvariumet är ett 720L med måtten:200/60/60. -
Kommentar
-
Oj det var faktiskt mindre än vad jag trodde, då borde man klara det på 4 personer ganska lätt. Tackar för hjälpen.Kommentar
-
Ett tomt 720 lyfter man på två personer om man är tvungen... Och det kan man vara om man flyttar in på 3:e våningen i ett hus utan hiss och men med smala trappor, mina vänner som hjälpte mig flytta kan intyga det. Själv tog jag ledarrollen och stod brevid och dirigerade med hela handen och kom med uppmuntrande tillrop
Förresten, var det bara jag som trodde den här tråden handlade om något så sensationellt som ihopfällbara akvarier?
Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Mitt gamla 720 var groteskt tungt... det var hårt för två man! omlottkontrurerad i botten och mycket förstärkningar. Eventuellt var det 12 mm.
Mitt nya 900 liters akvastabil vägde nog mindre...Anders LKommentar
-
Mvh/JanneDen som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...Kommentar
-
100 kilo, två personer, hallåå..det är lätt! Akvarister är väl starka personer? Nä NU går jag och lägger mig.Kommentar
Kommentar