Vikt akvarium..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wenger
    Användare
    • February 2003
    • 233

    Vikt akvarium..

    Har för mig jag läste en tråd här där det stod hur mycket akvarium väger men hittade den inte. Måste flytta mitt för möbeln är trasig och är nyfiken på att veta hur mycket det kan väga så man vet hur många personer man ska samla ihop för jobbet. Akvariumet är ett 720L med måtten:200/60/60.
  • imported_n/a
    Användare
    • October 2002
    • 405

    #2
    citat:Ursprungligen skickat av wenger

    Har för mig jag läste en tråd här där det stod hur mycket akvarium väger men hittade den inte. Måste flytta mitt för möbeln är trasig och är nyfiken på att veta hur mycket det kan väga så man vet hur många personer man ska samla ihop för jobbet. Akvariumet är ett 720L med måtten:200/60/60.
    Är det 10mm glas väger glaset 108kg

    Kommentar

    • Centurion
      Användare
      • October 2003
      • 210

      #3




      http://www.adelgren.se/akvarium/

      Kommentar

      • wenger
        Användare
        • February 2003
        • 233

        #4
        Oj det var faktiskt mindre än vad jag trodde, då borde man klara det på 4 personer ganska lätt. Tackar för hjälpen.

        Kommentar

        • daniel_i_malmö
          Användare
          • April 2002
          • 1338

          #5
          Ett tomt 720 lyfter man på två personer om man är tvungen... Och det kan man vara om man flyttar in på 3:e våningen i ett hus utan hiss och men med smala trappor, mina vänner som hjälpte mig flytta kan intyga det. Själv tog jag ledarrollen och stod brevid och dirigerade med hela handen och kom med uppmuntrande tillrop

          Förresten, var det bara jag som trodde den här tråden handlade om något så sensationellt som ihopfällbara akvarier?
          Tjugofem år med ciklider.
          http://www.malmoakvarieforening.se
          Centralamerika 2006
          Svart kaffe och drömmeri...

          Kommentar

          • anli
            Användare
            • March 2003
            • 3740

            #6
            Mitt gamla 720 var groteskt tungt... det var hårt för två man! omlottkontrurerad i botten och mycket förstärkningar. Eventuellt var det 12 mm.
            Mitt nya 900 liters akvastabil vägde nog mindre...
            Anders L

            Kommentar

            • jannemannen
              Användare
              • July 2004
              • 306

              #7
              Cool sida ! Synd bara att man inte kan mata in djupare (bredare) kar än 99 cm....

              Mvh/Janne
              Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

              Kommentar

              • Kalle-Maja
                Användare
                • December 2004
                • 1324

                #8
                100 kilo, två personer, hallåå..det är lätt! Akvarister är väl starka personer? Nä NU går jag och lägger mig.

                Kommentar

                Arbetssätt...