Har just fått hem någta påsar med mystiska kemikalier (KH2PO4, KNO3 och Micro+) för att få lite fart på växtligheten. Har även änvänt en kalkyl (Hjortgatanszoo.se) för att räkna ut doserna. Men jag vet inte riktigt hur jag ska använda informationen.
a, "Blandning och dosering av utspädd gödning" är det en "stamlösning" , medan "Dosering av koncentrerad gödning" är rena pulvret rakt ned i akvariet?
b, exempel: Kaliumsulfat
mängd 2 tsk
total lösningsvolym 0.5 liter
Tillsätt lösningen 28 ml
Betyder detta 2 tsk kaliumsulfat + 0.5 liter vatten blir "konsentrerad gödning" som tillsätts som en dos 28 ml i akvariet?
Vilket är att föredra om jag förstått det hela rätt, "spädd gödning" eller "torr"?
Hoppas att någon som använt detta system kan dela med sig av sina erfarenheter så att jag vågar köra igång!
MVH Teres
a, "Blandning och dosering av utspädd gödning" är det en "stamlösning" , medan "Dosering av koncentrerad gödning" är rena pulvret rakt ned i akvariet?
b, exempel: Kaliumsulfat
mängd 2 tsk
total lösningsvolym 0.5 liter
Tillsätt lösningen 28 ml
Betyder detta 2 tsk kaliumsulfat + 0.5 liter vatten blir "konsentrerad gödning" som tillsätts som en dos 28 ml i akvariet?
Vilket är att föredra om jag förstått det hela rätt, "spädd gödning" eller "torr"?
Hoppas att någon som använt detta system kan dela med sig av sina erfarenheter så att jag vågar köra igång!
MVH Teres
Kommentar