Sidnamn: I frontpage så högerklickar du på din sida, väljer sidegenskaper och under rubrik så skiver du in vad sidan ska heta.
Tips och råd till min nya hemsida.
Kollaps
X
-
-
citat:Ursprungligen skickat av discusred
Tack Huttis! Och jag röstar på namn förslaget "Huttis fina akvarium"!
Fredrik H.,
Jag har tittat närmare och man kan ändra och skriva i html oxå.
Men sen och våga att göra det utan att förstöra allt.
använder själv frontpage, fast jag kör ingen ingen egen design.. tar bara någon template å moddar lite... ointresserad av kodandet, fullt sjå att hålla min sida uppdaterad ändå.Anders LKommentar
-
-
jag har ett ett förslag till huttis hemsida.
jag tycker att den ska heta: "HUTTIS FULA FISKAR".
Jag vill inte ha någon cred för förslaget jag bjuder på det
Kommentar
-
-
Discrused:
din homepage ser ju riktigt bra ut.
Du har ett maffigt kar i ditt livingroom.
Discusar e fina,men nog lite för svåra för mig.
grattis.
/freestylerKommentar
-
citat:Fredrik H: Vilket program använder du dig av?
Slutligen lägger jag till lite javagrejor för att det ska hålla ihop. det kanske man kan göra i Dreamweaver men jag lägger in direkt i koden. Att jobba med koden är absolut säkrast och man vet då att allt verkligen blir som man vill. Det är faktiskt inte heller så koplicerat som man först tror.Kommentar
-
Vet någon hur man gör att flera bilder roterar på samma plats, typ skärmsläckare med frontpage?
Exempel som denna sida http://www.aquatechnics.net/Kommentar
-
-
wow....vilka fiskar!!!
Lite hints!
1. Använd standardtypsnitt...på min skärm ser texten olika stor ut och jaggad (dvs ojämn ut)!
2. Använd .css-filer dvs EN fil som def. upp typsnittet (stilen du använder) i vilken färg, storlek osv osv....gör det hela enklare...finns att läsa om på flertalet ställen, och väldigt lätt att använda!!
3. För att stilen ska vara läsbar och tydlig = 12 pixlars storlek...
Program som jag rek. är GoLive från Adobe eller DreamW....
Jag tycker sidan är bra - detta var bara lite vinkar från mig!
Vänligen Deathdealer"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!Kommentar
-
Robban-h,
Tack
deathdealer,
Kan inte låta bli occh skratta åt min egen dumhet, när du skriver att jag har olika standartypsnitt. Denna här hjärnan, höll på i en vecka och inte förstod varför jag inte fick text på en svart bakgrund. Så enda sättet att få text på sidan, var att skriva det i wordart och så fick det bli. Men förra veckan, chockade min hjärna mig, att börja tänka. Svart bakgrund, är samma färg som texten ju. Sen hittade jag knappen till ändra text färg.
Så jag skall ändra allt som jag har skrivit i wordart.Kommentar
Kommentar