Efterlyser bilder till min artikelserie!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deathdealer
    Användare
    • August 2004
    • 1639

Efterlyser bilder till min artikelserie!

Ni som har fått senaste CB, har KANSKE läst min artikelserie om Digital Repro som finns med i detta nummer. Jag håller på med del 2 och efterlyser bildmaterial. Om det är så att ni skulle kunna tänka er och ställa upp med någon bild, vore jag väldigt tacksam.

Jag vill ha en RÅ bild, dvs en bild som ni INTE har ställt eller pillat med, som jag sedan kan göra om!!

Maila mig gärna eller visa intresset på denna tråd!

Deathdealer

"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!
  • FI
    Användare
    • August 2002
    • 3743

Duger det med jaguarciklider så har jag ett par tusen bilder du kan få leka med.
    Men jag använder bara en 2-megapixelskamera och korten är oftast tagna med ISO400. Kanske inte är tillräckligt bra utgångsläge?
    Så här kan bilderna se ut, denna bild är _nästan_ RÅ, men förminskad för att slippa grynet.
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

Kommentar

• Mr.Fish
      Användare
      • May 2004
      • 1403

Det var en jävligt bra artikel ,som du skrev i det senaste nr. Stefan!
      Mycket imponerande! Det måste ha krävts mycket arbete med den(Nej,jag försöker inte ställa in mej,så att jag kan låna stålar av dej...)
      Hälsn. Patrik

Kommentar

• Mr.Fish
        Användare
        • May 2004
        • 1403

Ja,visst ja. Det handlde om att du ville ha några bilder..
        Jag skall få låna en kamera av Krister Fredriksson i en vecka.
        Under denna vecka skall jag verkligen ligg i med fotandet.Krister har förövrigt MASSOR av bilder. Jag skall höra efter om han vill "donera" lite bilder till dej.
        Hälsn. -igen- Patrik

Kommentar

• Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

Stefan, du kan norpa vilka bilder du vill från mitt galleri på länken i signaturen. Alla bilder finns i originalupplösning (länk i toppen) och de flesta är oredigerade, åtminstone de tagna med EOS-kameran.
          Tony Englund

Kommentar

• discusred
            Användare
            • June 2004
            • 851

deathdealer
            Fast det inte tillhör ämnet, så vill jag oxå bara beröma artiklen!
            När det går så långt att min sambo snor ciklidbladet ifrån mig, då är det bra!
            Men får skylla mig själv som visar artiklen.

Kommentar

• Johan
              Användare
              • August 2002
              • 3029

ang literatur om photohop behandling kan jag verkligen rekomendra boken "photoshop sc för digitalfotografer" ac scott kelby, fanns bra pris på adlibris tror jag det var.

Kommentar

• deathdealer
                Användare
                • August 2004
                • 1639

OJ - tack för berömmet [8D]

Mycket jobb, men jag håller utbildningar i detta för fotografer på mitt företag (bi-syssla)...
                Jag är jätteintresserad av bilder, dock INGA som man har varit inne och "pillat" på, utan typ råfiler!!!

Jag skriver till er alla, så ska vi se vad jag kan använda!!!

Deathdealer - Stefan Larsén
                "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• Alexander Ylipää
                  Användare
                  • October 2003
                  • 3615

Har massor av bilder på min zoon, maila om du är intresserad så skickar jag mer än gärna de bilder du skulle vilja ha, och ALLA är 100% råfiler
                  Mvh Alex

Kommentar

• erland
                    Användare
                    • July 2003
                    • 59

Liksom övriga som svarat i denna tråd så har jag massa bilder i mitt bildarkiv, hittar du något intressant så är det bara att skicka över länkarna till de bilder du är intresserad av så kan jag skicka över orginal JPG'arna till dig. De bilder som du ser i bildarkivet är endast omskalade till lägre upplösning i övrigt så kommer de direkt från kameran.
                    Mitt bildarkiv hittar du nere i min signatur.
                    Erland Isaksson
                    Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok

Kommentar

Arbetssätt...