Kanske en ny forumkategori...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Orppo
    Användare
    • September 2004
    • 518

citat:Ursprungligen skickat av Mats

Hej.
    Vad har ni för bilar,skall vi börja med det också,har ni boxershorts?Blev upringd av en försljare idag.Skall vi ha sånt här på en akvariesida?Övriga ämnen.
    MVH Mats

Jag har en 740 kombi.
    boxershorts slutade jag med för 10 år sedan,numera har jag
    "gubbfillingar",p.g.a min feta buk,och rövstinnhet

Kommentar

• Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

Det vore väl inte helt fel med en sådan avdelning, men att snacka spritsorter är nog ingen bra idé då det finns en hel del folk under lämplig spritålder. (säger jag som dricker sprit mer än gärna )

Tony Englund

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

En avdelning där man kan diskutera annat än akvaristik kanske kan vara en idé även om jag håller med Zaphi i det han säger. Det är inte meningen att ciklid.se ska representera hela samhällets spektra utan bara hobbyn akvaristik med inriktning ciklider. Tråkigt eller ej...

Jag är absolut motståndare till fylletjafs på forumet och det går bara bort helt och hållet för mig. Att jag själv tar en blänkare emellanåt hör inte hit utan det är något jag gör i hemmet, på fest eller på krogen och inte framför datorn på ciklid.se...

Nu finns avdelningen "övrigt" och den tycker jag mycket väl kan fungera som den där avdelningen där icke akvarierelaterade diskussioner kan förekomma...dock under samma premisser som för övriga forumet.

Kommentar

• Orppo
          Användare
          • September 2004
          • 518

citat:Ursprungligen skickat av Stefan Larsson

En avdelning där man kan diskutera annat än akvaristik kanske kan vara en idé även om jag håller med Zaphi i det han säger. Det är inte meningen att ciklid.se ska representera hela samhällets spektra utan bara hobbyn akvaristik med inriktning ciklider. Tråkigt eller ej...

Jag är absolut motståndare till fylletjafs på forumet och det går bara bort helt och hållet för mig. Att jag själv tar en blänkare emellanåt hör inte hit utan det är något jag gör i hemmet, på fest eller på krogen och inte framför datorn på ciklid.se...

Nu finns avdelningen "övrigt" och den tycker jag mycket väl kan fungera som den där avdelningen där icke akvarierelaterade diskussioner kan förekomma...dock under samma premisser som för övriga forumet.

Okej då , jag håller med,men vissa "snack" modereras bort lite väl snabbt ibland

Om inte ,så modererar man väl bort inläggen själv dan efter när morronångesten tränger sig på[B)]

Sunt förnuft både på fyllan och i nyktert tillstånd är "respekt"

Om man trampat i klaveret nån gång, så måste man få en chans att rätta till svenssonlivet och att kamma till hockeyfrillan

Kommentar

• deelay
            Användare
            • September 2002
            • 5394

Ni kan ju maila om ni vill veta mer om varandra =)
            http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• FI
              Användare
              • August 2002
              • 3743

Finns inte IRC-chatten för ciklid.se kvar? Den är ju i så fall helt ypperlig för snabba och lite tokroliga offtopic-diskussioner.
              Jag tycker det är bra att ciklid.se är så fokuserad på just fiskar och ciklider, det är en av få anledningar att jag fortfarande hänger här trots att jag numera borde hänga på zoopet istället då det är där jag är betalande medlem.
              Fredrik Isaksson
              Bildarkivet

Kommentar

• jan olof
                Användare
                • December 2002
                • 254

Orppo har du mycket problem att moderaterna sållar bort dig, jag har det inte jag vet inte varför.Janne
                malawijanne http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=403839

Kommentar

• Torsten
                  NCS Medlem
                  • September 2002
                  • 647

IRC i all ära, men hänger man inte med på att bara sita å glo på en kanal där det inte händer ett dugg på några dagar tröttnar man..

Vad gör det med en "Off Topic"?

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

citat:Om inte ,så modererar man väl bort inläggen själv dan efter när morronångesten tränger sig på[B)]
                    Jag förstår vad du menar, men så går det faktiskt inte heller att ha det. Ciklid.se är inte ett slutet sällskap och det innebär att forumet och dess medlemmar är ansiktet utåt för föreningen att kunna knyta till sig fler nya medlemmar. Förekommer det en massa "off topic" och diverse fylletrådar som tenderar att gå överstyr illa kvickt så kan det i slutändan ha effekt för föreningen.
                    Varenda en här representerar föreningen vare sig man är styrelsemedlem, moderator, medlem i NCS eller enbart medlem på forumet. Det är så jag ser det iallafall...

Därför ser jag heller ingen plats för icke akvarierelaterade trådar som är skrivna i fyllans tecken. Därför tycker jag också att det är helt rätt att moderera bort dom kvickt. Det är min åsikt och jag modererar ingenting på forumet, men jag kan inte säga att jag misstycker att en del inlägg tagits bort pga olämplig text.

Nu menar jag givetvis inte alla icke akvarierelaterade trådar, de som förs i god ton och med respekt för övriga medlemmar har jag inget emot alls. Här räcker det dock med den kategori som redan finns...dvs "Övrigt".

Kommentar

• Fredrik H.
                      Användare
                      • April 2002
                      • 1884

citat:Jag tycker det är bra att ciklid.se är så fokuserad på just fiskar och ciklider, det är en av få anledningar att jag fortfarande hänger här
                      Skulle det vara helt omöjligt för dig att ignorera "chit-chat" avdelningen eller tror du att vi kommer att börja snacka om U2 och klasonger i fiskavdelningen med om vi får för lösa tyglar?
                      Fredrik H.
                      Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                      www.cichlidgallery.org
                      www.tropheini.com

Kommentar

• FI
                        Användare
                        • August 2002
                        • 3743

citat:Ursprungligen skickat av Fredrik H.

Skulle det vara helt omöjligt för dig att ignorera "chit-chat" avdelningen eller tror du att vi kommer att börja snacka om U2 och klasonger i fiskavdelningen med om vi får för lösa tyglar?
                        Fler "chit-chat" trådar riskerar döda andra diskussioner. Risken finns att fler lockas in till dessa trådar och börjar snacka där istället för i vanliga fisktrådar då det är enklare att ha nåt att tillägga i en offtopic-diskussion, resultatet blir fler obesvarade vanliga fiskfrågor och det tror jag varken hobbyn eller forumet gynnas av.
                        Men om dessa trådar inte syns på förstasidan som någon föreslog så skulle det fungera, då lockas inte 90% in till trådarna med spännande namn utan bara den lilla skara som självmant klickar sig in till just den avdelningen.
                        Fredrik Isaksson
                        Bildarkivet

Kommentar

• Fredrik H.
                          Användare
                          • April 2002
                          • 1884

Måste man läsa trådarna om de står på första sidan?
                          Fredrik H.
                          Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                          www.cichlidgallery.org
                          www.tropheini.com

Kommentar

• MagnusL
                            Användare
                            • January 2004
                            • 326

citat:Ursprungligen skickat av FI
                            Fler "chit-chat" trådar riskerar döda andra diskussioner. Risken finns att fler lockas in till dessa trådar och börjar snacka där istället för i vanliga fisktrådar då det är enklare att ha nåt att tillägga i en offtopic-diskussion, resultatet blir fler obesvarade vanliga fiskfrågor och det tror jag varken hobbyn eller forumet gynnas av.
                            Det där stämmer inte riktigt, fördelen med en ren chit-chat är att de andra trådarna blir mer renodlade.
                            Magnus Lovgren

Kommentar

• anli
                              Användare
                              • March 2003
                              • 3740

Håller med FI, ok för mig bara den försvinner från förstasidan.
                              Jag förutsätter dock att dessa trådar inte språrar ur i fyllsnack utan håller samma ton och modereras som forumet i överigt... skillnaden är att det inte rör fiskar/akvarier.
                              Kanns inte helt rätt om första sidan ser ut så här i detta skräckscenario:
                              Forumet - aktiva ämnen:
                              Jag tar en grogg nu!
                              Hallå där ute...
                              MÅÅÅÅL!
                              Jag e så ensam...
                              Vem e uppe längst på natten?

Anders L

Kommentar

• Vomera
                                Användare
                                • June 2004
                                • 102

Uppstod denna disskusion pga av det nya inlägg jag skrev igår ? Om så är fallet så vad är felet i att snacka om vad man gillar för Whisky/Öl sorter ?

Kommentar

Arbetssätt...