Kanske en ny forumkategori...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    Användare
    • April 2002
    • 1338

    Kanske en ny forumkategori...

    ...skulle behövas med tanke på senare tids trådar om musik, U2, dryckespreferencer mm. En kategori typ: Ej akvarierelaterat.

    Kategorin Övrigt som finns idag är väl egentligen avsedd för akvarierelaterade ämnen som tex. föreningsfrågor mm.

    Jag tycker själv det är sådana off-topictrådar kan vara rätt kul eftersom de kan ge en djupare bild av de andra forumdeltagarna och öka communitykänslan. Men de får inte ta fokus från sitens huvudsyfte, därför vore det kanske bra om de låg i en egen kategori?

    För övrigt har jag alltid ansett att antalet trådar under aktiva ämnen på framsidan kunde ökas till det dubbla, det är ju det som är den levande och spännande delen av siten och som får vissa av oss att surfa in här flera gånger dagligen... Den kan inte exponeras för mycket! Som det är nu kan ett ämnen försvinna onödigt snabbt från listan.
    Tjugofem år med ciklider.
    http://www.malmoakvarieforening.se
    Centralamerika 2006
    Svart kaffe och drömmeri...
  • MagnusL
    Användare
    • January 2004
    • 326

    #2
    Håller helt med, Hade även en fundering om man isf skulle plocka bort kategorin "Ej akvarierelaterat" från "aktiva ämnen" på framsidan. Det är roligt att diskutera allt möjligt men det kanske inte skal ligga på ciklid.se:s startsida.

    En till tanke som utövas på många forum är att man inte räknar posts i "off-topic" kategorier. Det brukar vara en riktigt bra idé.

    Vet dock inte om detta är jobbigt att koda.. Har ingen erfarenhet av Snitz..
    Magnus Lovgren

    Kommentar

    • Kalle-Maja
      Användare
      • December 2004
      • 1324

      #3
      Tycker oxå det vore bra att plocka bort dom från aktiva ämnen, och även att förlänga den listan. Vill inte vara en tråkgubbe men jag tycker att ämnena inte varit lika kul på sistone. Eller kul har dom väl varit men...äh...ja...hm...inte så fiskiga i varje fall.

      Kommentar

      • Mats
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 804

        #4
        Hej.
        Med risk för att vara tråkig så har en sida med och om alkohol inte på deta forum att göra.Här finns ungdomar och det går inte ihop med sprit och öl så bort med sådana inläg.
        MVH mats
        http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

        Kommentar

        • Leopoldi
          Användare
          • February 2004
          • 1082

          #5
          Håller med.....det finns andra forum för dom som vill snacka om sånt.

          Kommentar

          • jarinen
            Användare
            • April 2003
            • 1888

            #6
            Håller med i det mesta daniel_i_malmö säger, däremot tycker jag att dessa övrigt trådar aldrig skulle nå "aktuella ämnen" på första sidan, utan de som vill diskutera annat hittar dit ändå.

            Aktuella ämnen skulle bara skylta med ämnen som berör akvaristik, och de (ibland jag) som vill diskutera annat går via forumet in i trådarna.


            Mvh Jari

            Kommentar

            • Johan
              Användare
              • August 2002
              • 3029

              #7
              låter som ett bra förslag

              Kommentar

              • Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

                #8
                Detta är en ciklidsajt (akvariesajt) och jag tycker att om man vill diskutera annat får man söka sig till andra forum. Svårare än så är det inte. Denna åsikt har inget att göra med att jag är moderator, jag tycker så helt enkelt.

                Startar man en ny kategori för skitsnack så inbjuder man till missbruk. Jag kommer hit för att läsa om akvaristik, inget annat. Det finns mängder med andra forum för sånna som gillar att filosofera om annat.
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                Kommentar

                • jarinen
                  Användare
                  • April 2003
                  • 1888

                  #9
                  citat:Ursprungligen skickat av Zaphi

                  Detta är en ciklidsajt (akvariesajt) och jag tycker att om man vill diskutera annat får man söka sig till andra forum. Svårare än så är det inte. Denna åsikt har inget att göra med att jag är moderator, jag tycker så helt enkelt.

                  Startar man en ny kategori för skitsnack så inbjuder man till missbruk. Jag kommer hit för att läsa om akvaristik, inget annat. Det finns mängder med andra forum för sånna som gillar att filosofera om annat.
                  Sade zaphi som med nöje deltar i den helt ur akvaristisk synpunkt värdelösa tråden "Musikval vid vattenbyte/Ny gallup" [:0]. 12 inlägg om jag räkna rätt

                  Det här är ju lite spånande i hur forumet skulle kunna bli bättre, som jag ser det som jag skrev i förra inlägget, så skulle man ju så att säga separera "skitsnackarna" och alla andra och det skulle ju tvärtom inte inbjuda till "skitsnack" eftersom det inte hamnar i aktuella ämnen. Det är ju tydligt att det här forumets besökare älskar att "skitsnacka" och nu så sker det ju helt öppet och oftast i fel trådar som istället måste stängas.

                  Du har ju naturligtvis rätt i det du säger i princip,det vore ju det bästa men så blir det nog inte. Dryckespreferenser går ju naturligvis inte för sig och fredagstrådar om vad man dricker o inte dricker går ju bort men i övrigt, varför inte?.

                  Mvh Jari

                  Kommentar

                  • MagnusL
                    Användare
                    • January 2004
                    • 326

                    #10
                    Lite skitsnack skadar inte (tycker jag)
                    Magnus Lovgren

                    Kommentar

                    • Fredrik H.
                      Användare
                      • April 2002
                      • 1884

                      #11
                      Jag tycker inte att det upphör att vara ett akvaristiskt forum bara för att man snackar lite annat i en avsklijd sektion. Vi är väl inte akvaristiska robotar?

                      Jag har loggat in på detta forum dagligen i över 4 år (tror jag) och jag tycker mig börja känna flera av er på ett trevligt sätt. Det skulle vara kul att snacka om annat med er och jag har ingen lust att mejla direkt utan det är just en "relax-avdelning" jag efterfrågar.
                      Fredrik H.
                      Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                      www.cichlidgallery.org
                      www.tropheini.com

                      Kommentar

                      • Orppo
                        Användare
                        • September 2004
                        • 518

                        #12
                        HEJSAN


                        Jag har också velat ha en lite "vid sidan om" kategori.

                        I grund och botten så brinner ju de flesta på det här forumet för akvariehobbyn och ciklider.
                        Jag tycker att många där ute är väldigt kunniga och duktiga.

                        Ibland så kan det vara kul för en pajas som jag[],att kunna flika in med lite inlägg som kanske inte rör just ciklider.

                        Om man nu håller sig till forumets regler samt netikett,kanske det kan vara en bra ide?

                        "Fyllesnack" kan vara ganska kul ibland faktiskt.

                        Orppo är faktiskt en seriös akvarist,trot eller ej[]

                        Hoppas att ni fattar mig rätt.

                        Väl mött där ute i den stora cyberrymden
                        /Freestyler

                        Kommentar

                        • jannemannen
                          Användare
                          • July 2004
                          • 306

                          #13
                          Jag tror inte att forumet skulle ta skada av en övrigt-del ! Jag tycker det är en utmärkt ide ! Jag förstår inte riktigt hur man kan vara emot det faktiskt. Om man inte vill läsa under övrigt så är det väl bara att låta bli !

                          Och visst, det kanske finns ungdomar här som kanske inte klarar av läsa om vad någon gillar för ölsort. Men då kanske man inte skall surfa på internet överhuvudtaget ?

                          Mvh/Janne
                          Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

                          Kommentar

                          • Mats
                            NCS Medlem
                            • April 2002
                            • 804

                            #14
                            Hej.
                            Vad har ni för bilar,skall vi börja med det också,har ni boxershorts?Blev upringd av en försljare idag.Skall vi ha sånt här på en akvariesida?Övriga ämnen.
                            MVH Mats
                            http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

                            Kommentar

                            • GoSatta
                              Användare
                              • February 2003
                              • 1686

                              #15
                              Tycker också det vore kul med en "off topic" avdelning. En hel del av dom som hänger här känner man ju ganska väl och det vore kul att kunna prata om fler saker än bara fisk. Visst finns det andra forum för sådant men samma personer finns ju inte där.

                              Titta på tex. odla.nu där dom har en otroligt livlig "övrigt" avdelning men det snackas fortfarande lite mycket "seriösa" saker på resten av forumet.
                              /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
                              http://www.gosatta.org

                              Kommentar

                              Arbetssätt...