Gurka till Malar ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Belgarath
    Användare
    • February 2005
    • 584

    Gurka till Malar ??

    Undrar bara om det ändast är Ansictrus som är glada i gurka eller käkar även andra L-Malar denna "kulinariska" läckerhet ?
    Har en liten Gibbiceps och tänker stoppa i en Pecoltia (L-15 eller L-211 kommer det att bli) i karet oxå så det hade ju varit bra om även dessa hade käkat gurka.
  • imported_n/a
    Användare
    • November 2004
    • 572

    #2
    inbillar mig att gurka inte är nån hit ang reelt foder..består ju till största delen av vodi(vatten),brukar sticka en tesked igenom....vad heter dom där nu?tror det är squash!??så det sjunker te botten,men men...te mina l-malar brukare jag ge som nämt gurka som tilltugg,nämda ...vad det nu hette,brocoli,gröna ärter,även isbergssallad kan funka till riktiga "suckers",samt mängder av mygglarver,räkor,torrfoder....inte så knussliga faktiskt....

    Kommentar

    • Belgarath
      Användare
      • February 2005
      • 584

      #3
      Danke Herr Hutti für die tipz !!!

      Kommentar

      • Belgarath
        Användare
        • February 2005
        • 584

        #4
        Och ja..hade ju inte tänkt att bara ge dom gurka..skulle mer vara som ett kompliment till övrigt mums mums åt malisarna.

        Kommentar

        • ZakatH
          Användare
          • April 2004
          • 313

          #5
          Stoppade ner en stor bit gurka i mett ena kar igår, det går 3st ancistrus, 2st gibbis, 1st ? och en g-nugget i karet.

          EN endaste mal verkade sugen, dom andra struntade fullstädigt i denna festmåltid =/

          Kommentar

          • Niclas Larsson
            Användare
            • January 2004
            • 546

            #6
            Min g-nuggets älskar squash dom äter dock bara skalet
            Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

            Kommentar

            • jowa
              Användare
              • February 2004
              • 194

              #7
              Har provat med både gurka och squash till mina Ancistrus men inte ens ett smakprov ville de ta. Kändes som en stor flopp bara :/
              Som tur var så käkade mina Victorior upp grönsakerna när de legat någon dag i vatten och gojsat till sig.
              http://hem.bredband.net/aquascene

              Kommentar

              • Klas A
                Användare
                • December 2004
                • 104

                #8
                Mina Ansictrus äter squash som tokar i det lilla karet i det stora käkar gibbiceps och malawer squash...
                http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=114789

                Kommentar

                • tropfrog
                  Användare
                  • July 2003
                  • 1834

                  #9
                  Annars är ärtor ett utmärkt foder för ancistrus, jag har aldrig sett en enda som inte äter det.
                  MVH
                  Magnus

                  Kommentar

                  Arbetssätt...