Precis som annmari skrev så är det dags att slå ett stort slag för Discus.
Det finns många som har intresse av denna vackra ciklid och jag har alltid gillat arten. Om jag hade fler akvarium i rätt storlek så skulle Discus finnas med på min topplista av arter att skaffa.
Jag tänkte att denna tråd kunde representera Discus-intresset på ciklid.se och jag ser fram emot att få diskutera angående Discus här.
Jag kan börja med dessa frågor så får vi se om någon hakar på...
1. Vilka Discus har du idag?
2. Vad är det bästa med Discus?
3. Har du fått yngel som du kunnat driva upp (lyckades själv aldrig med detta tyvärr)?
4. Vilken art av Discus ligger på din "önskelista"?
5. Vet du någon Zoobutik som brukar ha stort sortiment på Discus?
6. Vilka är de tre vanligaste problemen med Discus?
7. Vilken annan art tycker du passar bäst ihop med Discus?
8. Bra internetsajter om Discus?
Jao...det var lite frågor för att "kickstarta" tråden.
Sedan tycker jag absolut det är på tiden att bredda forumet, och jag hakade på annmari´s uppmaning om att starta ett forum för Discus-intresserade...varför inte här? och nu?
Det finns många som har intresse av denna vackra ciklid och jag har alltid gillat arten. Om jag hade fler akvarium i rätt storlek så skulle Discus finnas med på min topplista av arter att skaffa.
Jag tänkte att denna tråd kunde representera Discus-intresset på ciklid.se och jag ser fram emot att få diskutera angående Discus här.
Jag kan börja med dessa frågor så får vi se om någon hakar på...
1. Vilka Discus har du idag?
2. Vad är det bästa med Discus?
3. Har du fått yngel som du kunnat driva upp (lyckades själv aldrig med detta tyvärr)?
4. Vilken art av Discus ligger på din "önskelista"?
5. Vet du någon Zoobutik som brukar ha stort sortiment på Discus?
6. Vilka är de tre vanligaste problemen med Discus?
7. Vilken annan art tycker du passar bäst ihop med Discus?
8. Bra internetsajter om Discus?
Jao...det var lite frågor för att "kickstarta" tråden.
Sedan tycker jag absolut det är på tiden att bredda forumet, och jag hakade på annmari´s uppmaning om att starta ett forum för Discus-intresserade...varför inte här? och nu?
Kommentar