hur många här är det som har el haft den. det verkar inte vara så att den är allt för vanlig, el är det bara på mitt geo område som det är så?
A.metae hur pass vanlig?(bild finns)
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag fick hem något som ska vara A. metae igår... En hona, en hane.
De har fajtats en del under dagen idag.
Honan till vänster, hanen till höger.
Honan till höger, hanen till vänster.
Honan till vänster, hanen till höger. Observera att hanen är större än det verkar på fotot, han står längre ifrån än honan.
Men nu när jag jämför med olika foton på A. metae, blir jag mer tveksam. De kan antagligen färga om rätt mycket, men saknas inte sidofläcken lite väl mycket? Ser antydningar till dessa på dem, men det är inte mycket mer än just antydningar.
Finns det någon som kan hjälpa mig att avgöra huruvida detta är A. metae, eller inte?
De går just nu ganska ensamma i ett 250-liters, bara två ancistrus som sällskap. -
det ser ut som a.metae. din är lite mer välgödda än mina. dina är lite mer fyrkantiga o mina lite mer avlånga.Kommentar
-
Hej!
Det är deffinitivt Ae. Metae på fotona. Välmatade och stora exemplar dessutom.
Jag skulle nog vilja påstå att arten är ganska ovanlig. Jag hade den på slutet av 90 talet. sen har jag inte sett den i affär någon gång förrän typ förra året.
Intresset för (och kunskapen om) den här typen av ciklider är tyvärr inte så väldigt stort.
Mvh
olofKommentar
-
-
spammar tråden med lite nya foton
vacker fisk inte sant?Kommentar
-
Som sagt Johan..ibland är det inte fel med lite Spam .
Och även om jag inte är ett freak på CA/SA måste jag hålla med dig..en jäkligt grann fisk !!
Ps. Blev det nått med leken på dom? Ds.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren
vacker fisk inte sant?
Jag har aldrig sett den där arten tidigare, blir de stora eller?Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
vet ej om det blev lek, gulsömmen blev lite sur då det är precis framförhans leksten men ska kolla till dem senare .
FI runt 15 har jag hört.Kommentar
-
Hej!
Snygga foton. Visar verkligen hur vacker denna art är.
Mvh
olofKommentar
-
Japp, blev sugen för ett par år sedan när jag såg en riktigt bamsig hanne. De blir ju så breda över huvudet/kroppen... coola.
Och Johans kanonexemplar (bra bilder) gör en ännu mer sugen.
En ciklid som borde vara vanligare tycker jag.
Fast jag tror den har kommit lite mer i ropet numer. Man kan se den då och då i affärerna.Anders LKommentar
-
-
Hej!
De kan bli rätt stora jag tror inte att min hane var under 20 cm. Väldigt snälla är de dock och mycket försiktiga med växtligheten.
Mvh
olofKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren
anli, hur stor tror du att den var, längd resp bredd?Anders LKommentar
-
Kommentar
Kommentar