If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Röd zebra, demasoni, vet faktiskt inte riktigt ännu! Tom några enkla fiskar som guldfiskar kan det bli eftersom det är till en skola och jag nu måste lämna ifrån mig skötseln helt! Tänkte bara att en reäl ström vore grymt. Men blir kanske bara två 1200L/h.
karet har otroligt djup,(alltså från frånt till bakruta)på 70 cm och endast 50cm i riktigt djup, akvariehöjd. så skulle kunna placera dem lite olika riktade oxå!
men kanske bäst att rikta strålarna mot varandra och mot ytan så de tar ut varandra, annars simmar väll firrarna tills de dör i den rundström som bildas, hehe=)
Jag har testat med en 1060 och det gick inte alls bra. Det är sånt jävla tryck i den. Allting åkte omkring, inte bara sanden utan också rötter och växter. Nu har jag tre olika pumpar/filter som var och en pumpar cirka 1000 liter/timme, totalt alltså 3000 liter/timme. Dessa tre pumpar kommer inte i närheten av det tryck som min 1060 gav, trots att den inte pumpar igenom lika mycke vatten per timme.
1060'n är grym. Har du tillgång till en så kan du ju prova, men jag tror inte det kommer funka.
Skulle vara om jag beställde...men låter nog inte så lockande, visserligen betalar skolan men jag är ju inte ute efter något rejvparty i karet när jag ska lämna det åt skolan=)
Blir 2 st 1200l/h ganska säkert, en i vardera kant mot mitten!
tack för synpunkerna
Kommentar