Glad ägare till mina CA

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lundensis
    Användare
    • March 2004
    • 2262

Micke Jarhl: Kul att du fick tag på pearsei. Var fick du tag på den?

Kommentar

• Pangaea
      Användare
      • February 2004
      • 390

Det undrar jag också... [?]
      "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

Min zoon

/Magnus

Kommentar

• Micke Jarhl
        Användare
        • April 2002
        • 2277

HEJ!Jag hittade den i ett litet skitigt kar i södra sandby rejält hunsad av andra stora CA i ett alldeles förlitet kar tog hem den för att den skulle få en bättre miljö än där.Har ju sett dina Lundensis på bild och dom glömmer man ju inte.Men den har repat sig nu äter bra
        och har hittat sin plats bland dom andra så det funkar fint,Verkar väldigt svårt och hitta(Yngel)av sådana när jag har frågat efter dom.Så det var en ren tillfällighet.Men nu har jag handlat färdigt 15 stycken CA har jag nu så det får räcka .Har lämnat Jordätarna som jag har huserat en tid.Så nu ska jag studera lite och se dom växa upp ,ska även inhandla litteratur ska bli spännande .Har fått en rejäl kick av det här fiskbytet
        Mvh MJ
        Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• Lundensis
          Användare
          • March 2004
          • 2262

Det är en av mina fd pearsei som jag sålt till Sandby. Jag är ganska säker på att det är en hane.

Kommentar

• Micke Jarhl
            Användare
            • April 2002
            • 2277

Ok!Tackar för upplysningen Lundensis då vet jag lite mer.Verkligt fina ståtliga djur dom där C.Pearsei.Får man fråga vad du har köpt dom från början lundensis?Bara lite nyfiken.Hade mina aningar att kanske det var en fisk från dig,du bor ju i dom krokarna.Såg verkligt fina bilder på dom på jinnarparens hemsida nämligen.
            Mvh MJ

Kommentar

• Lundensis
              Användare
              • March 2004
              • 2262

Den du har ingick i en grupp om fyra stycken som jag köpte av GurraG från Stockholm i höstas. Förutom dessa har jag två stora hanar.

Kommentar

• GurraG
                Användare
                • January 2004
                • 75

Tjena Micke !! kul att höra att 'mina' Pearsei vandrar land o rike runt o att dom forfarande lever !
                lycka till !!
                //Gunnar
                Dygnet har 24 timmar ...minst !
                Gunnar

Kommentar

• Micke Jarhl
                  Användare
                  • April 2002
                  • 2277

Hej Gurra G!Han flyttade inte så långt i vårt avlånga land bor i södra halland nu .Äter och verkar trivas bra !Såren och fenorna läker fint.Tänker behålla honom så han lär stannar här resten av sina dagar hehe..Springer jag på en till så köper jag nog en kompis till den men den risken är nog inte så stor.

Mvh MJ

Kommentar

• Micke Jarhl
                    Användare
                    • April 2002
                    • 2277

Hej !!Tackar för titten Lundensis hemma hos dig även jinnarparen alltid trevligt och träffa skåningarna,Nu har 2st.Pearsi ytterligare flyttat till Halland verkligen ståtliga djur ,där var en liten uppgörelse efter att din Bamse kom i (Lundensis)Men min V.Synspila fick ge sig ett snäpp även om det sved för han gav inte upp med en gång jäklar vad dom rök ihop, men det var ganska ojämn kamp faktiskt !

Mvh MJ

Kommentar

• Lundensis
                      Användare
                      • March 2004
                      • 2262

Det var verkligen trevligt att träffa dig Micke. Får väl väl ta en sväng till Laholm en dag. Hoppas det ska gå bra med fiskarna och det hade varit skoj om du fick lek på dem. Det blev betydligt mer plats i mitt kar efteråt. Dessa fiskar tar mer plats än vad man tror.

Kommentar

• jinnarparen
                        • April 2002
                        • 2670

Kul att träffas igen Micke. Hoppas det gick bra även med Tetracanthusen.
                        Kanske kan de komma igång ordentligt nu då de inte är minst i karet.
                        Och som Lundensis skriver, det hade varit kul om det blev lek på Pearsin. Fastän vi har bocourti allihopa så hade det, på längre sikt, för min del varit kul med Pearsi också (dock kanske inte så stora direkt).

Om man har vägarna förbi Laholm så kanske man kunde få komma in på en titt. Du börjar ju få en liten samling nu.
                        Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• pirran
                          Användare
                          • December 2004
                          • 186

visste inte att persai var så efter traktat, fans ett lekpar på ett zoo i gbg men de lotsade jag vidare så en från grannlandet köpte dem!
                          för jag envisas att jag vill ha boucorti!! och helst ingen lek då jag är rädd för bråk!!
                          pirran

Kommentar

• Micke Jarhl
                            Användare
                            • April 2002
                            • 2277

Hej!!Passerar ni Hallandsåsen någon gång så är ni hjärtligt välkommna
                            Måste tillägga att nu så är fiskarna mera framme när jag släppte i dom nya ,Verkar som om att alla vågar sig fram mer när där är mera fisk ikaret.Men nu är det ganska fullt tror jag!

MJ

Kommentar

• pirran
                              Användare
                              • December 2004
                              • 186

tror jag har fått tag på bocourti jippi!! nackdelen är bara att de är så små, tänkte ha dom på tillväxt i malawi akvariet tills de blivit ca 6 cm sen i det stora! tror ni det funkar att ha dom med malawi ett tag?
                              pirran

Kommentar

• Micke Jarhl
                                Användare
                                • April 2002
                                • 2277

Hej!Vet inte riktigt beror lite på vad det är för Malawi du har .Mina bocourti var lite rädda första veckan och tillsammans med vilda mbunas så hade dom nog blivit vetskrämda,Men som sagt bara en hypotes kanske är det någon annan där ute som kan ge dig ett bättre svar.Men dom har ju samma vatten krav även maten så det kan nog funka .

Kommentar

Arbetssätt...