Fiskarnas ögon blir insjunkna+hög nitrat halt.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikael33
    Användare
    • July 2003
    • 69

Fiskarnas ögon blir insjunkna+hög nitrat halt.

Hej har haft problem med mina odessa barber ögonen blir insjunkna och de tappar all färg och sedan så dör de, någon som vet vad vad det kan vara. (Även mina gröna tiger barber börjar visa symtom.)
    Mina hantlar och cupid ciklider börjar flämta lite väl mycket oxå.

Jag har dessutom väldigt hög nitrat halt 40mg/l säger sera testet, jag har gjort delvattenbyten i några dagar, halten går ner men är tillbaka dagen där på. vet inte riktigt vad jag skall göra, har lagt i påsar från (Hagen) Green-X som skall reducera nitrit halten.
    Men det funkar inte speciellt bra.

Ska jag ha salt i och göra ett stort vattenbyte, några andra tipps.

/Mikael
    Mikael O
    450L: Biotodoma Cupido, Regnbågar; Hantel, Pristella tetror, Ancistrus dolichopterus; Royal pleco, Kakaduor, Gröna tigerbarber, Odessabarber, Glasmalar.

112L: Mosaik guramin, Kampfisk Blå gurami, Neontetror, Zebrafisk och en mal
  • tropfrog
    Användare
    • July 2003
    • 1836

Till och börja med så skall du slänga ditt seratest, jag har aldrig hört talas om ett som funkar. Med tanke på dina mätresultat så är jag ganska så säker på att ditt test ger fel värden också.
    MVH
    Magnus

Kommentar

• mikael33
      Användare
      • July 2003
      • 69

Då skall jag sticka ner och köpa nytt så får vi se vad det visar, vilket test är det bästa?

Mikael O
      450L: Biotodoma Cupido, Regnbågar; Hantel, Pristella tetror, Ancistrus dolichopterus; Royal pleco, Kakaduor, Gröna tigerbarber, Odessabarber, Glasmalar.

Kommentar

• tropfrog
        Användare
        • July 2003
        • 1836

JBL är i princip det ända man kan lita på till 100%, alla andra märken har varierande kvalité.
        MVH
        Magnus

Kommentar

• mikael33
          Användare
          • July 2003
          • 69

Tack för det Magnus då skall det bli JBL.

Någon som vet något om mina fiskars sjukdom?
          Ska väl tillägga att dom är alerta även fast dom inte kan se och dom har god aptit, (Det bara ena ögat som "sjunker" in.)

//Mikael
          Mikael O

Kommentar

Arbetssätt...