Hej jag har en ciklid i mitt kar som jag tyvärr inte hittar vad det kan vara för art: hanen är randig, kroppen går i ljus blått och den har gult huvud. ränderna på kroppen går ända ut på ryggfenan. honan är rätt trist mörkgrå/brunaktig med underbar mun ser sur ut. man kan ana hennes ränder imellan åt. det är en av de vackraste ciklider jag sett. hannen vaktar jämt sin grotta bara hans favorit hona har tillträde dit.
vad heter denna ciklid?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
för att inte låta helt knäpp kan tilläggas att jag fick med ett antal ciklider när jag köpte mitt 720l (till pirayorna och jaguarcikliderna), men de fick flytta till mitt 200l så jag har inte köpt dem själv jag tyckte bara att det var mest humant att de fick komma med.pirran -
-
-
-
Metriaclima Hajomaylandi "chizumulu" kanske!?
Cynotilapia afra "cobwe" ?
Metriaclima Aurora "Tumbi" ?
Tropheops sp. Red Cheek ?
Kommentar
-
ja det är den sist nämnda cikliden tack för hjälpen!!
det gick ju bra utan bild men med lite fantasi eller hur KENNETH????
allt går att lösa bara man vill.......pirranKommentar
-
-
Kommentar
-
Hej Pirran
Klicka på länken så hittar du fisken
MvhveronaKommentar
-
http://img95.exs.cx/img95/3245/bild0308yu.jpg här kommer en bild på den, den är trots allt inte så stor som det stod 10-15 cm denna lilla är bara ca 5cm och hans honor har cinget gult alls på sig men de är ju lika små så de kanske inte är könsmogena därav att det fattas färg??pirranKommentar
-
ja tittar man riktigt noga så stämmer den nog bäst i utförandet med fenor och ansikte, det är bara färgen som är lite blekare/ tackpirranKommentar
Kommentar