Har lite undringar över hur ett luftdrivet filter fungerar skulle gärna se en ritning om någon har.
Luftdrivna filter
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
du menar som ett DIY eller som ett som man koper?
Jag kor med sadana har:
De funkar urnajs! -
Hur det fungerar ? Det är busenkelt ! Tänk dig att du har ett rör i akvariet, lodrät placerat. Sedan pumpar man in luft i den nedre delen av röret, då bubblar det ju upp i röret. Då drar luftbubblorna med sig vatten från botten av röret helt enkelt !
Mvh/JanneDen som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...Kommentar
-
-
Kommentar
-
En annan variant är att sätta en upp-och-nervänd tratt med en luftslang med utströmmarsten i i en glassburk och fylla på med grus, självklart med en luftpump kopplad till detta.Kommentar
-
Finns det verkligen luftdrivna filter i handeln fortfarande? Jag minns att vi hade såna då jag var liten, riktigt usla filter om jag kommer ihåg rätt, lagoma till yngelkar kanske men vi hade dem till ett kar med påfåglar, tvingades rengöra dem vid varje vattenbyte typ. Iofs bytte man inte vatten varje vecka på den tiden så de kanske inte var så mycket sämre än små vanliga innerfilter. Men någon vidare cirkulation i karet blev det ju inte...
De Gwendly länkade till såg dock lite rejälare ut.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Hej.
Till ett yngel,gurami eller dvärgciklidkar så föredrar jag luftdrivna innefilter på grund av dom ej har så stark cirkulation på vattnet som ett motordrivet.
MVH MatsKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av FI
Finns det verkligen luftdrivna filter i handeln fortfarande? Jag minns att vi hade såna då jag var liten, riktigt usla filter om jag kommer ihåg rätt, lagoma till yngelkar kanske men vi hade dem till ett kar med påfåglar, tvingades rengöra dem vid varje vattenbyte typ. Iofs bytte man inte vatten varje vecka på den tiden så de kanske inte var så mycket sämre än små vanliga innerfilter. Men någon vidare cirkulation i karet blev det ju inte...
De Gwendly länkade till såg dock lite rejälare ut.Kommentar
Kommentar