Döende gibbiceps (bild finnes) sjukdom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Adde
    Användare
    • September 2004
    • 28

    #16
    Han dog inatt, glömde säga att jag har en till gibbis på ca 15cm i karet som är aktiv och välmående. Misstänker faktiskt att han dog av ålder då han helt tappat aptiten, bara skinn o ben kvar av honom. Har en annan mal/slamsugare som vart lite elka mot honom sista tiden, ser ut ut som en torsk.

    Är detta en gökmal? http://medlem.spray.se/branande/

    Tack för hjälpen


    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

      #17
      citat:Är detta en gökmal? http://medlem.spray.se/branande/
      Nej, men en Synodontis.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Niclas Larsson
        Användare
        • January 2004
        • 546

        #18
        ser ut som en Fjäderfens synodontis
        Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

        Kommentar

        • Verona
          Användare
          • February 2005
          • 14

          #19
          Hej Adde
          Är det synodontisen som är elak mot de andra malarna?
          Jag har själv en sådan, och han är svår mot ancistrusarna. Jag har även en gibbiceps i ett annat akvarie. Skall göra mig av med synodontisen innan jag släpper ner gibbicepsen hos ancistrusarna. Från början hade jag två stora synodontis men den ena jagade den andra ganska häftigt runt i akvariet (560lit) så han åkte ut (sålde). Trodde det skulle lugna ner sig då, men då började den kvarvarande att gå på ancistrusarna rätt hårt . Så nu åker han med. Jag fick med de här malarna när jag köpte akvariet, själv tänker jag inte skaffa dom någon mera gång.
          verona

          Kommentar

          • Adde
            Användare
            • September 2004
            • 28

            #20
            Det stämmer att det är han som bråkar men det är relativt aktiv och livlig fisk vilket är underhållande. Det bästa är att han äter upp ALLT som finns i matväg, inga matrester som förpestar karet finns kvar efter honom. Fiskarna flyr hans framfart men jag tycker det är ok då det finns gott om utrymme (kar>900lit. Väntar på att mina 17 Frontosor skall växa till sig o ge honom lite stryk tillbax?

            Kommentar

            Arbetssätt...