Artikelfotografer

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn
    Användare
    • April 2002
    • 787

Artikelfotografer

Hej!
    Efter att ha surfat runt på nätet och kollat lite på olika hemsidor har jag insett att det finns en hel del mycket duktiga fotografer. Både proffesionella och amatörer. Vore det inte en god idé att NCS försöker samarbeta med dessa (Fredrik Hagblom, Michael Persson, Peter Gustavsson m.fl) och se om dom kan tänka sej att ställa upp och fota till artiklar? Självklart är det upp till dessa fotografer att själva avgöra om dom är intresserade eller ej. Men visst vore det kul med fler artikelrelaterade bilder, trots att författaren är kass med kameran..

En liten tanke som slog mej bara, när tiden fördrivs på nätet.

Mvh
    Björn

fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

Jag hjälper gärna till om ni behöver bilder till artiklar. Om fotoobjekten finns inom rimligt avstånd eller om jag har vägarna förbi är det inga problem. Kontakta mig på min epost-adress om ni har något ni vill ha hjälp att fotografera.

Mvh Michael Persson
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

Räkna med hjälp från mig också om så behövs.

Jag kan tänka mig att täcka upp området runt trestad (Trollhättan/Vänerborg/Uddevalla) och platser i dess närområde.

Lite tankar och idéer:

Letade efter någon rubrik på förstasidan som anger att skriva en artikel och saker att tänka på i samband med detta. Hittade endast en notis under FAQ´s (http://www.ciklid.se/faq_visa.asp?NR=203) som säger vart artiklar och bilder skall skickas.

Kanske skall denna information tydliggöras under en medlemsflik och samtidigt utökas med kontaktinformation till de som kan tänka sig att ställa upp som fotografer.

\\Joakim Draktoft

Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Fredrik H.
        Användare
        • April 2002
        • 1884

Jag ställer också gärna upp förutsatt att det går att klämma in i mitt arbetsschema på något vis. Det är bara att höra av sig.

mvh,

Fredrik H.
        Fredrik H.
        Gratis konto på: www.cichlidtube.com
        www.cichlidgallery.org
        www.tropheini.com

Kommentar

• Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

Hej,
          Alla de 3 som du nämner har ju också hjälpt till med foton som vi nu har i lager och använder med jämna mellanrum.
          I regel får vi in foton till artiklarna men om det dyker upp artiklar som är skrivna i deras närhet så är vi självklart tacksamma för att ni erbjuder er hjälp.
          Vi har också köpt in en digitalkamera (5 milj. pixels) för NCS-räkning som är placerad hos David i Stockholm.
          Sedan tycker jag att det var en bra idé som Joakim kom med att lägga in en artikel här på webben (t.ex. den som var i Ciklidbladet för några nummer sedan). Det blir en uppgift för David och Christian att lägga in.
          Ciklidhälsningar
          Kjell

Kommentar

• Kenneth
            Användare
            • April 2002
            • 277

På Linköpings Akvarieförenings hemsida finns det en artikel om hur man mha t ex PhotoShop förbättrar kvaliteten på sina inskannade fotografier.

Det kanske vore någonting att ta hjälp av för de som redan har tagit bilder på sina fiskar.

MVH
            /Kenneth Johansson, www.akvarie.net
            MVH
            /Kenneth Johansson,

ordförande
            Linköpings Akvarieförening, www.linkopings-akvarieforening.net
            Ansvarig för Ciklidstämman 2007

Kommentar

Arbetssätt...