Nu får det vara sluttjafsat!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niclas Larsson
    Användare
    • January 2004
    • 546

    #16
    GLASKLART
    Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

    Kommentar

    • Bilbo
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 1159

      #17
      klockrent Magnus
      // Magnus Arvidsson

      Kommentar

      • Johan W
        Användare
        • May 2004
        • 266

        #18
        Listan suger ju purjo ... gnäll keeps the world go around!



        ... skämt å sido. Det såg bra ut. Instämmer i kören.

        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • November 2004
          • 572

          #19
          Ok,jag kan hålla med om detta....Annars förstår jag ju att jag är en utav skurkarna här....o "dina" regler är det ljusår i från här....detta forum är ju fenomenalt på att utse en hackkyckling,Vill inte gnälla(ligger inte för mig),men nu är det nog,mailbombad är jag,att jag minnsan ska skärpa mig annars så suttas ´jag ut...o då har jag svarat....men gör det då! för jag har tamefaun inte brutit mot några regler!Utan vissa här hatar mig bara!...detta var i fredags,nu är det mån o ännu har ingen suttat ut mig.deathdealer upplyste mig om att han träffar mången idiot i det vardagliga,så när han är ute o surfar här vill ha ta det coolt....förstår han så väl...men faktum är att detta forum innehåller lika mången idioter som det verkliga livet i procent,,så hur man än vrider o vänder på sig så har man arschlet bak...menar med detta....det finns alltid nån "vilde" som inte har förnuft att stå i kön.

          Kommentar

          • anfall
            Användare
            • November 2004
            • 139

            #20
            Får du aldrig nog av bekräftelser hutti!?! Du är ju nyligen utsedd till en av de populäraste här på forumet och det kan ingen ta ifrån dig. Eller är en strid med etablisimanget pricken över I-et? Alla regelbundna besökare på forumet garanterat upptäckt dina kvaliteter som oemotståndig buse. Du behöver inte anstränga dig mer.

            Jo, föresten fortsätt gärna. Präktigheten behöver en motvikt för att vara uthärdlig. Men du behöver inte hacka på moderatorena för att hålla hög klass. Jag tycker att du har en skön stajl när du gafflar så där som bara du kan.

            Föresten hutti..... I min värld finns det inga idioter, bara såna som beter sig som.......

            Anders

            Kommentar

            • imported_n/a
              Användare
              • November 2004
              • 572

              #21
              citat:Ursprungligen skickat av anfall

              Får du aldrig nog av bekräftelser hutti!?! Du är ju nyligen utsedd till en av de populäraste här på forumet och det kan ingen ta ifrån dig. Eller är en strid med etablisimanget pricken över I-et? Alla regelbundna besökare på forumet garanterat upptäckt dina kvaliteter som oemotståndig buse. Du behöver inte anstränga dig mer.

              Jo, föresten fortsätt gärna. Präktigheten behöver en motvikt för att vara uthärdlig. Men du behöver inte hacka på moderatorena för att hålla hög klass. Jag tycker att du har en skön stajl när du gafflar så där som bara du kan.

              Föresten hutti..... I min värld finns det inga idioter, bara såna som beter sig som.......

              Anders
              Jamen jösses!Får jag svara på detta?(snälla micke!)Ödmjukast!Jag söker inga bekräftelser,det ska du ha klart för dig gösse...Hacka på moderatorena?Ursäkta,men är det skitsnack så är det skitsnack...kan liksom inte hålla tyst då,givetvis så hackar jag inte om ingenting.
              Varför skulle jag?Gillar den här sidan precis lika mycket som ni...är inte ute efter att förstöra nått....utan gillar ciklider minst lika mycket som er andra...men det utesluter inte lite "vilda" diskutioner ibland...varför skulle det?Låter tråkigt i så fall.

              Kommentar

              • Tony
                Användare
                • April 2002
                • 4594

                #22
                Ojoj, jag missade visst regeln som säger att man som moderator måste skriva i denna tråden. )

                Självklart helt strålande skrivet Magnus!
                Tony Englund

                Kommentar

                • anli
                  Användare
                  • March 2003
                  • 3740

                  #23
                  Dito
                  Anders L

                  Kommentar

                  • Joakim Draktoft
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 7334

                    #24
                    Att vi från styrelsen inte skrivit något i denna tråd tidigare beror nog främst på att vi fört diskussioner direkt med våra moderatorer om vad som behöver åtgärdas.

                    I samband med att vi utökat antalet moderatorer har vi kanske inte varit tillräckligt tydliga i när avstamp behövs göras och när så bör ske när det börjar barka iväg.

                    Resultatet av detta är att vi kommer att se över reglerna och förtydliga dessa, så att man kan göra bättre gränsdragningar och att medlemmarna tydligare ser vad som accepteras och vad som inte kommer att accepteras.

                    Vi har tagit till oss av Magnus förslag, vilket vi tycker är väldigt sunda förslag, så stort tack för det Magnus.

                    Självklart kan alla i sin iver göra fel någon gång eller kasta sig handlöst in i en diskussion där slutresultatet inte alltid är så smickrande, och det må vara hänt och resultera i ett påpekande/varning, men sker detta vid återupprepande tillfällen trots påpekande/varning så kommer det att leda till temporär tidsangiven avstängning.

                    Utan att nämna några som helst personer (det är egentligen ointressant) och göda på tråden ännu mer, så har vi den senaste tiden (halvårs tid) i omgångar råkat ut för rena fredagsdrabbningar där vi från styrelsen anser att det blivit för hetsk stämning och fel syften med forumet har uppnåts.

                    Detta vill vi stävja och vi gör det via våra moderatorer som fungerar som vår förlängda arm. Samtidigt ser vi att ni medlemmar själva kan hjälpa oss och moderatorerna i arbetet genom att informera oss när ni tycker att det flippar ur, utifall att vi missat det.

                    Har personer av vårt forum meningskiljakigheter som ej är av ciklid-/akvarie-relaterade är det bättre att dessa görs upp via mail mellan dessa personer, snarare än att posta trådar i forumet.

                    Vi kräver inte på något sätt att man måste sluta vara rolig och underfyndig i sina inlägg, eller att man inte får diskutera andra ämnen än rent ciklid/akvarierelaterade i avdelningen Övrigt, det vore fel väg att gå. Men man bör betänka då man gör ett inlägg, att alla läsare inte tolkar och förstår innebörden av ironi eller sarkasm om man inte tydligt visar att det är det man vill försöker beskriva.

                    Från styrelsen sida så eftersträvar vi ett forum där våra medlemmar trivs, där det är bra nivå i diskussionerna och där man skall kunna komma som nykomling med ivriga frågor utan att någon ser ner på en.

                    Vi är till för våra medlemmar då det är de som trots allt bekostar vår sida genom sitt medlemskap i Nordiska Ciklidsällskapet. Tvingas vi prioritera så går vi helt på önskemål från NCS-medlemmars linje, och inte på krav som ställs på oss från icke-medlemmar.

                    Hoppas att vi med detta tydligt visar våra åsikter om den senaste tidens skriverier och hoppas att den tråkiga attityd/stämning som varit, härmed förbättras.

                    Har ni fler ideér på hur saker och ting kan förbättras, ncs-medlemm som icke ncs-medlem, maila gärna era synpunkter.

                    Hjälp oss alla att se till att detta fortsatt är ett av de bästa ciklid- och akvarie-relaterade forumen.
                    Joakim Draktoft
                    f.d Webmaster Ciklid.se
                    ____________________________________________

                    Kommentar

                    • Tommy K
                      Användare
                      • May 2002
                      • 309

                      #25
                      Tja, det var väl rätt så mitt i prick, Joakim. Bra skrivet!

                      Kommentar

                      • skorpio
                        Användare
                        • October 2004
                        • 244

                        #26
                        MAGNUS L FOR PRESIDENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                        Väldans bra formulerat och jäkla bra tips och klockrent.......
                        ja skitbra på ren svenska!!!!!!!!!!!!!

                        ...................MOSS......................

                        Kommentar

                        • MagnusL
                          Användare
                          • January 2004
                          • 326

                          #27
                          Oj, det var visst fler som tyckte som jag..

                          Det är väl "bara" att vi ser till att detta forum fortsätter att vara det bästa akvareireleaterade forumet! Den samlade kunskapen alla vi besitter är ju enorm och dessutom är vi ett väldans trevligt gäng!

                          Magnus Lovgren

                          Kommentar

                          • Hank
                            Användare
                            • April 2002
                            • 1321

                            #28
                            Ha ha ha ha!!
                            Här startar någon en tråd om att "nu får det vara sluttjafsat", och vad händer, jo det BLIR en massa TJAFS!!
                            Ha ha ha, jag skrattar så jag tror jag snurrar ur dojjorna.....
                            /#378 Hank
                            Zoonen:
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

                            NCS medlemsbilder:
                            http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

                            Kommentar

                            • MagnusL
                              Användare
                              • January 2004
                              • 326

                              #29
                              citat:Ursprungligen skickat av Hank

                              Ha ha ha ha!!
                              Här startar någon en tråd om att "nu får det vara sluttjafsat", och vad händer, jo det BLIR en massa TJAFS!!
                              Ha ha ha, jag skrattar så jag tror jag snurrar ur dojjorna.....
                              Magnus Lovgren

                              Kommentar

                              • Mikael
                                Användare
                                • April 2002
                                • 347

                                #30
                                Även jag håller med Magnus, ett slut på tjafset skulle inte vara så tokigt. Något utopia lär vi inte få någonsin här på ciklid.se men vi kan försöka nå en bit iaf.

                                Personligen, men även som representant för NCS, vill jag dock sätta det hela i sitt rätta sammanhang.

                                Bland alla tusentals inlägg som gjorts här i forumet hittills är det ett försvinnande litet antal som gått utanför det acceptablas gräns. De trådar som framförallt det senaste halvåret skapat oro och tilldragits sig oförtjänt stor uppmärksamhet är således undantag. Dessutom har dessa trådars huvudaktörer (vilka är ett litet fåtal) i stort sett alltid varit desamma. Naturligtvis har vi från styrelsen misslyckats i detta avseende eftersom vi inte lyckats hantera dessa personer på ett lämpligt sätt. Delvis beror detta på att vi haft ett otydligt ansvarsförhållande men detta är nu snart helt åtgärdat. Delvis beror det på att vi, sett med facit i hand, varit allt för generösa med att se debattörerna i ljuset av hela deras medverkan här på ciklid.se. Med andra ord har vi haft överseende med fyllesnack och affektpostande eftersom personen i fråga ändå bidrar på ett vettigt sett i andra sammanhang.

                                Den uppmärksamhet som tjafsandet tilldragit sig det senaste halvåret är särskilt olyckligt med tanke på den vikt ciklid.se har för bland annat nyrekryteringen av medlemmar till NCS. Vidare är det minst sagt beklagligt när vi måste argumentera med sponsorer för att visa för dem att det faktiskt inte är så bedrövligt som de fått intrycket av eller fått sig berättat av någon.

                                För att avsluta denna del i en positiv anda, jag törs utlova att det kommer att ske förändringar som kommer innebära ett ännu bättre forum framöver. Moderering i realtid dygnet rum kommer det inte att bli (ngn frivillig därute som inte har något annat för sig?) så hjälp kommer att behövas av alla deltagare att hålla en fortsatt hög nivå. Förhoppningsvis kommer även helgkvällar och nätter att framöver hålla en nivå som är i enlighet med de uppsatta reglerna. Att det sen blir ett eller annat skål och ämnen långt ifrån ciklidhobbyn bidrar säkert även det till intrycket av ciklid.se som en kanonsida.

                                Avslutningsvis vill jag välkomna ett förslag från Magnus sida hur vi kan göra reglerna mindre generella utan att få ett regelverk som är alltför detaljreglerat och omfångsrikt. Kanske har du tips från det forum du modererar. Min erfarenhet av regeltolkning är att det oftast inte är så stort problem att förstå avsikten med regelinnehållet utan istället om en viss situation alls omfattas av en specifik regel (för att använda Magnus exempel om reklam: "Företag får inte göra reklam för sina produkter på forumet” Innehållet förstår alla men frågan är; omfattas ett inlägg där någon diskuterar en produkt från ett visst företag, var går gränsen i varje enskilt fall? Bedömningsfrågorna försvinner (tyvärr) nödvändigtvis inte med ”glasklara” regler.) Styrelsen mottager tacksamt all brainstorming i denna fråga.

                                /Mikael Mayer

                                ...jovisstja, antar att Hank här ovan såg tillfället till ett humoristiskt inlägg (och dem ska man ta) men det finns en viktig distinktion i denna tråd. Att tajfsa (synonymt med skitsnack el likn) är något helt annat än att diskutera (synonymt med dryfta, utbyta meningar el likn). Diskutera mera!
                                Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

                                - Lars Falk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...