Ibland känner jag..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • July 2004
    • 428

    #61
    citat:Ursprungligen skickat av jannemannen

    skorpio ! Jag vet inte vad jag skall säga. Jag håller med ungefär 100 % !

    Mvh/Janne
    Japp! Jag håller med till 100%

    Kommentar

    • Bilbo
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 1159

      #62
      Svar till skorpio
      citat:finns det verkligen något exempel på detta forum när det "ballat" ur så grovt att verkligen någon moderator behövt rycka in????
      Ja det finns det.
      citat:många läser inlägg på VEM som skrivit dom
      När jag skall göra mitt "moderatorarbete" kollar jag självklart på de namn som brukar missköta sig först, det är sådant som kallas att "rationalisera" sitt arbete, däremot plockar jag inte bort inlägg om det inte är befogat.
      citat:Gnäller inte på någon moderator eller pekar ut någon speciell...när jag tänker efter så gnäller jag ju inte alls!!!!..mer på ett arbetsförfarande som jag anser är lite väl petigt allt som oftast........Moss
      Samtidigt är det så att de som fått förtroendet att vara moderatorer har en skyldighet att se till att forumets regler följs, och om de inte gör det raderas eller redigeras inläggen.

      Slutligen vill jag säga att jag personligen inte varit moderator länge, men jag har efter den senaste tidens "trollande" och allmänna fylletrådar insett att det är ett svårt uppdrag, det är trots allt så att om alla följde reglerna som är sammansatta av NCS skulle inga moderatorer behövas, så till de som inte gillar oss moderatorer och de uppgifter vi har kan jag bara säga: It´s up to you

      // Magnus Arvidsson

      Kommentar

      • skorpio
        Användare
        • October 2004
        • 244

        #63
        Käre Bilbo
        Vore skoj och intressant för säkert fler än mig att få ett ex då det verkligen vart befogat att en moderator går in och cencurerar..att det blivit "för" grovt.....korsat forumsreglerna....rejält ett ex???
        Citat:
        ""När jag skall göra mitt "moderatorarbete" kollar jag självklart på de namn som brukar missköta sig först, det är sådant som kallas att "rationalisera" sitt arbete, däremot plockar jag inte bort inlägg om det inte är befogat""slut citat....Helt ok skulle jag också ha som utgångspunkt....men...för att nu dra ett ex...vi kan ta allas våran Hutti.....räcker ju att han skriver något här....så är det alla på en som gäller.....kvittar ju nästan vad han för synpunkter och åsikter...så mobbas han på ren svenska rejält!!!!Visst han bjuder på det ibland...men lika ofta är det poänger i det mesta han skriver....fredag eller inte.....frågan är kan man undra om vi är lika under forumslagen???finns ju moderatorer och även andra som är oändligt mycket mer offside i sina ordval...och verkligen inte lever upp själva till de regler dom är satta för att se till att andra ska följa.....typ kastar sten i glashus................Är sen även trött på detta tjat om "troll".....visst finns ju några som är inne skickar några inlägg sen borta......sen finns det några (typ jag?) som kanske inte tycker riktigt lika som de höga herrarna i allt och har lite annorlunda åsikter kring fiskar och forum osv...andra erfarenheter och värderingar...är man ett "troll" då med???...Menar bara som så att finns ju folk här som betraktas som troll fast dom kanske skickat in två-trehundra inlägg...kanske fler....som bevisligen kan mycket om firrar....eller har bra tips att ge....är det verkligen troll??? eller är dom bara obekväma för dom säger vad dom tycker och kritiserad det dom ej gillar????? men hallå...tror inte någon av oss på detta forum lockar så hemskt många "troll" som sitter här vecka efter vecka skickar inlägg efter inlägg tycker vi är roliga/tycker själva det är roligt......kanske kommer som en chock för många här....men hos breda allmänheten så är det inte så där jäkla matcho att vara akvarist...(inget säkert raggartrix på puben precis)..så inte tror jag ens många söker sig till fiskforum för att jävlas/ha kul inte....så skippa detta tjat om troll....dom är få...och kortlivade!!! min personliga uppfattning!!!!!
        Sen till sist en liten rad till Bilbo....Visst har du rätt...om ALLA följde reglerna som NCS satt upp skulle inga moderatorer behövas ...men.....om ALLA följde reglerna...ALLA... ja då skulle inga moderatorer behövas...inga troll skulle finnas...inga fredagstrådar existera....bara ljuv harmoni med ett fritt flöde av tankar funderingar och love........Moss..........[]

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • March 2003
          • 3740

          #64
          citat:Ursprungligen skickat av skorpio

          men...för att nu dra ett ex...vi kan ta allas våran Hutti.....räcker ju att han skriver något här....så är det alla på en som gäller.....kvittar ju nästan vad han för synpunkter och åsikter...så mobbas han på ren svenska rejält!!!!Visst han bjuder på det ibland...men lika ofta är det poänger i det mesta han skriver....fredag eller inte.....frågan är kan man undra om vi är lika under forumslagen???
          ? Hutti och andra skriver vettiga inlägg i central amerikanska ciklider, inga problem alls. Modereringen av detta forum är en barnlek.
          [u]Ren privat åsikt:</u>
          Men alla dessa fylle-inlägg under "övrigt"som en hel svans är så ivriga att haka på! Sen skall alla ha ågren på söndagen... Någon måtta på tramset får det vara. Vuxna människor dessutom! Kan du påstå att dessa trådar har tillfört nåt positivt till forumet?
          Anders L

          Kommentar

          • tropfrog
            Användare
            • July 2003
            • 1834

            #65
            citat:Asikten att vi ska tillata ren mobbning (oavsett vem som mobbar) har jag inget tillovers for.
            Ola: du skriver detta rakt under mitt citat utan mellanrum. Jag kan inte se att jag någonstans sagt att jag anser att ren mobbing bör tillåtas. Och även om det är ett missförstånd så skrämmer det mig att du har fått uppfattningen att någon överhuvudtaget anser att mobbing bör tillåtas på detta forumet. Jag läser tråden om och om igen och kan inte hitta någonstans att någon har den åsikten. Peka gärna på vem du har uppfattat så, det är ju ett allvarligt problem som vi/ni bör ta hand om omedelbart.
            MVH
            Magnus
            PS: Scorpio: Med lite styckeindelning skulle fler orka läsa dina inlägg, skulle ju vara synd om folk hoppade över dina inlägg för att dom ser träiga ut när dom säger så mycket.DS

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • April 2002
              • 14633

              #66
              citat:Ola: du skriver detta rakt under mitt citat utan mellanrum.
              Det finns ett mellanrum och kommentaren har INGET med dig att gora. Hela mitt inlagg ar (som jag forstod ditt inlagg) stod for den citerade biten.

              Den har mer med att gora vad ursprungstraden handlar om och att folk sedan anser att det ar fel att moderera bort sadant (inte alla, de flesta ar angerfulla).

              Rent generellt sa modereras det extremt lite pa ciklid.se. Det som sker ar framst borttagande av annonser och flytt av amne som hamnat i fel kategori.
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • Bilbo
                NCS Medlem
                • April 2002
                • 1159

                #67
                Skorpio!
                You have mail!
                // Magnus Arvidsson

                Kommentar

                • skorpio
                  Användare
                  • October 2004
                  • 244

                  #68
                  Till Anli: Nej kan du ha en poäng i att många "fylletrådar" kanske inte tillför något...men...allt som oftast så är det ju skrivet med poäng...förmedlar något....pekar på något....vill något.....sen brukar det typ balla ur ibland...håller med dig ...fast både och..är du med????


                  Till Tropfrog: Ok erkänner...ser lite tradigt ut []....svårläst...svårfattat kanske....?!....men...med risk för att ha fattat dig fel...så verkar du haft "orken" att läsa och t.o.m hängt med i lite hur/vad jag har på lilla hjärtat...så..öh tack för tipset


                  Till Bilbo: Ok tackar för ditt mail....vill först bara återigen skriva att jag "gnäller" inte på dig eller någon speciell moderator...mer på "bedömningsnivån/hur och för vilka forumsreglerna gäller....du ser på saken på ett sätt...jag på ett annat...får vi acceptera båda två...eller?...läste vad du skrev allefall och förstår hur /vad du menar...förstår du mig?Skickar inget svar till dig heller ...vi har typ inget att reda ut känner dig inte och har absolut inget personligt imot dig på något vis....tror säkert du följer de direktiv du fått då du vart moderator. Därimot avsäger jag mig härmed vänligen men bestämt att få mail skickade till mig ang. något som rör någon tråd här.Börjas det en diskussion här...så förs den oxå här... och avslutas här... så att alla får vara med och tycka till, komma med inlägg och se vad/vem och vilka som tycker si eller så.Tror på öppenhet sörru[8D].........Moss

                  Kommentar

                  Arbetssätt...