Ibland känner jag..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • October 2002
    • 405

    #31
    [quote]citat:Ursprungligen skickat av anli

    [i]

    Orpo-hutti-bs-tropfrog, ni verkar ju ha bildat en egen klubb för inbördes beundran ... eller revoltcell kanske?

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • November 2004
      • 572

      #32
      citat:Ursprungligen skickat av henrikrock

      Jag tycker att moderatorerna gör ett djävligt bra jobb! Tror ni att de tycker det är kul att plocka bort inlägg? knappast. Jag tycker att vi har högt i tak här på ciklid.se och det tycker jag också är helt rätt. Man ska kunna skämta med varandra med glimten i ögat och även ha olika åsikter om saker och ting. Vi får dock inte glömma att olika personer har olika toleransnivå och det som jag kan rycka på axlarna åt kan någon annan ta illa vid sig. Därför är det viktigt att man ibland är lite försiktig med hur man uttycker sig, speciellt mot nykomlingar och folk som man inte "känner".(dvs inte har pratat med förr här på forumet)

      Det här forumet har gett mig oerhört mycket, både kunskap och goda skratt, liksom ibland lite höjda ögonbryn över "okänsliga" formuleringar.

      jag gillar er alla! Och jag tål några sparkar om nån nu vill göra det...

      Henrik
      sparkar?Här är ett tvättäkta r- slickeri inlägg...Gudbevars...har du ingen egen åsikt gösse?...ska du va me här o kladda ska du tomefaun ha en egen stämma!

      Kommentar

      • henrikrock
        Användare
        • November 2003
        • 97

        #33
        En typisk spark! Det var precis ett sånt mothugg jag hade väntat mig.[B)]

        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • November 2004
          • 572

          #34
          citat:Ursprungligen skickat av henrikrock

          En typisk spark! Det var precis ett sånt mothugg jag hade väntat mig.[B)]
          [8D]

          Kommentar

          • henrikrock
            Användare
            • November 2003
            • 97

            #35

            Kommentar

            • Belgarath
              Användare
              • February 2005
              • 584

              #36
              Hutti, jag vet att du kommer att "älska" mig efter detta..har själv inget problem med grovt språk och kraftigt ordval men jag kan förstå om folk kan ta illa vid sig av dina rätt burdusa (ibland...märk väl ibland) kommentarer. För det mesta tycker jag dock att dina inlägg är gjorda med ett stort stycke humor och med glimten i ögat. Men alla har inte elefanhud det får man oxå ha i åtanke och respektera eller ???

              Kommentar

              • imported_n/a
                Användare
                • November 2004
                • 572

                #37
                citat:Ursprungligen skickat av Belgarath

                Hutti, jag vet att du kommer att "älska" mig efter detta..har själv inget problem med grovt språk och kraftigt ordval men jag kan förstå om folk kan ta illa vid sig av dina rätt burdusa (ibland...märk väl ibland) kommentarer. För det mesta tycker jag dock att dina inlägg är gjorda med ett stort stycke humor och med glimten i ögat. Men alla har inte elefanhud det får man oxå ha i åtanke och respektera eller ???
                men lilla gubben,visst tänker jag på det(dig),skulle inte falla mig o trampa över,så folk med öm stortå tjuter...det gäller att gå varligt fram vet du!Föressten vad vet du om tilapia mariae?[8D]

                Kommentar

                • Belgarath
                  Användare
                  • February 2005
                  • 584

                  #38
                  HAHAHA..som sagt, mig behöver du inte tänka på, jag kan ta allt du kan ge, och om folk får ömma stortår kan inte jag göra något åt..visst måste folk få lov att tycka och tänka (ingen risk att jag förordar toppstyrning, det har vi tillräckligt av ändå) vad dom vill, men kanske kanske ett mått av eftertanke kan vara att föredra ibland innan man "kräker" av sig.
                  Och ärligt talat så vet jag inte ett skit om tilapia mariae, jag och latin vet du !!!

                  Kommentar

                  • tropfrog
                    Användare
                    • July 2003
                    • 1834

                    #39
                    citat:Orpo-hutti-bs-tropfrog, ni verkar ju ha bildat en egen klubb för inbördes beundran
                    Ärligt talat så förstår jag inte varför mitt namn har hamnat bland dessa(Ursäkta Orpo, Hutti och BS). Vad har jag gjort fel? Jag skrev ett seriöst inlägg om kulturen på forumet, hur normerna stämmer dåligt överens med dom regler som gäller. De andras inlägg bedömmer jag som lite mindre seriösa och lite mer humor (dock j.vligt kul att läsa), därför vänder jag mig emot att du använder våra namn i samma mening. Jag är en del av forumet och har endast en gång blivit censurerad. När det hände var jag helt med på det och hade redan tänkt att ta bort inlägget så fort jag fick tid. MEN, att jag så sällan blir censurerar beror INTE på att jag följer dom regler som finns (kan inte riktigt alla regler heller). Det beror helt och hållet på att jag har anpassat mig till den kultur och dom normer som finns på forumet.
                    Ibland är det väldigt lätt att bryta mot reglerna, tex genom att göra reklam för en firma som inte konkurerar med ciklidsällskapets konkurenter. Ännu lättare är det att skriva långa hyllningstal till dom firmor som sponsrar ciklidsällskapet, trots att det klart och tydligt står i reglerna att man inte får göra reklam. Varför kan man då göra det? Jo för att normerna påbjuder det.

                    Ibland är det väldigt lätt att gå på inläggskrivare med metoder som ligger något utanför det som godkänns i reglerna. Det är när man hoppar på en del användare som kulturen redan vänt sig emot. Exempel på namn man kan använda tvetydiga metoder mot är tex hutti och annmari, men det finns fler. I Huttis fall förmodligen för att han inte tar åt sig och tar livet som en lek. I Annmaris fall för att hon trots varningar och avstängningar fortfarande skriver sina dagboksinlägg (Notera att det inte finns några regler mot dagboksinlägg i forumreglerna). Varför går då dessa påhopp bra? Jo på grund av kulturen.

                    Jag uppfattade det som om denna tråden startades som en ren reaktion på det som hände med Annmaris inlägg om hur hon sköter sina diskus och altum? Om inte ber jag om ursäkt för att jag tog upp henne som exempel. Men efterssom ingen talar rätt ut om vad dom menar utan talar i allmänna termer för att inte stöta sig med någon, så tror jag att alla i denna tråd debatterar olika saker. Om man talar ur skägget och berättar vad man menar så kan man lösa sakfrågor, men det är ingen interesserad av. För det förbjuder kulturen.
                    MVH
                    Magnus

                    Kommentar

                    • Mikael
                      Användare
                      • April 2002
                      • 347

                      #40
                      citat:Ursprungligen skickat av tropfrog

                      citat:Orpo-hutti-bs-tropfrog, ni verkar ju ha bildat en egen klubb för inbördes beundran
                      Ärligt talat så förstår jag inte varför mitt namn har hamnat bland dessa(Ursäkta Orpo, Hutti och BS). Vad har jag gjort fel?
                      Håller med dig fullt ut Magnus, jag ska rycka Anders i pipskägget som straff för hans tilltag.

                      För övrigt undrar jag om det finns en cyberrymdskonspiration som kollar när jag inte har tillgång till nätet. Så fort jag är fri från allt vad data heter så händer det en massa på forumet [:0] Det känns väldigt orättvist att jag inte får vara med från början och radera och censurera, det är ju det vi moderatorer gör hela tiden förutom när vi sitter och njuter av varandras eminenta inlägg. Tänk vad skönt det ska bli när det bara är moderatorer som skriver inlägg till och åt varandra, halleluja! För den som inte förstod att detta stycke är ironiskt och avsett att bjuda på ett leende eller två, upplyser jag härmed om detta.

                      För att anknyta till vad nils42 ursprungligen skriver så håller jag med honom. Lite mer generositet och eftertanke skulle göra en del gott. Som tur är är forumet som helhet fritt från de dumheter som tyvärr får allt för stor uppmärksamhet.

                      /Mikael Mayer

                      I dag är sista dagen att betala medlemsavgiften för 2005 om man vill vara helt säker på att få CB 1 med ordinarie utskick!
                      Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

                      - Lars Falk

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • April 2002
                        • 14633

                        #41
                        Ha ha, sicket dravel! Skål på er kosmonauter i cyberrymden.

                        (PS. Dagboksliknande inlagg raderas inte och ar fullt tillatna och jag haller helt med Nils och andra forumdeltagare om att vi ska vara mer odmjuka och snalla mot varandra.)
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        • imported_n/a
                          Användare
                          • October 2002
                          • 405

                          #42
                          [quote][i


                          Tänk vad skönt det ska bli när det bara är moderatorer som skriver inlägg till och åt varandra, halleluja!




                          [/quote
                          För vissa är det nog inte ironi utan ett önsketänkande.

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • April 2002
                            • 14633

                            #43
                            citat:För vissa är det nog inte ironi utan ett önsketänkande.
                            Det dar ar ju inte ens roligt, bara lojligt. Battre kan du nog om du vill vara knivskarpt sarkastisk Fast det fick mig att omedelbart ruttna pa den har traden sa nu slipper ni fler inlagg av mig.
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • imported_n/a
                              Användare
                              • October 2002
                              • 405

                              #44
                              Ja "topfrog" har många rätt när det gäller kulturen.
                              Två exempel ser vi just nu på forumet:
                              1.Kritisera ingen.(såvida han inte heter "Hutti" för han "tål det")[:0]
                              2.Gör gärna reklam för en affär på Södermalm.(Se annan aktiv tråd).

                              Kommentar

                              • Hasse_H
                                Användare
                                • April 2002
                                • 1081

                                #45
                                Skönt att det är fredag idag, tycker jag. Skål och trevlig helg på er allihopa! [B)][8D]

                                Kommentar

                                Arbetssätt...