Ibland känner jag..

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Camenius
    NCS Medlem
    • October 2004
    • 233

Vilket j-a gnällande på forumet!!!!

Som nyväckt akvarist har jag på endast några få månader hitta många nya "kamrater" och fått tonvis med ny kunskap som inspirerat mig till en massa idéer i akvariehobbyn. Helt fantastiskt vad jag lärt mig kring fiskar av "farbröder" som Ola, Micke, Mr Fish, M Noren, Zaphi och MÅNGA andra...

...och om växter av farbror topfrog exempelvis. Jag bugar och njuter av alla kunskap som serveras på silverfat och som gett livet ännu en guldkant!!! Ja, så härligt har detta forum stimulerat mig, att de motorcyklar som står i garaget och väntar på service och renovering, fortfarande står ensamma sedan i oktober och gråter.

Att vissa inlägg är taskigt fomulerade, mindre seriösa och genomtänkta eller tämligen ointressanta, ja det får/kan man nog leva med i en mer eller mindre demokratisk organisation. Är det inte så att det är just denna blandning som är den stora charmen med så såväl diskussioner som med livet i sin helhet?

Och livet leker (liksom firrarna i akvariet)
    Legitimerad Nortonist.
    "Reality is merely an illusion, although a very persistent one."

Kommentar

• imported_n/a
      Användare
      • November 2004
      • 572

citat:Ursprungligen skickat av Orppo

Man har väl fått ett å annat inlägg raderat,men so what.
      Ibland så måste man ta lite grejjor "Whith a pinch of salt"
      Visst e de skojjigt att lägga in lite engelska som e så förbannat pöpulärt nuförtiden.Tagga ner e ett skönt ord, ja två ord då.
      [8D] klockren som vanligt min käre granne i öster

Kommentar

• Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

BS: Lustigt att du säger det, då jag är den enda moderatorn som valt att kommentera denna tråd, att forumet har fler än 2500 medlemmar (endast några få moderatorer) och att endast cirka 10 av de 50 medlemmar som skrivit mest på forumet är moderatorer (vilket är ganska naturligt).

Jag tror de flesta håller med om att vi gör så gott vi kan och jag tycker dina klagomål är oerhört övrdrivna. Vi plockar hellre bort ett inlägg för mycket än att få folk att känna sig förtryckta av dem.

Vad gäller kultur så känner jag mycket väl till hur kultur skapas genom diskusioner och bevittnande av andra människors handlande. Det är grundläggande organisationsteori. Det förändrar dock ingenting även om jag själv tycker att det var ett intressant inlägg.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Orppo
          Användare
          • September 2004
          • 518

Hur lägger man in en smiley med "gungande" ögonbryn?
          Den killen gillar jag.

Kommentar

• imported_n/a
            Användare
            • November 2004
            • 572

zaphi, tar du detta uppdrag väldigt allvarligt?Du är dig inte riktigt lik,gillade dig mer innan moderator rollen,om du nu banga ur....tänk dig mig då!med värsta saftiga batongen...beware folks...välj aldrig mig som modde

Kommentar

• Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

Ah, jag håller också med att vi skall ta det med "en pinch of salt", men tyvärr så måste styrelsen även ansvara för det som står på forumet och det är genom moderatorerna (deras högra hand) som de kan skapa en nivå och bibehålla en viss kontroll. Detta accepterar också de allra flesta.

Kommentar

• Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

citat:Ursprungligen skickat av hutti

zaphi, tar du detta uppdrag väldigt allvarligt?Du är dig inte riktigt lik,...,om du nu banga ur....tänk dig mig då!med värsta saftiga batongen...
                Det finns så många andra oseriösa forum att hänga på, så det vore väl kul med ett som var seriöst? Jag är nog inte så seriös som jag låter heller [)]

beware folks...välj aldrig mig som modde
                Ja, det är nog out of the question!

gillade dig mer innan moderator rollen
                Bra, jag älskar att vara hatad... [:p]

Kommentar

• Orppo
                  Användare
                  • September 2004
                  • 518

citat:Ursprungligen skickat av Zaphi

zaphi, tar du detta uppdrag väldigt allvarligt?Du är dig inte riktigt lik,...,om du nu banga ur....tänk dig mig då!med värsta saftiga batongen...
                  Det finns så många andra oseriösa forum att hänga på, så det vore väl kul med ett som var seriöst? Jag är nog inte så seriös som jag låter heller [)]

beware folks...välj aldrig mig som modde
                  Ja, det är nog out of the question!

gillade dig mer innan moderator rollen
                  Bra, jag älskar att vara hatad... [:p]

Tråden ballar ur, lås den fort

Kommentar

• imported_n/a
                    Användare
                    • October 2002
                    • 405

cirka 10 av de 50 medlemmar som skrivit mest på forumet är moderatorer (vilket är ganska naturligt).
                    Förklarligt,kanske....naturligt,knappast.
                    Resultatet blir att forumet efterhand helt kommer att styras av dessa 10 användare (vilket moderatorerna också är).

Kommentar

• imported_n/a
                      Användare
                      • November 2004
                      • 572

ärligt talat så är detta tomefauen patetiskt...vad egentligen i detta forum kan uppröra folk?lever vi i olika världar?vissa på pluto o vissa på tellus....gud va småaktiga vissa själar är....så så ja jag vet inte vad...ärligt vad kan hända?om du nu fått ett tvivelaktigt svar....du kommer säkert överrens med ditt snutte djur i natt med....[V]

Kommentar

• imported_n/a
                        Användare
                        • November 2004
                        • 572

citat:Ursprungligen skickat av bs

cirka 10 av de 50 medlemmar som skrivit mest på forumet är moderatorer (vilket är ganska naturligt).
                        Resultatet blir att forumet efterhand helt kommer att styras av dessa 10 användare (vilket moderatorerna också är).
                        håller med,blir ju liksom som ett forum(klubb) för inbördes beundran,heja heja heja....särp er nu killar...[V],

Kommentar

• Zaphi
                          NCS Medlem
                          • July 2002
                          • 5395

bs: Du kan ha missförstått, men hela meningen med moderatorer är att de skall styra så att inte forumet ballar ur. Precis det du verkar tycka att de inte gör.

Jag vet inte vad som upprör dig. Är du ledsen för att ett av dina inlägg tagits bort? Är det hela världen att du inte har någon kontroll över att kunna bryta reglerna här? Vad är problemet?

Kommentar

• Orppo
                            Användare
                            • September 2004
                            • 518

citat:Ursprungligen skickat av bs

håller med,blir ju liksom som ett forum(klubb) för inbördes beundran,heja heja heja....särp er nu killar...[V],

Den tanken har aldrig passerat min hjärna(ironisk eller inte,välj själv).

Kommentar

• anli
                              Användare
                              • March 2003
                              • 3740

Orpo-hutti-bs-tropfrog, ni verkar ju ha bildat en egen klubb för inbördes beundran ... eller revoltcell kanske?
                              Själv har jag ingen lust/ork att försöka försvara moderatorrollen på ciklid.se. Det är väl som forumen brukar funka, och moderatorerna brukar ju var de mest frekventa... en sorts naturlag i forumuniversumet.
                              Anders L

Kommentar

• henrikrock
                                Användare
                                • November 2003
                                • 97

Jag tycker att moderatorerna gör ett djävligt bra jobb! Tror ni att de tycker det är kul att plocka bort inlägg? knappast. Jag tycker att vi har högt i tak här på ciklid.se och det tycker jag också är helt rätt. Man ska kunna skämta med varandra med glimten i ögat och även ha olika åsikter om saker och ting. Vi får dock inte glömma att olika personer har olika toleransnivå och det som jag kan rycka på axlarna åt kan någon annan ta illa vid sig. Därför är det viktigt att man ibland är lite försiktig med hur man uttycker sig, speciellt mot nykomlingar och folk som man inte "känner".(dvs inte har pratat med förr här på forumet)

Det här forumet har gett mig oerhört mycket, både kunskap och goda skratt, liksom ibland lite höjda ögonbryn över "okänsliga" formuleringar.

jag gillar er alla! Och jag tål några sparkar om nån nu vill göra det...

Henrik

Kommentar

Arbetssätt...