Ibland känner jag..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tropfrog
    Användare
    • July 2003
    • 1834

    #46
    citatPS. Dagboksliknande inlagg raderas inte och ar fullt tillatna och jag haller helt med Nils och andra forumdeltagare om att vi ska vara mer odmjuka och snalla mot varandra.)
    Precis vad jag försöker att säga. Trots detta så är större delen av trådarna som börjar som dagboksinlägg låsta. Ett ypperligt tecken på att normerna inte stämmer överens med reglerna. Det är ju uppenbart att större delen av deltagarna inte tycker att det hör hemma i forumet, annars hade de ju inte lätt till såna hetska debatter.
    MVH
    Magnus

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

      #47
      Jag tror folk mest blir förvirrade när det inte finns en fråga i inlägget och börjar då med sarkasm och ironi. Kanske borde vi starta en ny avdelning för just tips i form av påståenden eller att varje medlem kan ha sin egna lilla dagbok/gästbok.
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

        #48
        citatrecis vad jag försöker att säga. Trots detta så är större delen av trådarna som börjar som dagboksinlägg låsta. Ett ypperligt tecken på att normerna inte stämmer överens med reglerna. Det är ju uppenbart att större delen av deltagarna inte tycker att det hör hemma i forumet, annars hade de ju inte lätt till såna hetska debatter.
        Jag forstar inte riktigt vad du menar, men jag tolkar det som att forumets deltagare blir tjuriga och reagerar trors att det ar tillatet med den har typen av inlagg och att moderatorerna i stort sett gar fria fran kritik har?

        De blir lasta for att de ballar ur och folk skriver en massa okvadesord om varandra dvs. startar hetska debatter i dem som overgar till ren mobbning. Jag onskar att lasningen berodde pa att moderatorer var for klafingriga for det hade varit sa latt att atgarda. Nu kan vi bara be alla att lagga av med att bete sig sa tramsigt pobelartat folja John. Asikten att vi ska tillata ren mobbning (oavsett vem som mobbar) har jag inget tillovers for.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • March 2003
          • 3740

          #49
          Ett inlägg behöver väl inte vara en fråga, man kanske har nåt kul att berätta eller visa? Sen om inte andra tycker det är av intresse, så kan de ju enkelt hoppa förbi.
          Anders L

          Kommentar

          • MagnusL
            Användare
            • January 2004
            • 326

            #50
            Nä, sluta upp med det här argumentations / polemiktjafset nu och inse att alla inte skriver inlägg på samma sätt.

            Alla har rätt att posta inlägg precis som alla har rätt att välja att inte läsa vissa inlägg. Vad som är okej att posta eller inte avgörs av moderatorerna. Svårare än så är det inte. Mobbing, sarkasmer m.m. har inget på ett föreningsforum att göra. Det handlar om vanlig jädrans respekt för varandra..
            Magnus Lovgren

            Kommentar

            • Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

              #51
              Magnus, du skulle inte kunna ha sagt det bättre.
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

              Kommentar

              • specmats
                Användare
                • December 2004
                • 3060

                #52
                "Ett inlägg behöver väl inte vara en fråga, man kanske har nåt kul att berätta eller visa? Sen om inte andra tycker det är av intresse, så kan de ju enkelt hoppa förbi" Helt rätt
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

                Akvarie-setup (Salt)

                Kommentar

                • imported_n/a
                  Användare
                  • July 2004
                  • 428

                  #53
                  citat:Ursprungligen skickat av Orppo

                  Man har väl fått ett å annat inlägg raderat,men so what.
                  Ibland så måste man ta lite grejjor "Whith a pinch of salt"
                  Visst e de skojjigt att lägga in lite engelska som e så förbannat pöpulärt nuförtiden.Tagga ner e ett skönt ord, ja två ord då.

                  Kommentar

                  • imported_n/a
                    Användare
                    • July 2004
                    • 428

                    #54
                    citat:Ursprungligen skickat av Hasse_H

                    Skönt att det är fredag idag, tycker jag. Skål och trevlig helg på er allihopa! [B)][8D]
                    Första redan nu? ojoj

                    Kommentar

                    • jannemannen
                      Användare
                      • July 2004
                      • 306

                      #55
                      citat:Ursprungligen skickat av Hasse_H

                      Skönt att det är fredag idag, tycker jag. Skål och trevlig helg på er allihopa! [B)][8D]
                      Det tycker jag också ! Skål på dig själv !

                      Mvh/Janne
                      Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

                      Kommentar

                      • jannemannen
                        Användare
                        • July 2004
                        • 306

                        #56
                        Jag tycker att man under "övrigt" skall kunna skriva i princip vad som helst, bara man är någorlunda trevlig ! Utbringar man dessutom en skål ! Då är man väldigt trevlig !

                        Mvh/Janne
                        Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

                        Kommentar

                        • skorpio
                          Användare
                          • October 2004
                          • 244

                          #57
                          Jag undrar över en liten liten sak...finns det verkligen något exempel på detta forum när det "ballat" ur så grovt att verkligen någon moderator behövt rycka in????Jag kan inte fatta en sak....varför folk som nu är så känsliga och tar till lipen för minsta lilla...ens bryr sig att gå in och läsa trådar med...ja diskussioner som går lite hett till???det jag sen absolut inte heller förstår är att samma personer sen bara måste skriva något inlägg typ...gud va barnsligt....fjant...trams osv osv(Vad bäddar det för?) Om det nu finns personer på detta forum som får ut något av att diskutera ett ämne...vilket som helst...som har med fiskar eller detta forum att göra så tycker jag dom har lika stor berättigande som alla andra att få vädra sina åsikter..och det på sitt vis.Alla tycker inte lika....många har kanske jäkligt udda tankar om saker (jag?)...men anser att alla har rätten att få tycka till allefall. Grejen är att av dessa ibland betraktade som tramstrådar...så ligger det ju massor av fakta till grund varför dom kommer till och ofta är dess innerhåll både klockrena och seriösa ..fast kanske lite mellan raderna typ...tror att det ligger i läsarens ögon hur man får till saker ibland...gör som Herr död alla...läs med ett *ASG*..tror många sånna här trådar skulle bli mer....ja trevliga då.Står ju i forumsreglerna att ALLAS åsikter ska väga lika tungt..att man har rätt att tycka annorlunda i saker och ting...att värdet är = för alla.....men så blir det ju inte när ett fåtal personer kan och brukar "makten" att gå in och radera och bestämma vad folk ska tycka om saker...ett rikt forum måste tillåta sig ha mängder av åsikter ideer och tankar....ska några bestämma vad folk ska tycka och tänka...ja kan ni säkert alla tänka ut själva.....fattar ju att det om så skulle uppstå att det blir grova sexistiska inslag...rasistiska inlägg...väldans personliga inlägg typ..vet var du bor...tyck som jag annars ska jag piska klockspelet på dig med glödgat ris osv osv..ja då är självklart att moderatorerna ska gå in och döda tråden...samma som om man får hot-mail skickat till sig på sin mail..att då styrelse och moderatorer reagerar...men tycker nog som ex BS sagt här att många läser inlägg på VEM som skrivit dom...en sorts ranking av folk helt enkelt...läser med skygglapparna på och horn i pannan...kan ju inte annat än bli fel då.
                          Nä som sagt om alla här gör som redan ovan nämt...läs med ett *ASG*...ingen behöver tycka lika i saker men man kan faan respektera andras åsikter...fast vet att det är svårt.*L*..speciellt då man tycker den/dom andra är helt offside.....men om vi tar varandras händer hjälps åt kanske sjunger:We shell overcome?!...så visst faan går det boy's and girl's[8D].....
                          Ps Innan ni skickar en massa inlägg...så OBS! Gnäller inte på någon moderator eller pekar ut någon speciell...när jag tänker efter så gnäller jag ju inte alls!!!!..mer på ett arbetsförfarande som jag anser är lite väl petigt allt som oftast........Moss

                          Kommentar

                          • jannemannen
                            Användare
                            • July 2004
                            • 306

                            #58
                            skorpio ! Jag vet inte vad jag skall säga. Jag håller med ungefär 100 % !

                            Mvh/Janne
                            Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

                            Kommentar

                            • skorpio
                              Användare
                              • October 2004
                              • 244

                              #59
                              Tack alla...ser bristen på inlägg som en fjäder i hatten.....älle kepsen då da......som dom säger:tystnaden säger mer än etthundrasjugofyra inlägg.......[8D]...moss kamrater

                              Kommentar

                              • nils42
                                Användare
                                • January 2003
                                • 931

                                #60
                                Det var ju förvånande med alla dessa inlägg på det jag skrev tidigare, även om en hel del sas hamnade utanför ämnet.
                                Min tanke var att få oss alla, att tänka till en extra gång, innan vi trycker på svaraknappen.
                                Hyfs, med vilket jag menar vett och etikett, har ingen av oss mått illa av.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...