Janne menar jag, det gick lite fort där .
Astaxanthin experiment/ Red Fins (bilder)
Kollaps
X
-
-
Janne: Jag har svarat men det kommer ett felmeddelande som påvisar att mailadressen inte är riktig...
Jag har skickat flera gånger under dagen.
*raderar detta efter kontakt*Kommentar
-
Jag känner inte till att phycocyanin spelar nån märkbar roll för blå fiskars färg, och vill nog se en referens innan jag tror på det.
Kommentar
-
Stefan jag har bytt mailadress till carlssonselen@telia.com
mvhJannemalawijanne http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=403839Kommentar
-
Kanske en bit på vägen Mike:
Janne: I din profil har du nog mail calssonselen@....där ligger felet!
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Stefan Larsson
Kanske en bit på vägen Mike:
http://www.spirulinasource.com/earthfoodch5c.html
Jag sökte på pubmed, men hittar ingenting om att phycocyanin lagras in i fiskars hud heller.
På nätet finns en hel del om att förbättra färger med phycocyanin, men de verkar allihop eka en och samma artikel från big sky cichlid, och den säger inte var den fått uppgiften ifrån.
Jag vill nog fortfarande se lite mer dokumentation innan jag tror på det.
Kommentar
-
Hej!
Följde också Tricellas länk och hittade denna artikel:
Om bla förstärkning av röda och gula färger med spirulina. Det är väl en ganska välkännd/väldokumenterad effekt?
Att det skulle förstärka blå och gröna färger är nog ett missförstånd troligen beroende på att det är en blågrön alg.
Spirulina ska ju oxå ge allmäna hälsoeffekter med bättre färger som en följdeffekt.
Mvh
olofKommentar
-
citat:Om bla förstärkning av röda och gula färger med spirulina. Det är väl en ganska välkännd/väldokumenterad effekt?
Att det skulle förstärka blå och gröna färger är nog ett missförstånd troligen beroende på att det är en blågrön alg.
Kommentar
-
Hur som helst är det ju någon ingrediens i AN's Cichlid excel som förstärker blått något alldeles enormt. En ahli-hona har ju normalt sett knappt något synligt blått alls, och att de bara skulle bli glada av cichlid excel låter ju lite udda .
Tony EnglundKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Tony
Hur som helst är det ju någon ingrediens i AN's Cichlid excel som förstärker blått något alldeles enormt. En ahli-hona har ju normalt sett knappt något synligt blått alls, och att de bara skulle bli glada av cichlid excel låter ju lite udda .
Kan nån bekräfta att cichlid excel innehåller hormoner?
Kommentar
-
Ja, innehåller de hormoner är jag väldigt glad att jag slutat ge det till mina fiskar. Finns det ingen lagstifning som talar om att det måste anges tro?
Detta verkar vara enda infon från deras site iaf:
"EXCEL is DIFFERENT FROM BASIC in that it contains a HIGHER CONCENTRATION of ASTAXANTHINE, and SPIRULINA"
Tony EnglundKommentar
-
jag matar mina Auratus yngel med räkmix som innehåller Astaxnthin.
Jag ser en tydlig skillnad på den gula färgen (mörkare gul) än vad man ofta ser hos fisk som inte får det i fodret.
/TomasKommentar
Kommentar