Jag har alltid undrat det samma som Du "anli". Var inne i den största zoobutiken i Karlstad för ett tag sedan och räknade till ca 40 kar fulla med Malawi och ett(!!) med CA (2st. Jaguar). Om detta speglar intressenivåer så borde "Afrika-tråden" här vara enorm. Eller är SA/CA-intrsserade mer "pratglada"?
Ni som "hobbyodlar"
Kollaps
X
-
-
citat:Ursprungligen skickat av Zaphi
I Göteborg är det inga problem att bli av med yngel. Finns massor av affärer och hobbyister som gärna köper. Jag vet inte hur det är i andra delar av landet, men här är det lugnt.
Även om det är populära ciklider.Anders LKommentar
-
Här nere är det svårt att bli av med yngel.
Man få söka kunnder 10mil bort för att bli av med domKommentar
-
jag har väldigt lätt att sälja M.Auratus yngel, uthyrningsakvarierna hos akvarieleasing använder speciellt auratushonor som tydligen är mycket populära, jag kan på rak arm sälja 30-40 yngel och dessa går exklusivt till uthyrningsakvarier, så just den arten är lättsåldTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
jag har väldigt lätt att sälja M.Auratus yngel, uthyrningsakvarierna hos akvarieleasing använder speciellt auratushonor som tydligen är mycket populära, jag kan på rak arm sälja 30-40 yngel och dessa går exklusivt till uthyrningsakvarier, så just den arten är lättsåldTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
Kommentar