Vilka färger, färg kombinationer finns det som man kan få tag i här i sverige, skulle vilja skaffa en men vill inte ha gul eller rosa, helst barred i nån färg kombination men finns det? Har bara sett Anli som haft barred? (Snygg firre Anli)
Citrinellum 2005
Kollaps
X
-
-
Min "barred" importerade Daniel Odell från staterna (Jeff Rapps). Men avels-pappan "Big head" hade enligt uppgift ett dunkelt ursprung i Tjeckien!
Själv har jag ännu inte sett någon annan Striped barred i Sverige, men det säger inte så mycket []
Hm... Daniel: -Vart tog de övriga vägen?Anders LKommentar
-
Ursprungligen postat av _DoGGi_Hej alla citrinellum ägare, det har hänt något vldigt konstigt i mitt akvarium med citrinellum: min ena ca 17cm hane står och vaktar ägg som är befruktade, till hjälp har han en guldsöms HANE !!! honan, finns bara en är inte ens i närheten blir bortjagad av guldsömmen som skakar o har sig för citrinellum hanen som låter sig uppvaktas va är det som hänt? guldsömmen som alltid har varit så lugn och snäll är helt vild vaktar både ägg och citrinellumen. Någon som varit med om detta???
MVH DoGGiAnders LKommentar
-
Hej jag har sett en midas/labiatum hanne som var ca 15cm och barred färgad..! var nära på att köpa honom några ggr men hade inte platsen...Kommentar
-
Hm... Daniel: -Vart tog de övriga vägen?
Det kan jag svara på, de befinner sig förmodligen fortfarande i Ålesund, Norge om inget annat har hänt på sista tiden.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
En ny bild på min lilla labiatum.
Undra just om det vita försvinner eller om det blir en "white-marbled" som visas i Aqualoggen?
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Ursprungligen postat av FIEn ny bild på min lilla labiatum.
Undra just om det vita försvinner eller om det blir en "white-marbled" som visas i Aqualoggen?
http://fredrik.isaksson.homeip.net/d...labiatum01.jpg
Är min föredetting isf.Mvh AlexKommentar
-
Ursprungligen postat av Alexander Ylipääsnyyygg....hittade du den hos Guldfisken?
Är min föredetting isf.
Jag har funderat på hur jag ska få reda på vilket kön fisken har, han sa att han hade haft två fiskar men den ena fisken hade dött i butiken (ihjälslagen av en skitliten afrikansk ciklid...), vad jag förstod så var det en hona och hane. Vilken jag har vet jag dock inte. Men hann du notera några skillnader på dem? I så fall, kan du se om detta är hanen eller honan bara genom att titta på bilden och fiskens färger och fenor osv?
Jag är helt nollställd då det gäller könsbestämning av citrinellum/labiatum.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Ursprungligen postat av FIJajemän, visst kommer den från guldfisken. =)
Jag har funderat på hur jag ska få reda på vilket kön fisken har, han sa att han hade haft två fiskar men den ena fisken hade dött i butiken (ihjälslagen av en skitliten afrikansk ciklid...), vad jag förstod så var det en hona och hane. Vilken jag har vet jag dock inte. Men hann du notera några skillnader på dem? I så fall, kan du se om detta är hanen eller honan bara genom att titta på bilden och fiskens färger och fenorna osv?
Jag är helt nollställd då det gäller könsbestämning av citrinellum/labiatum.
Hane och hona hade de plockat åt mig, iaf sa dom det.
Men ju äldre den blir desto mer labiatum blir den
Om det stämmer så ser jag direkt att det där är den större och agressivare av de två, så den du har är hanen.
skicka ett PM när du har tröttnat på denSenast redigerad av Alexander Ylipää; 15 October 2005, 22:57.Mvh AlexKommentar
-
Jasså, nya uppgifter, han sa att de var labiatum. Det skulle ju vara grymt om det var citrinellum och dessutom en hane, en fet citrinellumhane ligger högt upp på önskelistan.
Hehe jasså du vill ha tillbaka han?
Blev det problem med aggressivitet eller varför sålde du dem?Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Ursprungligen postat av FIHehe jasså du vill ha tillbaka han?
Blev det problem med aggressivitet eller varför sålde du dem?
Psss.....tips...rolle har inne ett citrinellumpar. Hanen är helvit med oranga markeringar på huvud och rygg. Omkring 20 cm.Mvh AlexKommentar
-
Nice! Beskrivningen av citrinellumparet påminner mig om en 30-centimetersbjässe Rolle hade inne för några år sedan, den var också vit och röd och själv tyckte jag det såg grymt snyggt ut. Det var första gången jag såg den typen av citrinellum.
Tyvärr har man ju inte plats för lekande citrinellum, annars hade det säkert varit skoj att prova. Jag kan tänka mig att yngelvården hos citrinellum är skoj med tanke på aggressiviteten, glassbanging dygnet runt typ.
Du funderar inte på att plocka hem dem?Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
tycker att din labiatum var riktigt fin FI manblir ju så CA SUGEN när man ser så fina ex.. =) kansk flyttar discusarna till 222L karet och kör CA i 400L..Kommentar
-
Midas Tom: Kul att höra att man kan "smitta" någon med sitt CA-intresse även med ungfiskar. Centralare är grymma och citrinellum är tveklöst en av de roligaste arterna att äga om man vill ha lite liv och rörelse i karet. De är även lika spralliga som påfågelciklider som små så de roliga att äga redan från början vilket inte alltid är fallet med större arter.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
nu blir jag ännu mer sugen!! mer bilder FI!! kan man ha ett par med citrinellum i ett 400L isåfall hur länge tror ni att det skulle funka för anli funkar det väll bra.?!Kommentar
Kommentar