Citrinellum 2005
Kollaps
X
-
-
citat:Ursprungligen skickat av posse
Du har nog rätt anli!
(Skulle det vara en hona mot förmodan, så kan du sälja den dyrt till mig... ingen prutning)
Anders LKommentar
-
Hur funkar paratilapiorna du fick... är de mördade nu eller?Anders LKommentar
-
citat:Gruvar mig lite för det här med att det inte ska finnas "pure" citrinellum i sverige pga inblandning av labiatum.....Detta antar jag är för att odlare spridit yngel pga okunskap...eller?....menar nu.."man måste handla från usa om man ska få riktig"..kan detta verkligen stämma att vi här i sverige är okunnigare än jänkare?,menar misstag begås väl ocskå där?Om man inte lite blint på att de är vf förståss
Det kan ju vara någon form av marknadsföring (jänkarna är bra på sådant), om jag säger att min är äkta och din inte är det så stiger ju både jag och min fisk i aktning och jag kan ta ut ett högre pris. Där är kanske hela förklaringen.
Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Tja, Posses midas var ett exempel på att det finns citrinellums i Sverige som mina ögon ser ut som de ska. Tråkigt nog visas det väldigt lite bildexempel i Sverige, finns säkert massor av fina citrinellums. Själv bryr jag mig inte om perfekt stamtavla (hur kan veta sånt med bestämdhet?), bara de har rätt midas-look (inte spetsig munform)Anders LKommentar
-
Anli!
Paratilapiahanen blev tyvärr ihjälslagen, inge skoj!
Midasen plockade den i ett obevakat ögonblick!Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av posse
Anli!
Paratilapiahanen blev tyvärr ihjälslagen, inge skoj!
Midasen plockade den i ett obevakat ögonblick!
men så är det, det kan gå fort när citrinellum är med i speletAnders LKommentar
-
-
Min citrinellum hane börjar tuffa på sig lite nu, jag skulle däremot vilja ha honom lite jämnare i färgerna o en skarpare övergång från det orange till det gula.
Kommentar
-
Han växer väl till sig färgmässigt, bakkroppen behöver oxå komma ikapp huvudet lite... sen e han ännu finare!
Min fortsätter bara att bli större å större, trodde han skull stanna av när han kom upp i den size han har nu! Eller så lurar man sig, han blir kanske bara fetareAnders LKommentar
-
En dagsfärsk bild på min citrinellum:
Han fortsätter att växa... snuddar nog 30 cm snart. Verkligen svårt att uppskatta fiskar storlek. Hur som helst så är han i strålande form, han har ju fått en ny kompis att bråka med. Kibonde-malen som manglade Trimacens huvud i andra karet är inte direkt mer populär hos Citrinellumen. Men något mindre bråk i alla fall. han tokhatar inte malen på samma sätt som Trimacen.
ps ja... han ser ut som en groteskt förvuxen sebraciklid!Anders LKommentar
-
Gurra G tog en sväng till Uppsala på en söndagsfika och lämnade av den potentiella hona:
Labiatum så det stänker om det, men röd och fin! Kan kanske falla Midas-hannen i smaken. Förhoppningsvis är det en hona och ingen undertryckt hanne. Måttar henne till strax under 20 cm.
Har fixat till en avdelare av plast, och här surar som synes hannen bakom detta tekniska underverk:
Skall låta dom nosa på varandra utan avdelare lite senare... vem vet det kanske funkar!Anders LKommentar
-
Alltså...jag var här i en av stans kinaresturanger igår. De har ett 1200 (?) liters kar där med malawi och....citrinellum ciklider!! Helgula fina i olika storlekar...en hane som var garanterat över 30 cm...!!! Men även i 15 cm klassen...kanske man ska gå i sommar när mina småttingar växt till sig och fråga o de vill sälja nån hehe....Nåja...jag stirrade mer på karet än på mina fyra små rätter...Mvh AlexKommentar
-
Tog bort avdelaren, låter honan gömma sig i en hög med rötter i stället:
Verkar funka hyfsat! Hanen är för stor och fet för att kunna komma åt henne. Är inte speciellt aggressiv heller... avreagerar sig på silverdollarstimmet när han känner sig föör frusterad.
Skall bli en mycket intressant vecka...
(en arbetskamrat undrade om jag hade skaffat en jätterödzebra)
Anders LKommentar
Kommentar