En liten bildav en krigare!!
Citrinellum 2005
Kollaps
X
-
-
Jädrans vilken fin midas!
Den snyggaste jag sett tror jag!mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
-
Hehe... vilken best[]
Den puckeln gick inte av för hackor, frontosa släng dig i väggen...
Mycket fin!Anders LKommentar
-
Hur stor är den? Snygg i allafall.
Fast Frontosor är snäppet vassare ändå ;-)540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
-
Kommentar
-
-
-
-
hejhej
Igår så införskaffade jag 6 st Labiatum ,min första små jävlar Ska bli jäkligt kul att se dom växa upp. Hoppas bara nu att dom är lika rolig som mina trimacar så jag inte bli besviken. Och jag tror faktist att jag har fått tag i rena (eller nästan iaf) labiatum för deras munnar är riktigt trekantiga och fina + att deras huvud är så där lite mer avlångt
/erikKommentar
-
har du inga bilder att visa skulle vara kul att se ditt 420L kar också!Kommentar
-
nej tyvärr... Kameran jag har är så dålig så det känns meningslöst att ta bilder men om farsan får tummen ur nån gång och köper en ny så kan jag ju lova att det kommer bilderKommentar
-
2 st Citrinelum par inköpta
Jag fick tag i 4 stycken Citrinellum i Ludvika på Expert Zoo.
De är ca 14-15 cm stora.
De är solida och en stark orange färg snyggt tycker jag!
Jag har haft dem i lite drygt en vecka och de är såå matglada så de nästan hoppar över när jag kommer fram med burken.
Hör och häpna de går tillsamans med ett gäng Hantlar 6 st i samma storlek i ett 500 liters kar, funkar klockrent inga tendensar till bråk!
Nu till en fråga:
Idag så ser jag på dem att det har kommit fram lite svart färg på fenor och lite små svarta fläckar på kroppen, som sot.
Är det för att jag matar med foder med Spirulina eller annat som sträker färgen??
Vad ska jag ge dem för att få en så stark solid färg som möjligt??
Vill inte att de ska flamma mot vitt eller svart helst!
Nån som vill se foton på dem? så tar jag nått kort?;-) LejonMarie
540L Vieja synspila
500L Cichlasoma bocourti
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=105551Kommentar
-
Till att börja med så vill jag/vi gärna se foton. Midasen är en art som finns i många färger och mönster, den kan dessutom skifta färg lite då och då, färgerna beror lite på vilka gener dom kommer i från. Hade själv en hane som var guldaskig i färgen till han blev ca 20 cm då färgade han starkt orange, har även haft en hona en gång som var orange från början men när hon blev äldre så blev hon svartfläckig och var så till hon dog 9 år gammal. Tror inte maten spelar så stor roll med just denna art, har själv testat det mesta i matväg utan att dom byter färg för det.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
Kommentar