Jag tar inte killen i försvar men man kan fråga sig om det e mer humant att ha runt 15 mbunas i ett 450 varav en jagar dom andra dygnet runt och låter dom ligga o trycka i hörnen vilket faktiskt är vanligt förekommande. Det är naturligt att dom jagar varandra och att den jagade försöker fly men i ett akvarium går det oftast inte att fly.
Överbefolkning, bra eller dåligt ?
Kollaps
X
-
-
plågas fisken?Nä inte med tillräcklig skötsel.
Ska "jag"odla alunocara?nä...då finns det heller ingen anledning för att inte kunna ha dom ihop.
Hämmas aggresivitet? Ja...i det kaos som råder.
ogillar fiskar "kaos" nä....finner en trygghet i detta,att samlas i stim,stora grupper.
Har inte sett aktuellt kar ,kom inte fram...kanske extremt.Vill bara vara lite mer "open mind"
Kommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av hutti
deelay har ju en klockren poäng här.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Belgarath
deelay har ju en klockren poäng här.Kommentar
-
deelay har ju en klockren poäng här.
Kommentar
-
quality!? paradise!? LIKE HELL.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
nä,jag hittar det inte...däremot såg jag bilder på troffemickes kar o fisk...måste ju va han som verkar här...får nog börja ta den gossen på allvarKommentar
-
Nä det verkar som om det karet försvann lika snabbt som det blev upplagt, man kan ju undra varför hehe. Och ja TroffeMickes kar är ju fina som tusan.Kommentar
-
Nä det verkar som om det karet försvann lika snabbt som det blev upplagt, man kan ju undra varför hehe. Och ja TroffeMickes kar är ju fina som tusan.Kommentar
-
citat:Han påstår att eftersom karet är så överbefolkat så tvingas fiskarna till att bli sociala, dvs inga "dödsmatcher" i karet utan bara lugn och ro typ. Vad anser ni ?citat:Ursprungligen skickat av hutti
plågas fisken?Nä inte med tillräcklig skötsel.
Hämmas aggresivitet? Ja...i det kaos som råder.
ogillar fiskar "kaos" nä....finner en trygghet i detta,att samlas i stim,stora grupper.
Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Nä det verkar som om det karet försvann lika snabbt som det blev upplagt, man kan ju undra varför hehe. Och ja TroffeMickes kar är ju fina som tusan.
Men kanske fler tog "anstöt" av hans sardinburksprincip, vad vet jag.Kommentar
-
Tackar för komplimangen Hutti.
Alltid trevligt att folk gillar vad man försöker åstadkommaKommentar
-
Det enkla svaret på denna fråga är: Ju mer fiskar amn har desto svårare blir det at bilda revir och när man har 150 stycken i ett 450 kra så blir det knappast så mycket revir så amerikanen har helt rätt!Kommentar
Kommentar