D70, 7d eller 300D

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

D70 är otroligt strömsnål och minsta lilla tid som du inte använder funktion så ställer den sig i viloläge. Detsamma gäller för Nikons blixt SB-600/SB-800.

Det finns inget värre än att stå utan batteri när man väl plåtar, därför har jag sett till att ha 2 orginalbatteri + 1 kit som rymmer 3 st CR-2

Är kanske lite överflödigt, men då är jag defintivt på den säkra sidan.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

Fördelen med Canon och Nikon är att begagnatmarknaden för objektiv är otroligt mycket större än för Minolta.
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Ralph
        Användare
        • May 2002
        • 736

Ett par ord om bildstabiliseringen i D7D och ett par åsikter i allmänhet...

Jag har testat alla tre kamerorna och Dynaxen känns som ett kassaskåp jämfört med D70 och 300D, ja även jämfört med min 20D. Grym känsla både i själva huset, batterigreppet och alla reglage. Lite ovant att titta på displayen på baksidan för att få se exponeringsinformation men man vänjer sig.

Vad gäller stabiliseringen så hjälper den skapligt på korta brännvidder men uppåt och över 200 mm gör den ingen större skillnad faktiskt. Om man tar en Canon- eller Nikonoptik med inbyggd stabilisator blir det en helt annan grej, men det blir också en helt annan prislapp. Jag tycker hursomhelst inte att stabiliseringen är en avgörande faktor.

Fundera också på hur mycket dina nuvarande objektiv egentligen är värda. Om du köper en D70 eller 300D istället får du några tusingar över att köpa optik och blixt för, och precis som Zaphi skrev är utbudet enormt till båda märkena.

Dynax 7D är en jättetrevlig kamera som tar riktigt bra bilder, men den känns lite dyr fortfarande.

Kommentar

• Niklas Olsson
          Användare
          • February 2003
          • 1156

Hörde att det var en grossist för dataprylar som skulle ha kampanj på Konika/Minoltas digitala snart...ska bli kul å se om butikerna kommer sänka dem och o så fall hur mycket...
          //Niklas

www.nofoto.se
          Nofoto på Facebook

Kommentar

• MagnusL
            Användare
            • January 2004
            • 326

En sak som talar till D70:s fördel när man jämför den med 300D är bundligen med optik. Den bundlingen med 18-70 mm optiken är ju mycket prisvärd och man får en väldigt "allround" optik att börja med.
            Magnus Lovgren

Kommentar

Arbetssätt...