citat:Ursprungligen skickat av Camenius
Visst ja. Märker att min red Nigeria-hona verkar "provocerad" av parilusen, framförallt av honan. Spänner upp sig och agerar som om hon mötte en artfrände.
Tycker inte att det borde vara någon risk att ha taeniatus ihop med parilus, men bäst att var lite observant på det där. I övrigt är parilusen fin, om än fortfarande en smula blek och försiktig.
Någon som har erfarenhet av pailus ihop med taeniatus?
Kul även om jag kunde få några rader med erfarenheter från Lamprologus congoensis, Lamprologus moquardi eller Lamprologus werneri.
Visst ja. Märker att min red Nigeria-hona verkar "provocerad" av parilusen, framförallt av honan. Spänner upp sig och agerar som om hon mötte en artfrände.
Tycker inte att det borde vara någon risk att ha taeniatus ihop med parilus, men bäst att var lite observant på det där. I övrigt är parilusen fin, om än fortfarande en smula blek och försiktig.
Någon som har erfarenhet av pailus ihop med taeniatus?
Kul även om jag kunde få några rader med erfarenheter från Lamprologus congoensis, Lamprologus moquardi eller Lamprologus werneri.
N.Parilus--P.Taeniatus: Det får nog någon annan svara på.
Jag brukar mestadels ha dem ihop "art för art".
Men spontant ser jag inget mer hinder ,än att akv. kanske bör vara ,minst, 100cm långt och 40cm brett. Jag tror att man kan pröva sig fram till ett mindre akv. också, bara hanarna är sånär jämstora.
Annars någon ,som har något nytt att berätta om på "Västafrika-fronten[?] ,Jo föresten..jag har yngel på P.T."Moliwe" igen. Alltid nåt..
Kommentar