Filter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hps
    Användare
    • January 2005
    • 9

Filter

Är det någon som har ett bra tips till filter för ett 375l, har idag ett fluval 4 i det och har haft ett ytterfilter.
    Men jag tänkte byta till något annat då det är ca 10 år gammalt.
    Ytterfilter vill jag ej ha, då mitt eheim läckte pga torr packning och vi fick byta ut golvet därhemma nyligen.

Ska man ha ett pumphuvud med blå filtermatta eller ett tradionellt innerfilter?

Tips mottages tacksamt.
    HPS
  • Klas A
    Användare
    • December 2004
    • 104

Köp en Pump - Eheim 1250 pumpar 1200l/h och har difusor för luft
    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=114789

Kommentar

• mek
      Användare
      • January 2005
      • 540

Vad har du för fiskar? Är det Malawi, kan du t ex köpa Powerheads kraftigaste pump, köpa till Quickfilter och lägga en blå filtermatta utanför denna. Eller Eheim kraftpaket (som ofta annars, är det plånbolen som styr

Kommentar

• hps
        Användare
        • January 2005
        • 9

Ja, det är malawi.
        Quickfilter det är det samma som AquaClear snabbfilter antar jag.
        Lägger du då filtermattan "runt om det filtret" ?.

Är powehead ett bättre alternativ än Eheims kraftpaket?
        HPS

Kommentar

• mek
          Användare
          • January 2005
          • 540

Yepp! Aquaclear snabbfilter var det jag menade. Har precis köpt en PH 802 till mitt 240literskar och satt den i drift. Har dock inte köpt kompletterande filtermatta än, men efter vad jag hört så skall man kunna lägga blå filtermatta runt om och fästa ihop den mha sillicon etc. Skall prova det nästa mån (efter lönen .

Eheim 2252 valde jag bort av ekonomiska skäl. Har ingen egen erfarenhet av Eheims, men tror att Eheim har bättre kvalité och håller längre. Powerhead 802 och 901 å andra sidan sett är både billigare, ger kraftigare cirkulation och bättre utbyggnadsmöjligheter.

Kolla på www.pwss.nu (eller ngn zoobutik?). Det var därifrån jag köpte pumpen.

Kommentar

Arbetssätt...