If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hmm. Verkar som om det bara är jag som har en bredare musiksmak i detta gänget? Musikaliska analfabeter, på min ära? *ironiserar utan att döma* De flesta av namnen som räknas upp i tråden har jag inte en susning om ens vad det är. Och att dela in musik i olika genrer och debattera vilket band som hör till vad är mig rätt främmande (med få verkligt generaliserande undantag). Sånt som är bra, är liksom bra.
Här snurrar rätt mycket när jag är i farten, mestadels oldies:
James Brown (för de som pratar musikhistoria så kan man inte kliva förbi honom), George Clinton & Parliament funcadelic, Maceo Parker, Tower of Power, AC/DC, Van Halen, Aerosmith, Gun´s, diverse acid jazz t ex Jamiroquai, Stevie Ray Vaughan, B.B. King, Muddy Waters, flera andra bluesgubbar, Agurk Players (gammalt Lundaband som märkligt nog aldrig slog - grunden finns fortfarande kvar under namnet DAMN), Booker T & the MG´s, diverse klezmer & annan Balkanröj (klå 13/7-dels takt...), Lou Reed, Queen, Zappa, Mike Stern, Pat Metheney, John McLaughlin, Steve Vai (gitarrintresserade får inte missa de fyra sistnämnda), fusion generellt (Dave Weckl- äckl), Prince, Depeche, Doors, Lenny Kravitz, Extreme (Nuno Bettencourt är en rätt ovanlig gitarrist, trots mainstreamstuket på låtarna), Bob Marley, diverse ska, Beatles (också verklig musikhistoria), Elvis Presley, T Rex & Marc Bolan, Sweet, Miles Davis & annan jazz, diverse klassiskt (mestadels Mozart), The The, Sting, Police, U2, Zouk och diverse annan New Worldmusic, latin i olika former (mestadels salsa), Jimi Hendrix, Peps, Wilmer Pitt (inkl. Hellbergs solokarriär), BeeGees, Sabbath, Zeppelin, Curtis/Marvin/Otis & Co (inklusive vår svenske copycat), Sinatra, Cardigans, Peter Gabriel, Marillion, Saga, Dr Hook, Tom Learer, Dusty Springfield, Sade, Edwin K. Starr, Doobie Brothers, Grandmaster Flash, Grand Funk Railroad, Huey Lewis, Toto mfl westcoastrockare, Hildegard von Bingen, Incubus, Kool and the gang, KC and the sunshine band, Lee Dorsey, Rolling Stones, Spencer Davis group, Van Morrison, Tom Jones, James Hunter, diverse rockabilly/bluegrass (remember Straycats?), Rage against the machine, NWA (niggaz with attitude), Gasolin, Kraftwerk samt ZZ Top.
Bara för att ta ett urval av mina MP3r. Då har jag inte ens kollat min CD-samling...
Och ja, jag kan mycket väl sätta ihop en spellista som ser ut som ovan. Får väl tillägga att jag lirat trummor rätt länge. Hankar mig även fram på gitarr samt munspel. Jag är nog rätt skadad, vid närmare eftertanke... *s*
Hilsen,
P
Senast redigerad av PatrikMalmo; 19 November 2006, 10:06.
Kommentar