Ursprungligen postat av Tony
Musikval vid vattenbyte/Ny gallup
Kollaps
X
-
Med vänliga hälsningar
Ola -
Ursprungligen postat av Tony"Coldworker - The Contaminated Void"
Det är ju som att säga en rödfärgad svart yta.Kommentar
-
Förövrigt gjorde jag en mycket genomtänkt top-tio musikgruppslista häromdagen så jag kan väl lika gärna dela med mig av den:
1. Portishead (uk)
2. Depeche Mode (uk)
3. Weeping Willows (swe)
4. Coldplay (uk)
5. Suede (uk)
6. Nirvana (us)
7. Nine Inch Nails (us)
8. Oasis (uk)
9. VNV Nation (ger)
10. Bauhaus (uk)
De som precis hamnade utanför listan av olika anledningar blev: Ugress (nor), The Cure (uk), David Bowie (uk), Leonard Cohen (can), Nick Cave (aus) and Frank Sinatra (us).Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiJag ville bara upplysa om att en void som blir contaminatet är icke längre en void, utan är då någonting annat än en void, men icke en void
Det är ju som att säga en rödfärgad svart yta.Tony EnglundKommentar
-
Jep, att namnge låtar (eller skivor eller va det nu är) på ett paradoxalt sätt är smart. Dödsmetallare (eller var det nu är) brukar kunna vara ganska fyndiga med sitt namngivande, men gränsen mellan fyndig och löjlig är hårfin. I detta fall var det väl ok tycker jag nogKommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiFörövrigt gjorde jag en mycket genomtänkt top-tio musikgruppslista häromdagen så jag kan väl lika gärna dela med mig av den:
1. Portishead (uk)
2. Depeche Mode (uk)
3. Weeping Willows (swe)
4. Coldplay (uk)
5. Suede (uk)
6. Nirvana (us)
7. Nine Inch Nails (us)
8. Oasis (uk)
9. VNV Nation (ger)
10. Bauhaus (uk)
De som precis hamnade utanför listan av olika anledningar blev: Ugress (nor), The Cure (uk), David Bowie (uk), Leonard Cohen (can), Nick Cave (aus) and Frank Sinatra (us).
(Av topp 5 alltså)/#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
-
Jag tycker de förtjänar den positionen. De är ju bara så jädra bra och står ju helt i en klass för sig.Kommentar
-
Jag kor en fem i topp istallet (och i bokstavsordning).
Coil
Current 93
Diamanda Galas
Legendary Pink Dots
SWANSMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ola ;kul att du uppskattar OM,Sunn o etc ! Tror dock inte vi e många här som gör det.... Sleep (ex OM) va också pömsigt tunga...
Men för dagen är jag glad över att äntligen ha hittat Hurriganes "Hanger" från `78..."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueBloodhound gangs skivor har gått varma åtskilliga ggr i lokalen kan jag säga. Nån mer som diggar BHG? Hittade ett nytt band vid namn Billy Talent jävligt bra drag idet.
Mvh/ BBMvh AlexKommentar
-
Får la ta och göra en tioitopp-lista med band när jag har vattenbyte.
1. Nostradameus
2. Sonata Artica
3. In Flames
4. Stratovarius
5. Dream Theater
6. Nocturnal Rites
7. Dream Evil
8. Freedom Call
9. Ensiferum
10. Dreamtale
iofs finns det fler band som jag inte kommer på just nu. på tal om BHG så tyckte jag att skivan one fierce beer coaster var en tiopoängareKommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonJag kor en fem i topp istallet (och i bokstavsordning).
Coil
Current 93
Diamanda Galas
Legendary Pink Dots
SWANSKommentar
-
Nickelback
Jill Jonsson
Dixie ChicksKommentar
-
-
Kommentar