Musikval vid vattenbyte/Ny gallup

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Olsson
    Användare
    • September 2003
    • 328

citat: Information om Tool lär du inte få av en dödsmetallexpert, då får du fråga någon radiolyssnare
    Tool=radiomusik ????

kanske var lite väl att placera in Tool och Opeth i samma fack... finns ju tusen olika stilar inom hårdrocken. Det jag menade var att varken Tool eller Opeth är lättlyssnad musik utan kräver lite av den som lyssnar... med andra ord kommer förmodligen ingen som bara lyssnar på lättyssnad musik ge dem chansen, större chans att man gillar Tool om man även lyssnar på Opeth alltså

förövrigt uttalade sig en i Opeth att det var viktigare att Tool spelade på hultsfredsfestivlen -01 än att dem själva gjorde det (de var alltså där samtidigt).. Tool live är klart det bästa jag varit med om i musikväg!! (Opeth är också bra )

Vidare finns en "light-variant" av Tool som heter A Perfect Circle som också är riktigt bra (maynard James Keenan ingår i båda)

Kommentar

• anli
      Användare
      • March 2003
      • 3740

Mattias: var inte orolig jag hade en Tool-lyssnare på avdelningen oxå. Så jag skall kolla upp dom med...
      Anders L

Kommentar

• Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

Dags att väcka upp en gammal tråd igen. Den här funkar ganska bra att byta vatten till: http://www.youtube.com/watch?v=Y44JDuWGsH8
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

Ah! En favorittråd som återuppstår är aldrig fel!

Musikåret 2006 har vart lite sisådär tycker jag..

"Coldworker - The Contaminated Void" är nog bland de vassare vattenbytaralstrena för året. Nasums trummis i kombination med ett gäng duktiga dödsmanglare kan inte gärna bli fel.
          Tony Englund

Kommentar

• jarinen
            Användare
            • April 2003
            • 1888

ISIS "Panopticon" kanoners!!

Mvh Jari

Kommentar

• Kalle-Maja
              Användare
              • December 2004
              • 1324

Igår råkade jag ut för min första översvämning, bara lite men det hann skvala ut en del. Kanske både för att jag dimmade ur då jag inte hade någon stimulerande musik eller kanske det var bra med tystnaden så att jag hörde när det började plaska.

Nåväl, vad jag förstår verkar ert musikval inte vara särskilt situationsbetingat utan helt enkelt en fråga om vad ni gillar. För min del är det techno eller något slags cross-overaktigt. Jag är precis lika smal som alla andra. T ex rock, pop och klassiskt går bort för min del. Det ska vara dunka-dunka, funk eller reggi. Har förstått att jag ligger lite fel i det här forumet.

Kommentar

• Kalle-Maja
                Användare
                • December 2004
                • 1324

Nämen nu kollade jag din länk Micke. Man kanske inte är helt fel ute ändå?

Kommentar

• Micke Jarhl
                  Användare
                  • April 2002
                  • 2277

Tidiga Bowie som gäller här vid jobb med akvariet men lite supertramp och springsteen tidiga finns på repetoaren.+gamla marrilion,inxs och Talkingheads är mumma mina öron =)
                  Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• Micke
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9579

Ursprungligen postat av Kalle-Maja
                    Nämen nu kollade jag din länk Micke. Man kanske inte är helt fel ute ändå?
                    Gillar du det är du helt rätt ute .
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Bright_Blue
                      NCS Medlem
                      • June 2004
                      • 1582

Bloodhound gangs skivor har gått varma åtskilliga ggr i lokalen kan jag säga. Nån mer som diggar BHG? Hittade ett nytt band vid namn Billy Talent jävligt bra drag idet.

Mvh/ BB

Kommentar

• ozric
                        Användare
                        • March 2004
                        • 3187

Tony; kollade genast upp Coldwork och den satt ju som en smäck! Tycker annars att `06 varit ett uselt skivsläppsår. Om man som jag gillade hård metal på 80-talet så var ju Nicke Anderssons Death Breath en pärla förvisso!!
                        Jajustja! Ozric T. släppte ju ett syrligt alster för nån månad sen! Bästa på länge! Men då snackar vi psychedelia...
                        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                        c",)

Kommentar

• ozric
                          Användare
                          • March 2004
                          • 3187

http://www.youtube.com/watch?v=tSAlK...elated&search= Hittade denna på Youtube! Intressant nytt GBG-band som lirar oldschool-psychedelia ala Hawkwind 70-75 !! (de du anli! )
                          c",)

Kommentar

• Perikles
                            Användare
                            • December 2005
                            • 658

Det märks att man börjar bli gubbe, jag har kollat in era val av musik vid akvarieskötsel och ser att jag inte hört något av det ni skriver om. Jag, f.d punk, blickar längre och längre bakåt. Lyssnar mest på Blonde on Blonde å Highway 61 revisited av Dylan när jag är i min källare. Tom Waits å J. Cash blir det ju me.
                            Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                            -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                            Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• anli
                              Användare
                              • March 2003
                              • 3740

Ursprungligen postat av ozric
                              http://www.youtube.com/watch?v=tSAlK...elated&search= Hittade denna på Youtube! Intressant nytt GBG-band som lirar oldschool-psychedelia ala Hawkwind 70-75 !! (de du anli! )
                              Oops nu vaknade gubben till! Hawkwind/GONG hybrid typ. Men vad menas med GBG?
                              Anders L

Kommentar

• ozric
                                Användare
                                • March 2004
                                • 3187

GBG = Götet! Inte lätt att veta i denna delen av landet iofs!
                                c",)

Kommentar

Arbetssätt...