Musikval vid vattenbyte/Ny gallup

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarinen
    Användare
    • April 2003
    • 1888

citat:Ursprungligen skickat av anli

3. Nästa gäng till rakning blir Sepultura (jag tar dig på orden Jarinen).
    Nåå , blev det någon rakning? Befarar att tystnaden innebär att det blev en sågning istället

Mvh Jari

Kommentar

• anli
      Användare
      • March 2003
      • 3740

citat:Ursprungligen skickat av jarinen

Nåå , blev det någon rakning? Befarar att tystnaden innebär att det blev en sågning istället
      Hehe... Opeth och Pantera tog upp så mycket min tid, och plötsligt skulle alla få mig att upptäcka 90-talet på jobbet! Queens of the stoneage, Nirvana m.m. Min son påstår att jag har blivit korrumperad av ungdomarna... "det var ju bara led zeppelin å sånt förr!"
      Sepultura ligger kvar på inköpslistan!
      Anders L

Kommentar

• Nyllet90
        Användare
        • October 2004
        • 1133

Jag visste inte äns att ciklid nördar lyssnar på musik. Jag trodde att det va bubbel lud för hela slanten!
        Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

• Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

Anli, innan du lägger för mycket tid på annat kan jag meddela att Opeth krälar in i studion under våren för ännu ett mästerverk. När du väl sitter fast i Opeth-fällan innebär varje ny skiva en vånda tills man väl fått lyssna. Det kan ju bli precis vad som helst som ljuder ur högtalarna .
          Tony Englund

Kommentar

• Ralph
            Användare
            • May 2002
            • 736

citat:Ursprungligen skickat av anli

Sepultura ligger kvar på inköpslistan!
            "War for territoryyyyyyyyyyy" (försöker härma Andreas Kisser...)

Roots var den sista skivan som var bra. Jag brukar annars poppa deppiga Paradise Lost när jag byter vatten, kan varmt rekommendera skivan Draconian Times från 1995!

Kommentar

• Tony
              Användare
              • April 2002
              • 4594

Ralph, inte för att vara petig, men "War for territoryyyyyyyyyyy" brukade väl låta från Max Cavaleras hals vid den tiden?
              Tony Englund

Kommentar

• Ralph
                Användare
                • May 2002
                • 736

citat:Ursprungligen skickat av Tony

Ralph, inte för att vara petig, men "War for territoryyyyyyyyyyy" brukade väl låta från Max Cavaleras hals vid den tiden?
                Äsch, du har så rätt så. Lite trött i skallen. Kisser lirar gura och inget annat.

Förresten Tony, bonuspoäng om du kan namnge Kissers företrädare som bara var med på första skivan Morbid visions.

Kommentar

• jarinen
                  Användare
                  • April 2003
                  • 1888

citat:Ursprungligen skickat av Ralph

Roots var den sista skivan som var bra.
                  Den är inte bara bra, den är en milstolpe, det var då som bandet hade sin peak och gjorde sin bästa platta, en klassiker för de som gillar dylik musik!

Mvh Jari

Kommentar

• anli
                    Användare
                    • March 2003
                    • 3740

Ok Jarinen, Sepultura blev nästa till rakning.... fast ser inte storheten (råkade bli Chaos a.d) än riktigt. Men får väl lyssna in mig mer i helgen. Pantera (för mig liknande) var mer omedelbara liksom. Men vi får se....

ps Symfonirockarna Opeth (skaffade Black water park, Deliverance å Damnation samt dvd:n) får roa mig ett tag till innan jag surfar in i barockmusikhimlen igen
                    Anders L

Kommentar

• Mattias Olsson
                      Användare
                      • September 2003
                      • 328

anli: Har du hört Tool senaste skiva "Lateralus" ...den borde kollas in om du inte gjort det. Kan nog stoppas i samma fack som Opeth (fast bättre )

Kommentar

• anli
                        Användare
                        • March 2003
                        • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Mattias Olsson

anli: Har du hört Tool senaste skiva "Lateralus" ...den borde kollas in om du inte gjort det. Kan nog stoppas i samma fack som Opeth (fast bättre )
                        Tack för tipset, skall konsultera den interna dödsmetallexperten på avdelningen.
                        Anders L

Kommentar

• Tony
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4594

Information om Tool lär du inte få av en dödsmetallexpert, då får du fråga någon radiolyssnare
                          Tony Englund

Kommentar

• deathdealer
                            Användare
                            • August 2004
                            • 1639

Monster Magnet - det är musik att byta vatten till!!! TUNGT och helskönt!!!....eller LIVE!!!

Deathdealer
                            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• jarinen
                              Användare
                              • April 2003
                              • 1888

anli: lite bra var dom väl? näe men det krävs nog lite invänjning om man ska ta till sig Sepultura, de är ju lite speciella, går egentligen inte jämföra med nåt annat så tiden kommer kanske att tala för gänget i ditt fall. Jag gillar Pantera skarpt ochså men även fast båda spelar hård musik så är skillnaden som natt o dag,by the way panteras sångare gjorde ett sidoproj. med ett band kallat "Down" superbra!

Tool gillar jag skarpt! deras "Aenima" är ju ruggig, men inte har jag hört dom på radio nånsin Tony . Sedan har jag själv försökt att haja Opeth men det går inte riktigt, var ju tvungen att kolla opp när en så enstämmig kör propagerar för det gänget, men nix funkade inte på mig. Så Tool och Opeth i samma fack känns främmande för mig, endast om det är facket "Musik" vi pratar

Mvh Jari

Kommentar

• anli
                                Användare
                                • March 2003
                                • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Tony

Information om Tool lär du inte få av en dödsmetallexpert, då får du fråga någon radiolyssnare
                                Korrekt Tony, min " dödsmetallexpert" sa samma sak .. "typ radiomusik"
                                Dumma påhitt som stör hans indokrineringsplan

Jari: har bara hunnit lyssna på halva skivan i bilen, så jag väntar nog med omdömet. Brukar ta ett tag innan jag tänder till.
                                Anders L

Kommentar

Arbetssätt...