citat:Ursprungligen skickat av Orppo
Tjena grabbar
Det verkar som att forumdeltagarna besitter en bred kunskap inom musiken också.
själv har jag ingen aning om de rockgrupper ni talar om.
Men handen på hjärtat, ligger inte dansbandsmusiken er till lags liiite ändå?
Jag menar ,det är ju ändå en musikkultur vi har i detta land[]
Tänk att få dansa runt med frugan till någon kramgo låt en fredagkväll
Har ni sett filmen "Black Jack".
Jag tycker att den är jättebra,med massa sköna låtar.
Hur bra är inte Brynolfsson i sin roll,när han glider över dansgolvet?
/Freestyler
citat:Ursprungligen skickat av Belgarath
Jo du Ozric..på vinyl kan du nog glömma det med en gång, men ganska mycket av "guldet" finns ju på CD idag...sen kan man kanske hitta en hel del på alla snart förbjudna P2P-program som finns på nätet (har jag hört hehe) [:p].
Och ska vi nu snacka Krautrock så måste du ju bara höra:
Ainigma, Andromeda, Armageddon, Asterix, Blackwater Park, Bullfrog, Dirk Steffens, Dorian Gray, Eloy, Florian Geyer, Friedhof, Gash, German Oak, Gift, Gila, Grobschnitt, Jane, Kaputter Hamster, My Solid Ground, Night Sun, Sperrmüll, Vinegar, Wind, Zarathustra för att nämna några få (utöver de du redan nämnt)....
Och vill du ha fler tips så bara säg till, "gubben" här har MYCKET större kunskap om 70-talsrocken än om Malawis .
Och Anli, du är så rätt på det, '71-'73 rules. Men som sagt det går att hitta pärlor från ca '68-'80 ungefär.
citat:Ursprungligen skickat av ozric
Jorå,High Tide funkar utmärkt.Glömde även Dragonfly;råskitig amerikansk bluesrock fr 1970.Bara älskar skiten!
Jericho Jones från Israel `71 som senare blev Jericho-mkt bra.
Electric Sandwich,Krokodil,Coven,Leaf Hound,Weed,Haze,Bulldog Breed,Mariani,Byzantium.... Ja,var det inte bättre förr ;så säg... Kryllade ju med kanonband då. Å gissa om det varit kul att leta upp dessa band iom at man (jag) inte ens var påtänkt då de flesta av dessa band jammade loss som bäst...
citat:Ursprungligen skickat av Belgarath
Så ÄNTLIGEN någon som känner till den BRA !!! musiken (no offence Anli, har sett att även du kör lite av de goda gamla gubbarna .
Härligt att se att någon annan oxå gillar Captain Beyond, November, Masters Apprentices, Pentagram, Virus, Kebenekaise m.m.
Ozric, testa High Tide (haha) vid nästa vattenbyte..oj vad det gick lekande lätt här till Sea Shanties nu senast (och då är jag ändå en av "idioterna" som springer med spannar och skit, får väl ta och fixa snabbkopplingar och slang nu i helgen.
citat:Ursprungligen skickat av ozric
60-70-tal:
The Sonics,Group1850,Hawkwind,Captain Beyond,November,Grand Funk,Masters Apprentices,Black Sabbath,Pink Floyd,Pentagram,Van Der Graaf,Virus,Amon Duul,Kebnekaise,Can,Uriah Heep,Pink Faries,Ramases..
60-70-tal:
The Sonics,Group1850,Hawkwind,Captain Beyond,November,Grand Funk,Masters Apprentices,Black Sabbath,Pink Floyd,Pentagram,Van Der Graaf,Virus,Amon Duul,Kebnekaise,Can,Uriah Heep,Pink Faries,Ramases..
Härligt att se att någon annan oxå gillar Captain Beyond, November, Masters Apprentices, Pentagram, Virus, Kebenekaise m.m.
Ozric, testa High Tide (haha) vid nästa vattenbyte..oj vad det gick lekande lätt här till Sea Shanties nu senast (och då är jag ändå en av "idioterna" som springer med spannar och skit, får väl ta och fixa snabbkopplingar och slang nu i helgen.
Jericho Jones från Israel `71 som senare blev Jericho-mkt bra.
Electric Sandwich,Krokodil,Coven,Leaf Hound,Weed,Haze,Bulldog Breed,Mariani,Byzantium.... Ja,var det inte bättre förr ;så säg... Kryllade ju med kanonband då. Å gissa om det varit kul att leta upp dessa band iom at man (jag) inte ens var påtänkt då de flesta av dessa band jammade loss som bäst...
Jo du Ozric..på vinyl kan du nog glömma det med en gång, men ganska mycket av "guldet" finns ju på CD idag...sen kan man kanske hitta en hel del på alla snart förbjudna P2P-program som finns på nätet (har jag hört hehe) [:p].
Och ska vi nu snacka Krautrock så måste du ju bara höra:
Ainigma, Andromeda, Armageddon, Asterix, Blackwater Park, Bullfrog, Dirk Steffens, Dorian Gray, Eloy, Florian Geyer, Friedhof, Gash, German Oak, Gift, Gila, Grobschnitt, Jane, Kaputter Hamster, My Solid Ground, Night Sun, Sperrmüll, Vinegar, Wind, Zarathustra för att nämna några få (utöver de du redan nämnt)....
Och vill du ha fler tips så bara säg till, "gubben" här har MYCKET större kunskap om 70-talsrocken än om Malawis .
Och Anli, du är så rätt på det, '71-'73 rules. Men som sagt det går att hitta pärlor från ca '68-'80 ungefär.
Tjena grabbar
Det verkar som att forumdeltagarna besitter en bred kunskap inom musiken också.
själv har jag ingen aning om de rockgrupper ni talar om.
Men handen på hjärtat, ligger inte dansbandsmusiken er till lags liiite ändå?
Jag menar ,det är ju ändå en musikkultur vi har i detta land[]
Tänk att få dansa runt med frugan till någon kramgo låt en fredagkväll
Har ni sett filmen "Black Jack".
Jag tycker att den är jättebra,med massa sköna låtar.
Hur bra är inte Brynolfsson i sin roll,när han glider över dansgolvet?
/Freestyler
Kommentar