Musikval vid vattenbyte/Ny gallup

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Jo, visste finns det en del panthera och rage i system of a down, men att jämföra dem är ju egentligen dumt. Nånstans har de ju fått sina influenser. Hur eminenta de är spelar mindre roll. Dåliga band tar alltid från bra. Det är inget fel på att bli influerad, synd att det ofta bara blir sämre.

Kolla bara på hur alla gitarrsolon försvan efter nirvana. Blev ju massdöd på pudelrockare också. Där snackar vi positiv utveckling
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• imported_n/a
      Användare
      • November 2004
      • 572

citat:Ursprungligen skickat av Zaphi

Jo, visste finns det en del panthera och rage i system of a down, men att jämföra dem är ju egentligen dumt. Nånstans har de ju fått sina influenser. Hur eminenta de är spelar mindre roll. Dåliga band tar alltid från bra. Det är inget fel på att bli influerad, synd att det ofta bara blir sämre.

Kolla bara på hur alla gitarrsolon försvan efter nirvana. Blev ju massdöd på pudelrockare också. Där snackar vi positiv utveckling
      vet inte hur du tänker nu...blir ju liksom en mix av king lion o barbapappa....lite weard...tycker jag

Kommentar

• Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

Hutti: Ja, för ditt inlägg är ju inte weird?
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• jarinen
          Användare
          • April 2003
          • 1888

På tal om Nirvana så älskar jag deras "Bleach" platta!!

Mvh Jari

Kommentar

• imported_n/a
            Användare
            • November 2004
            • 572

citat:Ursprungligen skickat av Zaphi

Hutti: Ja, för ditt inlägg är ju inte weird?
            hahaha!Du har väl ett uns av humor!?Verkar det som....din bildbytare!Hasselblad?

Kommentar

• Fredrik H.
              Användare
              • April 2002
              • 1884

Nej, nu börjar det bli lite för hårda toner här inne. Glöm inte Magnus:
              Fredrik H.
              Gratis konto på: www.cichlidtube.com
              www.cichlidgallery.org
              www.tropheini.com

Kommentar

• Mr.Fish
                Användare
                • May 2004
                • 1403

Du har rätt Zaphi ! Vi har ju liksom glömt de gamla ikonerna typ: Led Zeppelin, Black Sabbath m.m.

Kommentar

• Mike_Noren
                  Användare
                  • February 2003
                  • 2694

Det gläder mig att INGEN har föreslagit massproducerad middle-of-the-road radioanpassad amerikansk RnB. Sån som vid varje givet ögonblick spelas på minst hälften av alla musikradiokanaler.

Det finns kanske hopp för världen.

Kommentar

• MagnusL
                    Användare
                    • January 2004
                    • 326

citat:Ursprungligen skickat av Mike_Noren

Det gläder mig att INGEN har föreslagit massproducerad middle-of-the-road radioanpassad amerikansk RnB. Sån som vid varje givet ögonblick spelas på minst hälften av alla musikradiokanaler.

Det finns kanske hopp för världen.
                    Ja.. någon gång på 80-talet transformerades Rythm & Blues till RnB, alltså Rythm & Bullshit.. Sedan dess har det gått stadigt neråt för den mer soulfulla och svängiga musiken.. Men det finns hopp i t.ex. Angie Stone!

Magnus Lovgren

Kommentar

• jonre723
                      Användare
                      • October 2004
                      • 439

citat:Ursprungligen skickat av Leopoldi

Att likna System of a Down med Limp Bizkit är ju som att likna Metallica med Kicki Danielsson..........
                      Är inte det en ganska bra jämförelse med tanke på vad Metallica gjort de senaste 15+ åren?

@Sepultura: Sydamerikanska fiskar verkar föredra Sarcofago, testa!
                      Och så är det.
                      /J

Kommentar

• specmats
                        Användare
                        • December 2004
                        • 3060

föregångare till grunge är Mudhoney, till synth/elektronika är Kraftwerk, till garage/alternativ är Sonic Youth, till industri är Ministry -Retro är coolt!
                        Tropheus Duboisi halembe, so
                        Melanochromis Auratus, vf
                        Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Ola Svensson
                          • April 2002
                          • 14633

citat:Ursprungligen skickat av specmats

föregångare till grunge är Mudhoney, till synth/elektronika är Kraftwerk, till garage/alternativ är Sonic Youth, till industri är Ministry -Retro är coolt!
                          Att Ministry skulle vara industrins föregångare är helt fel. Throbbing Gristle bildade skivbolaget Industrial där de gav ut sina egna skivor men även grupper som SPK. Sedan poppade det till sig och grupper som Portion Control inspirerade grupper som Skinny Puppy som inspirerade grupper som Ministry. Då hade ordet industri snarare blivit synonymt med en listvänlig programmerad hårdrock, inte det extrema experimenterandet med elektronik och oljud som det var i början (jag gillar Ministry).

Throbbing Gristle var för övrigt inspirerade av den "industri" som t ex finns på Kraftwerks två första skivor (1 & 2). Skivan som kom ut med "Kraftwerk" under namnet Organisation är mer Krautrock.

Att Sonic Youth skulle ha något med Garage/alternativ (vad är alternativ egentligen) kan jag inte hålla med om. Att Sonic Youth är ett av världens bästa band är en annan sak. Personligen gillar jag skivorna som de gav ut på åttitalet bäst.

Att Kraftwerk är Föregångaren (stort K) till Synth/electro håller jag inte med om heller. En av föregångarna och kanske den viktigaste, ja, men inte Föregångaren. Tangerine Dreamm gjorde likartad krautinspirerad elektonisk musik innan Kraftwerk t ex.

Såg för övrigt Mudhoney live i sommras och de är fortfarande bra!
                          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Johan
                            Användare
                            • August 2002
                            • 3029

en lite fråga , alla ni som lyssnar på de olika hårdare "metal" genrerarna har ni satt in er något i texterna. ofta kanske man inte hör direkt vad som sägs, klart värde i att lyssna i sig o verkligen fatta vad de sjunger om.

ett annat bra tips är amon amarth.

Kommentar

• Orppo
                              Användare
                              • September 2004
                              • 518

Jag tycker att diskomusik är bra när jag är full[V]

Kommentar

• Johan
                                Användare
                                • August 2002
                                • 3029

citat:Ursprungligen skickat av Orppo

Jag tycker att diskomusik är bra när jag är full[V]

haha, ja det har hänt att vid en viss nivå av läsk. []

Kommentar

Arbetssätt...