Musikval vid vattenbyte/Ny gallup

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Finns bara ett album värdigt nog att spelas när man pular med akvariet:
    Autechre - The Cichli Suit
    Med låtar som The Krib och Tilapia
    Iofs så har jag inte lyckats härleda:
    Yeesland, Pencha och Characi så det är säkert något skräp från amerika...

Kommentar

• Teres
      Användare
      • February 2005
      • 48

1. Konstmusik - Authecre
      2. Dansmusik - Groove Armada
      3. Hiphop/rave/drum n' base - Tystion
      4. Country och rockabilly - Rocky Racoon med The Beatles..?
      5. Hårdrock/metall - Pearl Jam
      6. Gothic + syntrock - Nine Inch Nails
      7. Musikal - The Wall
      8. pop - Radiohead
      9. Soul - Nina Simone
      10. Punk - Clash

Fölå´t kunde int motstå...(tog mig lite tolkningsfriheter)
      Teres
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=304290

Kommentar

• anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Mikael
        [list][*] Vanligt tradigt vattenbyte samma dag som bilen pajat = ACDC[*] Vanligt tradigt vattenbyte samma dag som lönen anlänt Thin Lizzy, Black Sabbath[*] Dags att avliva den gamle trotjänaren i samband med vattenbytet = ledmotivet ur Gudfadern[*] Totalrenovering av ett kar = hela Puccinis opera Turandot (stor risk att renoveringen får vänta dock...)[*] Vanligt tradigt vattenbyte efter en god middag med gott vin och huset är tomt förutom den vackra hustrun, hmmm, = Barry White (hang on in there baby) möjligen något spår av Donna Summer[*] Fånga tuggande honor i samband med vattenbyte = Johnny Cash (I shoot a man in Reno just too watch him die...)
        Totalt klockrent... å Puccini me
        Anders L

Kommentar

• Vomera
          Användare
          • June 2004
          • 102

citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell

dimmu borgir
          amon amarth
          dark tranquility
          immortal
          in flames
          children of bodom
          soilwork
          bloodbath

..... lite sjysst dödsmetal Anli. Bränner en mp3-cd åt dig till freda du kan få me dig hem
          Om du ska bränna en döds platta till Anli så får du då genast plocka bort nästintill halva listan ovan då varken Dimmu Borgir, Immortal, In Flames eller Soilwork lirar Döds. In Flames kanske klassas som det men dom har helt klart gått över till att bara lira Metal anser jag. Immortal och Dimmu Borgir är så norsk black metal det går att bli även om Dimmu gått över till att använda symfoniorkestrar på sina plattor.
          Skall du bränna en redig döds platta till mannen så föreslår jag följande.

Amon Amarth som du nämnde
          Bloodbath funkar
          Behemoth, polsk manglar maskin !
          Vader, även dom en polsk manglar maskin
          Morbid Angel, florida döds när den är som vassast ! Gärna Covenant plattan !
          Och slutligen dödsmetallens pärla, Cannibal Corpse !
          Eller varför inte en Värmländsk skördetröska, Vomitory !

Där har du en Mp3 skiva som heter duga när du skall byta vatten till dina mördarmaskiner Anli

Kommentar

• jonre723
            Användare
            • October 2004
            • 439

Ideologisk black metal och old school-döds, ingen kvasidöds från Göteborg (som inte har ett dugg med död att göra) eller kommersiell trams-BM (som Dumme Birger & Cradle)
            Och så är det.
            /J

Kommentar

• CRAYLEONE
              Användare
              • May 2003
              • 145

Idag gick DVD'n "Disasterpieces" med Slipknot på, under vattenbytet. Härligt drag, diggar konceptet och det är duktiga musiker. Synd bara att dom inte har en enda bra låt.

Kommentar

• FI
                Användare
                • August 2002
                • 3743

Själv är jag rätt obrydd vilken genre grupperna tillhör så länge gitarrerna är feta och det är bra ös eller lite mer originalitet. Opeth vet jag inte ens vad man ska kalla. Progressive-deathmetal kanske? Bra är dom i alla fall och piskar skiten ur det mesta som släppts inom hela metalgenren den senaste tiden enligt min mening. Jag har bara lyssnat på dem ett tag och det tog rätt länge innan jag vande mig vid "vrålet" men nu är det verkligen en enda lång njutning från början till slut i varenda låt typ. Hur bra som helst!

Annars måste jag slå ett slag för gamla hederliga Megadeth som reste sig från graven rätt nyligen då Mustaine repade sig från sin skada och ville göra lite gammaldags 90-tals metal igen. De har alltid varit snäppet bättre än det populärare Metallica enligt min mening och tidigare sologitarristen Marty Friedman är typ världens bästa sologitarrist någonsin. Lyssna på solona i Countdown to Extinction-plattan eller på de soloplattor han släppt och njuuuut.

Annars håller jag med Daniel att Soilwork inte är helt fel, några låtar på senaste skivan är riktigt sköna med fet kontrast mellan refräng och vers vilket alltid är välkommet. I de tidigare plattorna var ju även vår egen svenska gitarrhjälte Mattias IA Eklundh med på ett hörn. Tokskön snubbe som verkligen vet hur man hanterar en gura! Jag satt som ett barn på julafton då han var upp till lilla Luleå och demade Laney-stärkare för en liten skara gitarrbesatta individer.
                Fredrik Isaksson
                Bildarkivet

Kommentar

• Jonas E
                  Användare
                  • February 2003
                  • 2533

citat:Ursprungligen skickat av Tony

Oj, kan ni inte sluta lägga In Flames i dödsmetallfacket. Jag blir förnärmad när grupper som spelas på barnradion kallas dödsmetall ).
                  Jajajaaa.....bara för de spelats lite i radion betyder väl inte det att de inte kan klassas som döds....=) Det är ju lugnt det bästa band med growl i sången jag sett live.....Children of Bodom öser grymt på scen, bättre rent tekniskt när det gäller gitarrspel men trummisen e ganska otight.

När det gäller In Flames så kör de ner allt motstånd 3 meter under marken när studsmattan går igång under Colony. Sen får man ju inte säga om röj när de i Götet öppnade med Pinball map....fy fan..regnet försvann när eldkastarna brände på under konserten.

Man förstår varför de kallar sig In Flames om man e på de konserter där de använder eldkastarna....de hade regnat hela dan o jag som stod på främsta raden va snustorr efter konserten =)
                  /Jonas
                  540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• jonre723
                    Användare
                    • October 2004
                    • 439

Tony har definitivt rätt. In Flames och andra stjärtkäcka dansband från Göteborg (och deras kopior) har inget med Death Metal att göra.
                    Och så är det.
                    /J

Kommentar

• Cutekid
                      Användare
                      • January 2003
                      • 3368

citat:Ursprungligen skickat av FI

Annars håller jag med Daniel att Soilwork inte är helt fel, några låtar på senaste skivan är riktigt sköna med fet kontrast mellan refräng och vers vilket alltid är välkommet. I de tidigare plattorna var ju även vår egen svenska gitarrhjälte Mattias IA Eklundh med på ett hörn. Tokskön snubbe som verkligen vet hur man hanterar en gura! Jag satt som ett barn på julafton då han var upp till lilla Luleå och demade Laney-stärkare för en liten skara gitarrbesatta individer.
                      he he IA är chef ... har du sett när han lirar med dildon och fjärrkontrollen? Ha ha ha
                      Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Niklas Olsson
                        Användare
                        • February 2003
                        • 1156

Vattenbyte ikväll..laddat med Otep
                        //Niklas

www.nofoto.se
                        Nofoto på Facebook

Kommentar

• FI
                          Användare
                          • August 2002
                          • 3743

citat:Ursprungligen skickat av Cutekid

he he IA är chef ... har du sett när han lirar med dildon och fjärrkontrollen? Ha ha ha
                          Hehe jodå han visade en massa såna tricks under demokvällen, han lirade med en slangklämma också som han trixade med som värsta dåren. Helt vansinniga idéer men ascoolt sound! Och snacka om att man var inspirerad efteråt! =D
                          Fredrik Isaksson
                          Bildarkivet

Kommentar

• Orppo
                            Användare
                            • September 2004
                            • 518

snark!
                            Gör ni era vattenbyten till en ritual?
                            Måste ni lyssna till musik när ni byter vatten?
                            Det verkar som ett vatten byte är ett ont måste för vissa.
                            Måste ni ta hjälp av musik då?
                            NÄE vet ni vad,musik lyssnar man på när man e full och har fest,
                            inte vid vattenbyten,då skall man vara koncentrerad,så man inte överfyller tanken och slår klackarna i taket.
                            Jag har provat att lyssna till musik en gång,jag tror att det var per gessel,och då råkade jag överfylla akvariet,så till den milda grad att 112 var inom räckhåll.

Kommentar

• Cutekid
                              Användare
                              • January 2003
                              • 3368

Lamens !!!!!!
                              Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Adamanteus

Man kan bara lyssna på hederlig power metel när man byter vatten, Gamma Ray, Helloween (med Michael Kiske), Freedom Call. Men självklart även Motörhead, centralerna älskar Lemmys lena stämma

Kommentar

Arbetssätt...