If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Pink Floyd tråkig! Åh, nej det passar allt till det mesta, liksom Placebo och Primal Scream. (Hur lycklig blir man inte av Screamadelica!)Annan bra glad "röjar" musik är Super Furry Animals, passar ju bra till en djurtok
Öh, Pink Floyd tråkigt OCH gilla Primal Scream. Hur musikhistorielös får man bli. Läs på om krautrock och kolla vad PS namedroppar! Du kommer upptäcka mycket fantastisk musik!
(Den förnärmade tjurigheten i det här inlägget är menad som att vara extremt nördig, dvs. inte ens ironi)
Ps. Nu uttalar jag mig privat, ska vi inte starta tre evighetstrådar, musik, film och böcker?
Ok, skall vara ärlig... har inte lämnat 1970-talet riktigt än.
Så när jag byter vatten så är det Hawkwind "space ritual" live:en som gäller: -Tidig monton speed-acid-metall med lemmy på bas. Nakendansös (syns inte med vinylskiva) och deklamering av Moorecocks science fiction dikter. Allt detta till en konstanta matta av "rymdljud", dvs analoga brusgeneratorer.
Fast å andra sidan har man centralare så kanske skall an lyssna på Britney som motvikt
Kan bara hålla med,Anli!! Tog en Londontripp för att se 30-års jubileet år 2000.Lemmy,Sam Fox,ja alla som är kvar i livet bidrog med 4 timmar syrlig Spacerock! Det bästa jag sett!
Anli;Kolla upp Örebros Witchcraft´s debutplatta från förra året om du är inne på 70-tal.mixar Stones,Sabbath,Trees osv...Och det låter verkligen 70-tal!!
Tony;Hört High on Fire?! Blandar gammal Sabbath,Venom och Celtic Frost fast är tyngre/hårdare!! På nya kör de även Judas`Rapid Fire (på vinylsläppet)!!
Shpongle & Ozric Tentacles funkar också!!(Musik med syrebubblor...)
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Oj, oj, oj. Jag skulle vilja gå tjugo år tillbaka i tiden och stå på skolgården på högstadiet och kalla Motörhead och Metallica för "goa". (det här var på intet sett nedvärderande mot band som jag sett oräkneligt antal gånger live, särskilt Motörhead).
idag under vattenbytet (jag röstade madagaskar fresten) så ljöd de sköna beatsen från Phillys Most Wanted å Big Tymers och tror tillåme lite M.O.P å N.W.A hanns med i playlisten.
Gamla goda 60-70 talare som CCR , CCS ,Animals mm. gör vattenbytena till en fröjd.
Fast Santana , Fleetwood Mac och Dire Straits går heller inte av för hackor.
Kommentar