Musikval vid vattenbyte/Ny gallup

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Fish
    Användare
    • May 2004
    • 1403

Mina fiskar..Kräver.., Rock&Roll!
    Ju tröttare man är, desto högre...
    Vad lyssnar Mr. Fish på? (om man lyssnar på samma station kanske fiskarna börjar leka!)
    Mr.Fish lyssnar på 106,3(Stoh),eller 106,7!
    I min fisk lokal har jag en ordentlig högtalaranläggning monterad,
    så att tinitusen skjuts framåt!

Kommentar

• Vomera
      Användare
      • June 2004
      • 102

citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell

Vomera å ni andra, jag är fullt medveten om att listan inte är korrekt i genren, men jag klarar faktiskt inte att hålla reda på vad som är vad i metal-djungeln. Slash, döds, power, black, trash-metal liksom ... gnäller farsan ere dödsmetall, enda sättet ja kan hålla reda på det
      Du kan trösta dig med att du kan hålla iordning i fiskdjungeln iaf ! Det är mer än jag klarar av.

Kommentar

• jarinen
        Användare
        • April 2003
        • 1888

Ja eftersom det blivit en tråd där man presenterar sin musiksmak och inte enbart vid vattenbyten så :

Sepultura, Korn, Life of agony, Tool, Smashing pumpkins(härligt jazzig trummis), Otep, Faith no more, Ramones(kungarna av rock'n roll helt enkelt, Rush(jodå var på deras första sverigebesök på nästan 30år förra året, behöver man nämna batteristen, han är bara bäst, men det vet ni ju redan),Hanoi rocks, Andy Mc coy, Soulfly, Rollins band, In flames, The damned, Helmet, Filter, Metallica(speciellt den vita skivan), Megadeth, New model army.

Mina Uaru gillar Sepultura bäst, de är ju från Brasilien

Kategorisering? antingen svänger det eller så svänger det inte, nämnda musik svänger garanterat!

Mvh Jari

Kommentar

• daniel_i_malmö
          • April 2002
          • 1338

citat:Ursprungligen skickat av jarinen

New model army.
          Ahh, ibland tror man att man är helt ensam i världen men så plötsligt hittar man själsfränder på de mest oväntade ställen... Misstänte förvisso att du kunde känna till dem eftersom du nämnt sepultura innan... Själv är jag näst intill fanatisk fan och har väl allt NMA någonsin spelat in... plus en del bootlegs.
          Tjugofem år med ciklider.
          http://www.malmoakvarieforening.se
          Centralamerika 2006
          Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• jarinen
            Användare
            • April 2003
            • 1888

citat:Ursprungligen skickat av daniel_i_malmö

citat:Ursprungligen skickat av jarinen

New model army.
            Ahh, ibland tror man att man är helt ensam i världen men så plötsligt hittar man själsfränder på de mest oväntade ställen... Misstänte förvisso att du kunde känna till dem eftersom du nämnt sepultura innan... Själv är jag näst intill fanatisk fan och har väl allt NMA någonsin spelat in... plus en del bootlegs.
            Kul , jo jag har det mesta med NMA på vinyl, bootlegsen har jag inte ens försökt mig på, är det nåt band som det finns ett otal bootlegs på så är det detta.

Mvh Jari

Kommentar

• Morellen
              Användare
              • December 2003
              • 84

citat:Ursprungligen skickat av johnny 99

Lustigt med så många akvarister som lyssnar på metal i nån form, undrar vad det beror på. Själv slänger jag gärna på Fred eaglesmith, Kasey chambers, Counting crows, Winnerbäck, Southside Johnny, Magnus Johansson eller den störste hjälten av dom alla, Bruce Springsteen.

Rätt gubbigt faktiskt, trots att man bara är 28
              Finns det altså fler än jag som fortfarande envisas med att lyssna på Magnus Johansson (eller är det nån "ny magnus Johansson")?

Magnus Johansson, winnerbäck, demian, sundström, imperiet...
              eller nått som jag tror att jag är tämligen ensam om bland alla gossar som vädrar sin musiksmak här
              Salin hans jon´s mins, bìtlavinafellagid, nydönsk -isländsk pop som lättar upp arbetet.

Kommentar

• lisabeth
                Användare
                • December 2012
                • 124

Om jag spelade kent skulle mina fiskar DÖ,dom gillar bara hårdrock i nästan alla dess former,just nu lyssnar dom på Axel Rudi Pell.

lisa
                lisa

Kommentar

• MagnusL
                  Användare
                  • January 2004
                  • 326

citat:Ursprungligen skickat av deelay

Stelbenta hela högen eller? =)

Maceo Parker
                  Parlament
                  Crusaders
                  osv.........
                  ÄNTLIGEN någon som förstår sig på musik!

Kan addera funkstänkarna, Sir Joe Quarterman and Free soul
                  Magnus Lovgren

Kommentar

• lisabeth
                    Användare
                    • December 2012
                    • 124

Ett tips !!!! 106,7 stockholms bästa hård rocks kanal finns på nätet.
                    Lyssna live på din favoritmusik och programledare på Rockklassiker. Häng med på de senaste nyheterna och programmen, var med i tävlingar, och kolla in våra spellistor.

Om man läser vad alla här gillar blir det fullt på Sweden Rock festival i juni(rekomenderas!!)
                    lisa

Kommentar

• Mr.Fish
                      Användare
                      • May 2004
                      • 1403

Om man skummar igenom hela tråden-hitintills- ,så märker man snabbt att majoriteten av akvaristerna diggar någon form av Rock&Roll !
                      Är detta en slump? Eller bör man skaffa ett akv. om man gillar Rock&Roll, för att det "statistiskt" borde finnas ett dolt intresse?
                      Mr.Fish

Kommentar

• Mikael
                        Användare
                        • April 2002
                        • 347

Kom på ett par kategorier till:
                        • Bottenrengöring i samband med vattenbyte i kar med sur centralamerikanare = George Thorogood "Bad too the bone" alt Vaughan Brothers "Good Texan"
                        • Planerat vattenbyte men det hörs ljudligt plaskande från akvarierummet redan innan du klivit in där = Creedence Clearwater Revival "Bad moon rising" alt "Who´ll stop the rain"
                        • Vattenbyte precis innan de gamla polarna dyker upp = Ebba Grön "800 grader" möjligen "Staten och kapitalet" alt 1 Nationalteatern "Livet är en fest" alt 2 Prince "Let´s go crazy" alt 3 James Brown "Sex machine"
                        • Vattenbyte i guppykaret = Jan Johansson "Visa från Utanmyra"

Skönt att veta att det alltid finns en ljudridå att ta till

/Mikael Mayer
                        Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• kaj.p
                          Användare
                          • April 2002
                          • 2294

Mitt i natten Tycker dock Anli ligger bäst till. Säger bara Zappa har själv en samling på över 50 Zappavinyler, sedan Who, Fleetwood,Pink Floyd, Genesis, Yes, Canned Heat o Allman Brothers band. Toppa detta med Lost in LA med Colloseum. Det bästa någonsin gjorts live. Iofs ligger Santanas trippelalbum från Japan (Lotus) nära till
                          Dagens mjusik är bara covers eller så låter det som kompressorn.
                          Diskussällskapet
                          www.diskusforum.se

Kommentar

• Mr.Fish
                            Användare
                            • May 2004
                            • 1403

citat:Ursprungligen skickat av Mikael

Kom på ett par kategorier till:
                            • Bottenrengöring i samband med vattenbyte i kar med sur centralamerikanare = George Thorogood "Bad too the bone" alt Vaughan Brothers "Good Texan"
                            • Planerat vattenbyte men det hörs ljudligt plaskande från akvarierummet redan innan du klivit in där = Creedence Clearwater Revival "Bad moon rising" alt "Who´ll stop the rain"
                            • Vattenbyte precis innan de gamla polarna dyker upp = Ebba Grön "800 grader" möjligen "Staten och kapitalet" alt 1 Nationalteatern "Livet är en fest" alt 2 Prince "Let´s go crazy" alt 3 James Brown "Sex machine"
                            • Vattenbyte i guppykaret = Jan Johansson "Visa från Utanmyra"

Skönt att veta att det alltid finns en ljudridå att ta till

/Mikael Mayer
                            Jag tycker att Mikael skall,pröövaa, lysssna tiill hååårrdaree
                            muusik. Det går så utmärkt att byta vatten ,under "War Pigs"
                            Hälsningar: Patrik Bergh.

Kommentar

• imported_n/a
                              Användare
                              • July 2004
                              • 428

citat:Ursprungligen skickat av lisabeth

Ett tips !!!! 106,7 stockholms bästa hård rocks kanal finns på nätet.
                              Lyssna live på din favoritmusik och programledare på Rockklassiker. Häng med på de senaste nyheterna och programmen, var med i tävlingar, och kolla in våra spellistor.

Om man läser vad alla här gillar blir det fullt på Sweden Rock festival i juni(rekomenderas!!)
                              På jobbet brukar vi säga en av sveriges bästa sport kanaler, dom är ju grymt innsnöade sport fånar, så jäkla mycke sport snack hör man inte ens på vanligga P3.. På mitt jobb är vi 2st som inte diggar sport under arbets tid.
                              /Lasse

Kommentar

• Robin
                                Användare
                                • January 2003
                                • 4526

Sport i all ära men inte 24/7
                                Mvh
                                Robin

Kommentar

Arbetssätt...