Musikval vid vattenbyte/Ny gallup

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • edis
    Användare
    • August 2004
    • 57

Verkar vara metal för hela bunten som gäller här. Känner mig utanför med R.E.M, Lars winnerbäck och U2 i mp3 spelaren.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=211153

Kommentar

• defdac
      Användare
      • April 2002
      • 865

Peaches - Rosa helikopter?
      http://www.defblog.se

Kommentar

• MagnusL
        Användare
        • January 2004
        • 326

Tacka vet jag hederliga Commodores, "Easy" är perfekt när man byter vatten en söndagsmorgon!
        Magnus Lovgren

Kommentar

• Gwendly
          Användare
          • December 2003
          • 374

personligen foredrar jag att kora med blandgrejjs nar jag haller pa. Senast tror jag min skiva hade;
          Bjorn Afzelius, Slayer ,The Haunted, Johnny Cash ,Presidents of the United States of America , Refused , Doc Walker , India Arie, Lee Greenwood, Svenska Akademin, Gloria Jones, Tomas Andersson Wij, Train, Willie Nelson, Barenaked Ladies, Entombed

jag alskar mp3 skivor

Kommentar

• anli
            Användare
            • March 2003
            • 3740

Kan bara nämna för de få som bryr sig, att Opeth funkade trots mitt gammelmans motstånd mot att lyssna på nåt nytt efter 1978. Inte världens skitisgaste rock direkt, utan maffig och oroande studiomusik. Kan faktiskt tänka mig inhandla en platta eller två (snygga omslag).

ps läs Lemmys memoarer, de e rocknroll i kubik[8D]
            Anders L

Kommentar

• johnny 99
              Användare
              • December 2004
              • 80

Lustigt med så många akvarister som lyssnar på metal i nån form, undrar vad det beror på. Själv slänger jag gärna på Fred eaglesmith, Kasey chambers, Counting crows, Winnerbäck, Southside Johnny, Magnus Johansson eller den störste hjälten av dom alla, Bruce Springsteen.

Rätt gubbigt faktiskt, trots att man bara är 28

Kommentar

• daniel_i_malmö
                • April 2002
                • 1338

I en perfekt värld med bara bra musik hade alternativen sett ut nått sånt här:

1. Sisters of Mercy, Jesus & Mary Chain, The Cult, The Cure, Depeche Mode, Type O Negative, Danzig, Fields of the Nephilim, The Mission, Nine Inch Nails, Front 242, Ministry, Nick Cave (Jo, jag tar på mig mina gamla skinnbyxor och Get-A-Grips här hemma ibland, i smyg...)

2. Guns n Roses, Quireboys, Dogs D'Amour, Nomads, Hellacopters, DAD, Sator, Boghandle, Monster Magnet (Rocknroll kan ju vara kul också!)

3. New Model Army, Billy Bragg, Levellers (När jag fått nog av bratsen jag pluggar med)

4. Ulf Lundell, Dan Hylander, Springsteen, Eldkvarn (Rastlöshetsromantik och rött vin.)

5. Svenska Akademin, Advance Patrol, Timbuktu (Nutida skånsk rocknroll.)

6. Morrissey/Smiths, Suede, Pulp, Primal Scream

7. Imperiet/Thåström, Broder Daniel, Bob hund, DiLeva, Florence Valentin, Lars Demian (Diverse svenskt, naturligtvis med Pimme som överlägsen hjälte)

8. Lemonheads, Jane's Addiction, Beastie Boys, Manu Chao/Mano Negra, Metallica, Public Enemy, De La Soul, Lloyd Cole, Pearl Jam, Alice in Chains, Manic Street Preachers, Dinosaur Jr (Sånt som blev över...)

Listor är bra. Namedropping är kul. Det är bara så svårt att sålla...

EDIT: jag glömde ju alla singer-songwriters och sköna country-snubbar. jaja... Nästa gång.
                Tjugofem år med ciklider.
                http://www.malmoakvarieforening.se
                Centralamerika 2006
                Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• FI
                  Användare
                  • August 2002
                  • 3743

citat:Ursprungligen skickat av johnny 99

Lustigt med så många akvarister som lyssnar på metal i nån form, undrar vad det beror på.
                  Jag lyssnar på en massa annat också men nu var det ju metal som kom på tal så då hakade jag bara på. Annars så funkar precis allt med gitarrer så länge det inte bara är nåt simpelt Per Gessle-stuk över det hela.
                  Vill man få lite inspiration om man ska inreda karet så kan Kaki King fungera bra, får en att tänka i nya banor, har ni inte hört eller sett henne så är det bara att klicka på länkarna nedan som kommer från hennes webbsida. Experimentellt och udda är bara förnamnet...

This is the official website of Kaki King, the American guitarist and composer.
                  Fredrik Isaksson
                  Bildarkivet

Kommentar

• Vomera
                    Användare
                    • June 2004
                    • 102

Anli: Vad med Opeth är det som tilltalar dig ? Eftersom du verkar vara inne på en del proggresiv
                    musik ifrån 70-talet kan jag iof redan tänka mig vad det är du gillar, men låt endå en nyfiken
                    man höra vad du gillar.

Kommentar

• anli
                      Användare
                      • March 2003
                      • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Vomera

Anli: Vad med Opeth är det som tilltalar dig ? Eftersom du verkar vara inne på en del proggresiv
                      musik ifrån 70-talet kan jag iof redan tänka mig vad det är du gillar, men låt endå en nyfiken
                      man höra vad du gillar.
                      Tja, långa låtar med rätt roliga byten. En dov lite mystisk känsla tilltalade mig. Lite spretig musik, men brukar gilla sånt. Gitarrerna gillade jag, fast inte trummorna lika mycket. Men det är en vanesak.
                      Har iofs bara lystnat på en platta... vad den nu hette, nåt omslag med snygga svartvita foton av ett rum typ.. ligger just nu i sängen med laptopen å kommer inte åt skivan
                      Anders L

Kommentar

• Tony
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4594

anli, opeth släppte en av historiens mest välproducerade live-dvd för något halvår sedan. Första halvan (8 låtar) är lugna akustiska/odistade låtar och resterande smiskar igång maskineriet. Den kan varmt rekommenderas om du har ens minsta hopp om de gossarna .
                        Tony Englund

Kommentar

• Joakim Draktoft
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 7334

Man är väl helt fel ute då man uppskattar all form av elektonica, ebm, synth, synthpop och alla varianter kring det området, även om jag sett att vissa faktiskt tangerat detta i denna tråd(tack spesmats och Zaphi !!).

Liten lista på lite trevligt som snurrar hemma på vinyl och CD;

Front 242, Nitzer Ebb, Front Line Assembly, Rammstein, VNV nation, Pouppée Fabrikk, Spetsnaz
                          Depeche Mode, Kraftwerk, Covenant, Neuroticfish, Melotron, Elegant Machinery, Colony 5,
                          Mesh, DeVision, Cause and Effect, New Order, The Echoing Green, S.P.O.C.K,
                          Human Leauge, Lustans Lakejer, Bodies Without Organs, Saft m.m.
                          Joakim Draktoft
                          f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Mike_Noren
                            Användare
                            • February 2003
                            • 2694

Javafan då gör jag väl reklam för min musik också...

1) Dargaard. Medeltidsinspirerad goth utan vampyrfjomp. Kolsvart, vackert, och otroligt välpolerat. Bra att oroa grannarna med. Bäst: "Demon Eyes", "Fire's Dominion", "Of Broken Stone"... hela Eternity Rite skivan.
                            2) Dead Can Dance. Gammal goding, en spin-off från This Mortal Coil. Dra på "De Profundis (out of the depths of sorrow)" och riktigt *se* sorgen välla ur högtalarna - DCD är ursprunget till hela 'beauty in darkness' grejen. Sångerskan är annars mest känd för att det är hon som sjunger soundtracket till Gladiator.
                            3) Lacuna Coil. Bra italiensk hårdrock, åt Paradise Lost-hållet. Alla deras skivor är bra, men favoriten är kanske Comalies.
                            4) Hagalaz Runedance Enkvinnasprojekt av en asatroende häxa. Låtarna är förstås om just asatro, men på allvar, och det märks. Bisarrt, sentimentalt, mäktigt, och mycket annorlunda. "Hel" och "Wake Skadi" är favoriter.
                            5) Corvus corax Medeltida partyröj. Framförallt liveskivan gör party tillochmed av vattenbyte.

Just nu lyssnar jag annars mest på "operarock". Nightwish har jag tröttnat lite på, även om "Sleeping Sun" fortfarande är otroligt bra, så just nu kör jag rätt mycket Within Temptation, framförallt "Mother Earth" skivan, nya "The Silent Force" är lite för poppig för mig. Sen är det mycket annat förstås, Apocalyptica, Fear Factory, Evergrey, Delerium, Arcana...

Kommentar

• Daniel Odell
                              Användare
                              • January 2003
                              • 2437

Vomera å ni andra, jag är fullt medveten om att listan inte är korrekt i genren, men jag klarar faktiskt inte att hålla reda på vad som är vad i metal-djungeln. Slash, döds, power, black, trash-metal liksom ... gnäller farsan ere dödsmetall, enda sättet ja kan hålla reda på det
                              fish r friend

Kommentar

• deelay
                                Användare
                                • September 2002
                                • 5394

Stelbenta hela högen eller? =)

Maceo Parker
                                Parlament
                                Crusaders
                                osv.........
                                http://www.aquariumstockholm.se/