Musikval vid vattenbyte/Ny gallup

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TroffeMicke
    Användare
    • February 2004
    • 412

Nä, inte jojken.....
    Mvh.Micke

http://www.troffemicke.com/

Kommentar

• Jonas E
      Användare
      • February 2003
      • 2533

Jag märkte en ökad lek-frekvens hos mina demasoni när de bodde i akvariet bredvid våran dator, när man drar igång med Dimmu Borgir så lekte de...en gång i veckan....hmmm....kan det bero på att jag lyssnade på dimmu när jag gjorde vattenbyten eller kanske på grund av vattenbytena......jaja, får väl fortsätta att spela lite för dem och se vad som funkar bäst, Black metal eller vattenbyten......
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

citat:Ursprungligen skickat av Zaphi

Kommer inte reggaen från Jamaica? Sist jag kolla tillhörde inte det Afrika.

Frågan är om inte reggae faktiskt är engelskt, för Jamaica var ju en engelsk koloni på den tiden. [:0]
        Det stämmer att ska och reggae har sitt ursprung hos ättlingar till afrikaner på Jamaica.
        Sorry om jag kom lite off topic nu...[]
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• anli
          Användare
          • March 2003
          • 3740

En lite bekännelse så här på kvällskvisten:
          - Pågrund av influens av denna tråd så bearbetade jag en yngre kollega till han skulle låna ut lite "modernare" populärmusik till mig. Så i morgon får jag ta del av bla Opeth som alla tjatar om. Tänkte borsta av mig dammet lite, annars blir man så häcklad av orm å co
          Sen får vi se om det hänt nåt i branchen efter 1978.
          Blir jag besviken sticks huvudet ner i sanden igen.
          Anders L

Kommentar

• Mattias Olsson
            Användare
            • September 2003
            • 328

Gillar man Opeth måste man kolla in Tool också!! De är helt enkelt bäst.

Kommentar

• Daniel Odell
              Användare
              • January 2003
              • 2437

dimmu borgir
              amon amarth
              dark tranquility
              immortal
              in flames
              children of bodom
              soilwork
              bloodbath

..... lite sjysst dödsmetal Anli. Bränner en mp3-cd åt dig till freda du kan få me dig hem
              fish r friend

Kommentar

• Jonas E
                Användare
                • February 2003
                • 2533

Fan vilken ösig musik vi ciklidsnubbar lyssnar på....dödsmetall i långa banor.....vi kanske skulle boka In Flames till ciklidstämman
                /Jonas
                540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Mikael
                  Användare
                  • April 2002
                  • 347

Ur forumets förhållningsregler.

Inlägg som raderas eller flyttas

§ Inlägg som inte håller sig till ämnet som forumet avser.

Hallå alla moderatorer och övriga! Har ni blivit döva och blinda av allt skrammel ni lyssnar till [] Tacka vet jag Kalle Jularbo och Snoddas, dom kunde det där med sväng dom [)]

Jag har flyttat hela trådinnehållet till en ny kombinerad tråd, Musikval vid vattenbyte/Ny gallup. Säkert en relevant åtgärd i detta sena skede (självkritik och ironi) då tråden nästan ebbat ut.

Nu förväntar jag mig ordning och reda i de följande inläggen, avsteg från trådbeskrivningen kommer obönhörligen att raderas.

/Mikael Mayer

Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• Tony
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4594

Oj, kan ni inte sluta lägga In Flames i dödsmetallfacket. Jag blir förnärmad när grupper som spelas på barnradion kallas dödsmetall ).
                    Tony Englund

Kommentar

• jordätaren
                      Användare
                      • February 2005
                      • 51

Jag diggar också Pink Floyd vid vattenbyten.
                      Rasmus Ljungqvist
                      540lit sydamerikaner
                      54lit yngelkar

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oi...us Akvariesida

Kommentar

• Cutekid
                        Användare
                        • January 2003
                        • 3368

Själv blir det en dos utav Sevendust, Fear factory och Puya när det är vattenbyten. Hårt ska det vara.

Mvh
                        Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• jordätaren
                          Användare
                          • February 2005
                          • 51

Pink Floyd för mig Dark side of the moon, the wall, Animals och Wish you where here.
                          Rasmus Ljungqvist
                          540lit sydamerikaner
                          54lit yngelkar

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oi...us Akvariesida

Kommentar

• PsyM
                            Användare
                            • March 2004
                            • 460

Saikopod, Man With No Name, Taikon, Sonnenvakuum och The Delta är det som gäller i min lya!
                            Min Zoon
                            Mitt 900 liters

Kommentar

• Mikael
                              Användare
                              • April 2002
                              • 347

Jag säger som Anli, har det hänt något efter 1978? Musikhistorien slutade väl när discon körde över oss?

Personligen lyssnar jag på allt (utom snoddas och jularbo...). Skulle som exempel vilja rekommendera följande:
                              • Vanligt tradigt vattenbyte samma dag som bilen pajat = ACDC
                              • Vanligt tradigt vattenbyte samma dag som lönen anlänt Thin Lizzy, Black Sabbath
                              • Dags att avliva den gamle trotjänaren i samband med vattenbytet = ledmotivet ur Gudfadern
                              • Totalrenovering av ett kar = hela Puccinis opera Turandot (stor risk att renoveringen får vänta dock...)
                              • Vanligt tradigt vattenbyte efter en god middag med gott vin och huset är tomt förutom den vackra hustrun, hmmm, = Barry White (hang on in there baby) möjligen något spår av Donna Summer
                              • Fånga tuggande honor i samband med vattenbyte = Johnny Cash (I shoot a man in Reno just too watch him die...)
                              • Vattenbyte i samband med vattenkastning samt alla andra tillfällen = Springsteen, U2, Scocco, Peps, Wilmer X, Devo, Simple Mind, Police mm mm mm mm...

Musik är väl som akvariehobbyn, det finns guldkorn överallt. Det gäller bara att inte fastna i 70-talet... suck

/Mikael Mayer
                              Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• olaJ
                                Användare
                                • August 2003
                                • 584

Det finns endast ett kassettband i vår stereo i odlingslokalen, det har inte varit ute ur stereon en enda gång på 12 års tid, det är "On a storytellers night" med Magnum.....inget går upp mot arenarock vid "lokalbestyr", har väl spelat det minst 4 ggr/vecka*52*12)=sisådär 2496 ggr!!! Kan lova att grannarna är trötta på den vid det här laget :-), jag däremot tröttnar ALDRIG HE HE !!!
                                "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

Arbetssätt...