Nu finns det en ny gallup på förstasidan.
Musikval vid vattenbyte/Ny gallup
Kollaps
X
-
Musikval vid vattenbyte/Ny gallup
Taggar: Ingen -
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av anli
Hurra, man e cool å inte mainstream!
Typ dödsmetall istället för BritneyMagnus LovgrenKommentar
-
Anli, vaddå? I mitt fiskrum innehållandes malawiciklider ljuder vacker dödsmetall ur boomblastern merparten av tiden då jag är där )
Tony EnglundKommentar
-
Anli: Dödsmetal är väl så mainstream det kan bli. Tacka vet jag Bauhaus, det är nog det som jag lyssnar mest på när jag donar.Kommentar
-
Ja, varför inte en "vad lyssnar du på vid vattenbyte"-tråd. Själv har det varit mycket Placebo på sistone, och Yeah Yeah Yeah's.
Fast Bauhaus har jag en del av, det ska jag leta fram. De gjorde en fruktansvärt bra cover på Bowies "Ziggy Stardust" vill jag minnas.Kommentar
-
citat:Ja, varför inte en "vad lyssnar du på vid vattenbyte"-tråd. Själv har det varit mycket Placebo på sistone, och Yeah Yeah Yeah's./#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
-
Dodsmetal? Bauhaus? Host host. Current 93 eller Nurse With Wound, och om det ska vara lite hardare, nan japs typ Keiji Haino eller Mertzbow.
(ps, jag har en hel del dodsmetal + alla Bauhaus album (pa bade vinyl + CD) samt en majoritet av vinylsinglarna (man far nastan alla utgivna latar som extralatar pa CD utgavorna). Alla latar inspelade i studio med Bauhus under deras aktiva period inklussive covern pa Spirit in the sky (baksidan pa The sanity assassin, singel utgiven i begransad utgava som endast medlemmar i deras fan club fick) har jag lyckats samla pa mig pa skiva.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Ah, kul att hitta lite bauhaus-fantaster. Det är ju inte varje dag direkt. Folk brukar titta lite snett på mig när man diggar introt till flat fields eller Bela Lugosi´s dead. Det är ju inte brittan direkt. [:p]Kommentar
-
Ok, skall vara ärlig... har inte lämnat 1970-talet riktigt än.
Så när jag byter vatten så är det Hawkwind "space ritual" live:en som gäller: -Tidig monton speed-acid-metall med lemmy på bas. Nakendansös (syns inte med vinylskiva) och deklamering av Moorecocks science fiction dikter. Allt detta till en konstanta matta av "rymdljud", dvs analoga brusgeneratorer.
Fast å andra sidan har man centralare så kanske skall an lyssna på Britney som motviktAnders LKommentar
Kommentar