If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag åkte ut till närmsta bonne och fick en hel hög.. täckdikningsrör hette de visst.. de använder dem inte längre då just plaströr har ersatt dem, 5cm i diameter var hålet på de jag fick men de finns visst i 3cm och större..
Funkar super att göra lekgrottor av(malnörd som man är)
Jag har några ("lånat" från far) men letade efter fler för ett par år sen och märkte att det är ruskigt svårt att hitta i byggvaruhus idag. Allt är plast. Mina har nog en innerdiameter på cirka 10-12cm skulle jag tro. De är väl cirka 30-35cm långa. Det lättaste är nog att snacka med nån bonde eller nått.
Anli; byggvaruhus och hos VVS-firmor!!!
Finns även 6-kantiga rör som du säkert sett används som vinställ idag...det är egentligen avloppsrör som dom tar grymmt bra betalt för *asg*
Vänligen Deathdealer
"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!
Anli, leta hos sådana firmor som river och tar tillvara byggmaterial,
jag vet att här iGöteborg har både Återbruket och Hammars trä haft sådana rör, annars är det väl bara att åka runt och leta efter hus som dom håller på att drenera om på utsidan , och fråga om du får köpa deras gamla dreneringsrör.Janne
Zaphi; jepp det finns MEN som jag skrev, så sälj dessa idag som vinställ *skrattar*......vill ni att jag ska ta reda på vad de kostar?????
Lustight, för i många inredningsbutiker och butiker som säljer essänser (gör ditt eget öl osv) har dom haft dessa!!!
Deathdealer
"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!
jan olof - dom måste ju nästan vara bättre att ha i karet än de runda???? Lättare att täcka över om man nu vill dölja dessa???...har jag fel???
Deathdealer
Ps. Dom är RUNDA innuti!!! *asg*
Kommentar