Det var en intressant erfarenhet kilova! Så du och dina vänner startade med så pass få djur. Startade ni med ungdjur eller vuxna ur affär eller har det varit grupper som levt ihop sedan yngelstadiet? I det sista fallet kanske risken för krig är minst. Jag trodde att det var helt omöjligt att undvika att åtminstone nått djur dör. Anser du kilova att inredningen är viktigare i ett mindre akvarium?
Det är kanske läge att påpeka att inte har startat tråden för att ifrågasätta den uppenbara fördelen med stora akvarier. Innerst inne är jag inne på din linje Zaphi, att baljan borde vara mycket mer än 150 cm, minst lika mycket för min egen skull som fiskarnas. På sikt vill jag nog ha troffar i ett större akvarium för att en större grupp är vackrare, men just nu kan jag inte välja på grund av utrymmesbrist hemma.
Anders
Det är kanske läge att påpeka att inte har startat tråden för att ifrågasätta den uppenbara fördelen med stora akvarier. Innerst inne är jag inne på din linje Zaphi, att baljan borde vara mycket mer än 150 cm, minst lika mycket för min egen skull som fiskarnas. På sikt vill jag nog ha troffar i ett större akvarium för att en större grupp är vackrare, men just nu kan jag inte välja på grund av utrymmesbrist hemma.
Anders
Kommentar