Start bilder från min lokal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3217

    Ursprungligen postat av Perikles
    Vad använder du dig av för system vid vattenbyte? Akvarium med uppborrade håll? Eller någon hävertfunktion? Funderar mycket på detta med automatiskt vattenbyte så all info värdesätts.
    jag använder mina egentillverkade vattenlås, så man slipper att borra i karen.
    dom fungerar jättebra.
    nu har jag 6 st olika kranar som jag sätter på trycket till sex olika avdelningar.
    dom fyra första använde jag vanlig syreslang till inkommande vatten för att dom hade ungefär samma storlek.
    nu på dom två sista har jag vanlig 1/2 tums slang med kranar på grund utav att det är olika storlekar på dom karen, så därför kan jag justera vattenmängden.
    förresten så kan ni kolla på min zoon på lite bilder hur jag har löst det.mvh janne

    Kommentar

    • Perikles
      Användare
      • December 2005
      • 658

      Det skulle ju underlätta en hel del med automatiskt vattenbyte. På min gamla arbetsplats A-L i Sumpan hade vi ett avrinningssystem med borrade håll samt en påfyllning med någon form av magnet-timer som drog igång en gång/dag. Den fyllde på ung. 10%.
      Just nu har jag 20 akvarium i källaren, det går att byta manuellt, men om man utökar så behövs det nog ett system med automatiskt byte.
      Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
      -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
      Cicero (106-43 f.kr)

      Kommentar

      • malawialex
        Användare
        • January 2007
        • 125

        ingen som bryr sig om denna tråden mera? hur går det egentligen bmwpower?
        375l : malawi
        253l : tomt
        222l : yngel malawi

        Kommentar

        • Malawi Micke
          Användare
          • October 2006
          • 167

          Ja det skulle vara otroligt intressant att få se lite nya bilder och hur långt du har kommit med lokalen...
          malawi 4 life

          Kommentar

          Arbetssätt...