Start bilder från min lokal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

    Ska man ha raritet så är det Red belly som gäller
    Tänkbara sorter är körsbär,ilangi,kiriza,kjesare,dubbar,citron2 bärnsten,moliro

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • December 2004
      • 3060

      naturligtvis körsbär oxå!, den glömde jag..men Red Belly är väl snudd på omöjlig att få tag på!? Med raritet menade jag nån "ganska" ovanlig variant
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • bmwpower
        Användare
        • December 2002
        • 1934

        Ja vad jag hört så är red belly nästan omöjlig
        Men det ska eventuellt fångas några inom skådlig framtid vad jag hört

        Kommentar

        • specmats
          Användare
          • December 2004
          • 3060

          jasså! Ja förstår inte riktigt hypen efter red belly!?, dom bilder ja har sett så är det inte speciellt märkvärdigt..
          Tropheus Duboisi halembe, so
          Melanochromis Auratus, vf
          Synodontis Petricola, odlade

          Akvarie-setup (Salt)

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            Användare
            • May 2005
            • 4642

            bmwpower,

            har läst inlägg från dig på flera ställen eftersom jag och en polare "testkör" lokal. Om vi ska ta över den blir det dock en hel del ändringar för den är svårjobbad i nuläget - därav har jag sökt efter tips på detta forumet.

            Först och främst - tack för att du skrivit om hur du har gjort, samt alla foton!! Vi verkar ha klurat i ungefär samma banor. Känns bra att få bekräftat sina tankar.

            Så kom jag till denna tråden och läste om strömavbrottet... och då blir jag ju helt känslomässig. Lider med dig. Otroligt strongt att fortsätta efter det!! Klart impad!!

            Håll lågan brinnande och skriv/fota gärna mer. Den dagen det ev. blir dags för mig så blir det lite härifrån också.

            Bästa hälsningar - och krya på dig!!

            /Patrik
            Ingen fisk har läst böckerna.

            Kommentar

            • jullen
              Användare
              • March 2005
              • 628

              Hur går det med lokalen bmwpower?
              mvh ville.

              375 L Malawi
              585 L Malawi
              54 L Johanniyngel
              25 L OB rödzebrayngel

              Kommentar

              • bmwpower
                Användare
                • December 2002
                • 1934

                Det går ganska bra råder brist på akvarium som jag blivit lovad länge.
                Har lagt ute lite krokar här och vad så det kanske bli lite mera kul i lokalen än bara odling.
                Hade det inte hänt det som hände så hade läget varit annorlunda idag.
                Hoppas snart kunna lägga upp lite nya bilder,det har även börjat byggas en hemsida för att kunna presentera mig och fiskarna man har för försäljning.
                Pengarna är inte det viktigaste för mig utan bara så man kan köpa nya fiskar och få igen lite av sina utlägg.
                Så det ligger lite mer än en boll i luften just nu hoippas bara kunna ro alt i land.

                Kommentar

                • Torsten
                  NCS Medlem
                  • September 2002
                  • 647

                  Varför säljer du massa akvarier istället för att dra igång dom Lennie??

                  Kommentar

                  • bmwpower
                    Användare
                    • December 2002
                    • 1934

                    Jag tog en chansning när jag betsällde dom att det skulle gå att ha 3st på höjden.
                    Det hade gått,men blir inte optimalt både att titta på och jobba med så nu blir det kar som är 45cm höga istället.

                    Kommentar

                    • Midas_Tom
                      Användare
                      • March 2005
                      • 809

                      lycka till säger jag bara!

                      //tom
                      //tom

                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

                      Kommentar

                      • Prayerman
                        Användare
                        • June 2004
                        • 1314

                        35000:- !!! Tjenare, det var mycket pengar det!
                        Tomas Wallengren
                        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                        Kommentar

                        • jullen
                          Användare
                          • March 2005
                          • 628

                          Hur går det med lokalen?
                          mvh ville.

                          375 L Malawi
                          585 L Malawi
                          54 L Johanniyngel
                          25 L OB rödzebrayngel

                          Kommentar

                          • bmwpower
                            Användare
                            • December 2002
                            • 1934

                            Kommer några nya halvdåliga bilder.
                            Samt att det ser ut som satan i lokalen men jag har inte haft så mycket motivation så det är därför.
                            Har knappt inte hänt något alla sedan sisst men nu har lusten kommit tillbaks.
                            Så nu har jag börjat göra lite,kommer förhoppningsvis hända mer denna och nästa vecka.


                            Bild på Automatklockan som ska sköta yngel avdelningen.

                            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                            Bilder på pallstället har tagit tid att svetsa,när man inte har alla grejor hemma för svetsning men med bakesle får man låna mycket.
                            Kommer till att bli dubbla rader avsett för 450liters så det ska bli 18st när det bli klart.
                            Men antalet kan ändras lite för jag har ett rörhelvete i taket på ett ställe som är ivägen.
                            Kanske bara bli 2st 450 på höjden och 2st 75x60x45cm kar i botten för art odling men det får jag se när jag provat hur det ser ut.

                            Till höger vid elementet är det tänkt att det ska vara 12st 300liters eller 8st 300liters och 8st 60x50x50 för dling i botten på ställningen
                            Till vänster kommer det att vara ca 12st 222or.
                            Det kommer att bli gångar på ca 1m bredd vilket jag hoppas räcker det är lite lite men vad gör man.
                            Men allt detta är ju när lottovinsten trillar in.

                            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                            En ruggigt dålig bild på mina VF Kirizor dom är fina i vanligare fall.

                            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                            Några av mina demasoni jag har odlat på i några år och sparat ganska fina men dom finaste har ju som bekant dött.
                            Men har några F1or i ett annat kar som ska få ge nytt blod

                            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                            Här testar jag om 20cm mellanrum duger mellan balk och akvarium

                            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                            Så nu hoppas jag på lite liv i tråden igen bara jag kommer överens med kameran blir lätt suddiga bilder.

                            Kommentar

                            • Per B
                              Användare
                              • September 2005
                              • 1250

                              Det ser spännande ut. Det har ju hänt en del sedan jag besökte dig sist. Kör hårt och lycka till!

                              Dina Kirizor ser fina ut, bättre än i hinken. Synd att du inte skaffade lite Maswa istället som jag kunde tjata till mig. [] ;-)

                              Jag ser fram mot ett nytt besök vid tillfälle.
                              mvh Per

                              Tanganyika och Västafrika i burkarna

                              Kommentar

                              • lilljimpan
                                Användare
                                • February 2005
                                • 143

                                hur har det gått? Har det hänt nåt mer i lokalen?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...