If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Guzrob är det den svenska avundsjukan eller??
Bara för att du inte varit där så finns lokalen och jo den fungera ypperligt och fisken trivs.
Men den är inte lika fint som på zoomässan om det nu är ett måste för din smak
Men för sitt ändamål fungera det mycket bra och det var det som var MITT mål.
Bilder finns men dom ligger på en viruskraschad disk som snart ska bli frisk.
Allt är färdigbyggt och det fylls på med akvarium efter hand som dom andra fylls på.
Just nu är det omändring från troffar till mer malawi och andra tanganyika sorter men även lite diskus är på tapeten för skojs skull.
Men utvecklingen av lokalen har avstannat lite p.g.a av flera orsaker bland annat att inte tiden räcker till just.
Trodde detta var ett forum där man spred kunskap och gläjde för att för hobbyn framåt.
Kan säga att det är många som uppskattat bildern och tipsen för att kunna gör en egen lokal i mindre skala och det var det som var min tanke när jag startade tråden.
Det var inte ämnat som ett skrytbygge.
Trodde detta var ett forum där man spred kunskap och gläjde för att för hobbyn framåt.
Kan säga att det är många som uppskattat bildern och tipsen för att kunna gör en egen lokal i mindre skala och det var det som var min tanke när jag startade tråden.
Det var inte ämnat som ett skrytbygge.
Enig med dig har lagt en hel sommar på lokalförbättringar. Mina 10 kbm som blivit 14. Allt har åkt ut o in då jag haft som projekt o klinka golvet o kakla väggarna. Har fler ggr ifrågasätt vad jag igentligen håller på med. Men nu är det klart, brinner för mina fiskar. Räcker inte det?
Enig med dig har lagt en hel sommar på lokalförbättringar. Mina 10 kbm som blivit 14. Allt har åkt ut o in då jag haft som projekt o klinka golvet o kakla väggarna. Har fler ggr ifrågasätt vad jag igentligen håller på med. Men nu är det klart, brinner för mina fiskar. Räcker inte det?
ja jag har också tillbringat sista månaden med förbättringar i min källare.
det har väl blivit en 3000 liter till, så nu är jag väl uppe i en ca 28000 liter vatten.
jag har även gjort klart så att det automatiskt vatten byte på alla akvarium.
har även bytt ut 2 ställningar av stål och 4 träställningar av trä, till aluminium och stålställningar med ben så att det blir mera lättjobbat.
har även köpt in del nya auloncara och utökat med lite mera mbunas.
även en ny grupp av moliro har inhandlats plus att mina fire red discus har fått lite mer plats. mvh janne
Det är väl kul att se hur andra gör
Så man själv kan se in för sitt eget nästa bygge
Kommer starta en ny lokal så fort jag hittar rätt läge
Gurob har redan varit i den jag har
Ingen har klagat på min än merän att den är trång
35kvm med idag 49 kar igång
Nästa ska vara större
Man får ju aldrig nog
alltid nya sorter på gång
//Lasse
jag har även gjort klart så att det automatiskt vatten byte på alla akvarium.
Vad använder du dig av för system vid vattenbyte? Akvarium med uppborrade håll? Eller någon hävertfunktion? Funderar mycket på detta med automatiskt vattenbyte så all info värdesätts.
Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)
Kommentar