Start bilder från min lokal

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

Ja nu är hela pallstället färdig svetsat så nu ska man bara vinna på lotto så man kan fylla upp det.

Kommentar

• Hank
      Användare
      • April 2002
      • 1321

Ursprungligen postat av bmwpower
      Ja nu är hela pallstället färdig svetsat så nu ska man bara vinna på lotto så man kan fylla upp det.
      Är det inte bättre att börja i mindre skala och sedan utöka i takt med att det kommer in pengar?
      Verkar rätt trist att bara ha ett tomt pallställ och inte ha råd att fylla det.....
      /#378 Hank
      Zoonen:
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

NCS medlemsbilder:
      http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

Kommentar

• bmwpower
        Användare
        • December 2002
        • 1934

Nja det är ju lika bra att ha det färdig svetsat,annars ska man iväg och göra det igen.
        Nu kan man bara fylla på.

Kommentar

• Mr.Fish
          Användare
          • May 2004
          • 1403

Öka, öka ! ;-) -Mr.Fish-

Kommentar

• Pikkenix
            Användare
            • March 2005
            • 254

Fliker in med en fråga angående att ha lokal till dig bmwpower (och övriga lokalägare). Hur är det med försäkring, går det på hemförsäkringen, tilläggsförsäkring till denna eller en helt separat försäkring?
            Vad går den på?
            Mvh
            Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

Kommentar

• PatrikMalmo
              Användare
              • May 2005
              • 4642

pikkenix,
              beror nog en del på var man har "lokalen". Kör man ett separat rum i lägenheten/bostaden så kan det gå på hemförsäkringen, eventuellt krävs tilläggsföräkring (varierar beroende på försäkringsbolag och omfattning av "lokalen", som jag kopplat det). En helt fristående lokal tror jag man måste teckna en egen försäkring för. Jag och polaren har inte kommit till det stadiet än, men om ett par månader så måste vi sätta oss in i det. Mycket stålar blir det...

Hilsen,

P
              Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• bmwpower
                Användare
                • December 2002
                • 1934

Har man lokalen utanför sin bostad så är det separat försäkring som gäller

Kommentar

• Pikkenix
                  Användare
                  • March 2005
                  • 254

Ok, tack för informationen.
                  Mvh

Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

Kommentar

• bmwpower
                    Användare
                    • December 2002
                    • 1934

Eb bild på listerna som ska hålla filtert ja jag vet det ser ut som kråkorna har skitit silikon.
                    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

En bild med filret på plats en bra lösning men inte så bra om man ska ha sand för det är svårt att böja glas i nederkanten för att undvika att pumpen suger sand.
                    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Här utnytjas höjden maximalt det översta karet är 95x40x30cm och det ska vara3st sådan för odling av ancistrus.
                    Blev så tajt att jag fick flytta upp elkontakterna 5cm
                    Dom som är under är 152l och ska vara för par fisk,uppdragning av yngel eller karantän.
                    Senast redigerad av bmwpower; 11 December 2005, 20:15.

Kommentar

• bmwpower
                      Användare
                      • December 2002
                      • 1934

Kommer förhoppnings lite fler bilder imorgon på lite som blivit gjort i helgen.

Kommentar

• bmwpower
                        Användare
                        • December 2002
                        • 1934

Har kollat försäkring på lokalen och det är svårt att hitta något som passa dom fletsa bolag har tagit bort djurförsäkringar eller vad man nu ska kalla det.
                        Hittils har jag inte hittat något bolag som man kan täckna sig hos som ger något vid skada eller annat.
                        Problemet är atten större odling oftast betraktas som affärsverksamhet och då är det helt andra vilkor etc.

Kommentar

• Pikkenix
                          Användare
                          • March 2005
                          • 254

Lennie om du hittar något som passar bättre än andra så kan du väl posta det här eller slå mig en pling om det. Är själv i startgroparna för en lokal - det enda som fattas är just en lokal...
                          Så tar emot alla tips jag kan få och lär återkomma till dig via telefon när det är dags.

Har även skickat ett PM till dig.
                          Mvh

Kommentar

• Bilbo
                            NCS Medlem
                            • April 2002
                            • 1159

Flyttat till DIY på begäran från den som startade tråden!
                            // Magnus Arvidsson

Kommentar

• bmwpower
                              Användare
                              • December 2002
                              • 1934

En bild på ställningen till dom stora karen
                              Ibland hjälper det inte hur mycket man planera det kan bli fel ändå
                              På denna bild ställs jag inför 2 alternativ.

Det var tänkt från början att ta 3st 450 på höjden men blev 10cm fel.
                              1,Att ha 2st 450 på dom 2 översta planen och antingen 2st 75x60x40 i botten eller 150x60x40cm.
                              2,Eller modifiera nedre bärbalken och sätta ett 450 med endast 15cm mellan balk och akvarium.
                              Som det ser ut just nu blir det 20cm mellan balk och akvarium,det är lite lågt men ska det vara lite narturligt så bör det nog bli så
                              Men om jag modifera nedersta bärbalken så kan jag ha 27cm mellan 450karen och ha ett 40cm högt i botten.
                              Frågan är ju vad man ska ha i karet längst ner till, kanske karantän eller ny fisk ??
                              Senast redigerad av bmwpower; 18 December 2005, 16:54.

Kommentar

• bmwpower
                                Användare
                                • December 2002
                                • 1934

Dags för lite nya bilder som är ett tag sedan jag tog.
                                Kommer snart mer bilder ska ha lite lyse i taket först
                                Så här har jag inrett mina troffekar.

Så här stökigt och trång kan det bli när man handlar för ofta
                                Hela ställningen ska bytas ut så småningom.
                                Högts upp är det odlingskar för malar är det tänkt.

Kommentar

Arbetssätt...