Danmark är ett hett tips. Jag vet en kille som har yngel för det mesta. Kontakta mig på msn Mats.
Petrochromis tråd 2005
Kollaps
X
-
-
Idag var jag på akv.leasing där de hade fått in nya vf Petrochromis!, Petrochromis ortognathus Tricolor (Gold) och P.Trewavasae. I synnerhet den sistnämnda var riktigt vacker.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Sådär .. fick 4 nya yngel idag på mina VF Petrochromis trewavase.
Så nu har man en liten trevlig grupp F1 yngel på 10 st.
MvhKommentar
-
Va!? Får de inte större kullar?? Det trodde jag..."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av ozric
Va!? Får de inte större kullar?? Det trodde jag...
MvhKommentar
-
dubbelt så stora!? då är dom nästan 1 cm!, den storleken och det faktum att petro är snabbväxande innebär ju att den väldigt tacksam att odlaTropheus Duboisi halembe, so
-
Hehe,e d dubbelt så stora borde de väl snarare va TVÅ cm.
Men jag trodde verkligen att de fick större kullar...."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
mina troffeyngel är på sin höjd 6-7 mm! är det ovanligt smått? har egentligen inte tänkt på det förutTropheus Duboisi halembe, so
-
Mina yngel från i går är väl ca 1.5 cm vilket är rätt rejält, varav de lite mindre kullarna. Tänkt då på hur stora petrosarna är
De växer också mkt fort. Jag köpte i sent i höstas ett gäng petrochromis sp "ikola" på ca 3.5 cm. Idag är de största ca 10 cm stora och de har växt otroligt fort.
MvhKommentar
-
oj vilken snabb tillväxt! det innebär väl att dom är fullvuxna till vinternTropheus Duboisi halembe, so
-
6-7mm verkar litet. Mättte nyss till 1,7 cm SL på nyspottade troffe-yngel."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
1,7 cm!!, melan dessa 2 punkter är det 1,7 . . rejäla små rackrare!Tropheus Duboisi halembe, so
-
ääh...glöm det! nåväl det låter ju stort
Tropheus Duboisi halembe, so
-
citat:Ursprungligen skickat av ozric
6-7mm verkar litet. Mättte nyss till 1,7 cm SL på nyspottade troffe-yngel.
MvhKommentar
-
Vet ej exakt,men lite av gulesäcken är kvar så de kunde gott och väl ha gått en vecka till."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
Kommentar